۵ تکنیک SEO که امروزه موثر نبوده و حتی مضر هم هستند

احتمالاً تا به حال در مورد سئو یا SEO چیزهای زیادی شنیده‌اید، مخصوصاً اگر خودتان وب‌سایت داشته باشید. SEO یا Search Engine Optimization به بهینه کردن سایت برای موتورهای جست‌وجو گفته می‌شود. مجموعه‌ای از تکنیک‌ها که روز به روز تغییر می‌کند وجود دارد که با به کار گیری آنها می‌توان سایت را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کرد. همان‌طور که گفته شد تکنیک‌ها هر روز عوض می‌شود و ممکن است یک تکنیک خاص، مدتی موثر باشد ولی بعدها بی‌فایده شود. لذا باید SEO را متناوباً مورد بررسی قرار داد. موتورهای جست‌وجو و مخصوصاً غول جست‌وجو یعنی Google هر روز هوشمندتر می‌شود و مطالب و صفحات تکراری را از مطالب با کیفیت جدا می‌کند.

در این مقاله ۵ مورد از تکنیک‌های SEO که امروزه تأثیر خود را از دست داده بررسی می‌کنیم:

 

۱- شبکه‌های وبلاگ: چندی پیش گوگل با شبکه‌های وبلاگ‌نویسی در رابطه با اندیس‌گذاری صفحات درگیری داشت. Matt Cutts ریاست تیم webspam گوگل اعلام کرده که آنها ابزارهای برای یافتن و از اندیس خارج کردن صفحات شبکه‌های وبلاگ‌نویسی طراحی می‌کنند. او می‌گوید در بیشتر وبلاگ‌هایی که دیده‌ام، همیشه ردپایی از مطالب بیهوده وجود داشته، مثلاً دو لینک در هر پست، لینک‌هایی که دنبال‌کننده‌ای ندارد، پست‌هایی که تقریباً یک اندازه هستند، اشاره‌ی همه‌ی وبلاگ‌ها به یک سایت و اینکه تمام وبلاگ‌ها دقیقاً روی یک هاست قرار دارند.

شواهدی وجود دارد که گوگل الگوریتم‌های جدید خود را برای در نظر گرفتن اینگونه تکنیک‌ها به روز کرده و هر لینکی که مشخصات خاصی داشته باشد، از نظر گوگل تکراری و بی‌ارزش است. شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد لینک‌های blogroll و sitewide دیگر ارزشی ندارند.

بنده چند هفته پیش برای وبلاگم یک لینک blogroll خریده بودم و رتبه‌ی سایتم از ۱۲ به ۳۸ سقوط کرد! سریعاً درخواست حذف آن را دادم و رتبه‌ی سایتم به ۲۶ صعود کرد! تصادفی بوده؟ این طور به نظر نمی‌رسد.

۲- کلمات کلیدی بی مورد: در گذشته وب‌سایت‌ها از کلمات کلیدی به رنگ پس زمینه استفاده می‌کردند که برای کاربر چندان محسوس نبود و در عین حال وب‌سایت را برای موتور جست‌وجو بهینه می‌کرد. اما آن روزها گذشته، حالا گوگل سایت‌هایی که از کلمات کلیدی زیادی استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند!

حالا کارشناسان وب باید چگالی کلمات کلیدی را کنترل کنند که مبادا زیاد باشد. استفاده‌ی زیاد از کلمات کلیدی در یک صفحه‌ی وب تنها مسأله‌ی مضر نیست، بلکه اگر لینک‌های برگشتی به دیگر بخش‌های وب‌سایت دارای کلمات کلیدی مشابه باشند هم ممکن است برای سایت مضر باشد. بنابراین سعی کنید از لینک‌هایی مثل “به اینجا مراجعه کنید” یا “کلیک کنید” یا “ادامه‌ی مطلب” تا جایی که ممکن است کمتر استفاده کنید.

۳- لینک‌های پروفایل: در گذشته یکی از مراحل مهم ساختن لینک، Profile Links بوده اما اینگونه لینک‌ها امروز دیگر اثر سابق را ندارد. گوگل بیشتر لینک‌های داخل متن را دوست دارد، لینک‌هایی که در صفحات بدون محتوای قرار می‌گیرند، هر روز کمتر و کمتر مورد توجه گوگل قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه دارد.

۴- تبادل لینک: حدود ۵ ۶ سال پیش معروف‌ترین نوع لینک‌سازی تبادل لینک بود. به جای شبکه‌های وبلاگ، شبکه‌های تبادل لینک وجود داشت. اخیراً گوگل با به روز کردن الگوریتم‌های جست‌وجو، وب‌سایت‌هایی که تعداد تبادل لینکشان زیاد است را شناسایی و جریمه کرده و لینک‌های دوطرفه را بی‌ارزش کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید تبادل لینک کنید، تنها با چند مورد از سایت‌های مرتبط و ارزشمند، تبادل لینک کنید.

۵- کلمات کلیدی متا: Meta Keywoed Tag یا کلمات کلیدی متا قبلاً یکی از عناصر مهم در مشخص کردن رتبه‌ی سایت بوده اما حالا گوگل به علت استفاده‌ی نابجای افراد از کلمات کلیدی متا، آن را از جمله عناصر مهم حذف کرده و به جای آن از توضیح متا استفاده می‌کند. البته توضیح متا هم تأثیر چندان زیادی ندارد ولی از کلمات کلیدی متا بهتر است.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *