۶ استراتژی بازاریابی سودآور برای کسب و کارهای کوچک

پذیرش آگهی: بسیاری از کسب و کارهای کوچک و جدید، با بودجه و سرمایه بازاریابی محدودی شروع به کار می‌کنند. زمانی که آن‌ها در تلاش‌اند تا این بودجه بازاریابی را به حداکثر برسانند، شرکت‌های بزرگ‌تر برای جلب توجه مخاطبان هدف خود در حال رقابت هستند. سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان با حداقل بودجه، در بازارِ رقابتِ دنیای دیجیتال موفق بود؟

متاسفانه هیچ استراتژی بازاریابی منحصر به فردی برای تضمین رشد کسب و کارهای کوچک کشف نشده است. اما تعداد انگشت‌شماری از تاکتیک‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک ثابت کرده‌اند که با بودجه‌های کم نیز امکان موفقیت و بازگشت سرمایه در این حوزه وجود دارد. در ادامه چند استراتژی بازاریابی اثربخش برای کمک به رشد کسب و کارهای کوچک و روش استفاده از آن‌ها را بیان کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است. جستجوگرها فرآیند دسترسی به محتوای مناسب و موردنظر را آسان‌تر کرده‌اند. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک در سایت خود، تولید محتوای مناسب و استفاده از کلمه‌های کلیدی غنی به رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو برسید و در نتیجه، شانس بیشتری برای هدایت ترافیک جدید به صفحات وب به دست خواهید آورد. علاوه‌برآن با این روش می‌توانید مشتری‌‌های بالقوه‌ای را که در جستجوی کسب و کارهای محلی برای خرید هستند و اغلب از تلفن همراه برای پیدا کردن مکان‌های نزدیک استفاده می‌کنند را جذب کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در مرکز اکثر استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک قرار دارد. بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت است که با کمک آن، مخاطبان هدف شما مقداری از زمان خود را برای مطالعه آن مطلب صرف می‌کنند و پس از آن تصمیم می‌گیرند خدمتی که توسط شما ارائه می‌شود برای آن‌ها مناسب است یا خیر.

یکی از کلیدهای موفقیت در بازاریابی محتوا، توجه به چالش‌ها، نیازها و خواسته‌های مخاطبان از آن کسب و کار و یا محصول خاص است.

بر خلاف برخی از استراتژی‌های بازاریابی هزینه‌بر برای کسب و کارهای کوچک، این استراتژی، در طولانی مدت، تاثیر خود را نشان خواهد داد چرا که با تولید محتوای باکیفیت و مناسب برای مخاطب، می‌توانید علاوه بر ارتقا SEO سایت، به موارد زیر نیز دست یابید:

  • ایجاد اعتماد در مخاطبان
  • جا انداختن هویت تجاری با نامی مثبت
  • گسترش روابط قدرتمند با مخاطبان و مشتریان

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که به کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهد تا خدمات یا محصولات خود را به افرادی که در حال جست و جو در گوگل برای خدمات مرتبط هستند، نمایش دهند. این نوع از تبلیغات به شما کمک می‌کند تا تبلیغ‌تان را به آسانی به مشتریان بالقوه نشان دهید و تنها به ازای هر کلیک کاربر هزینه کنید.

تبلیغات گوگل، یکی از محبوب‌ترین بسترهای تبلیغ برای PPC محسوب می‌شود. از آنجا که اکثر کاربران از گوگل برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز برای محصول و یا خدمات خاصی استفاده می‌کنند، گوگل مکان بسیار خوبی برای شروع تبلیغات شماست.

شاید بپرسید که تبلیغات گوگل چگونه کار می‌کند؟ تبلیغ‌کنندگان در انتخاب کلمات کلیدی، به شیوه‌ای عمل می‌کنند که مرتبط با محصول مورنظر باشد و موتور جستجو نیز از الگوریتمی استفاده می‌کند تا مشخص شود کدام تبلیغات بر اساس کیفیت، ارتباط و اعتبار در صفحه نتایج موتور جستجو برای نمایش دادن به مخاطب، مناسب‌تر است.

تبلیغات فیسبوک

به گزارش فیسبوک ۲ میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از تبلیغات در این بستر اجتماعی استفاده می‌کنند. تبلیغات فیسبوک یکی از موثرترین و کم هزینه‌ترین ابزارهای بازاریابی برای نمایش دادن خدمات به مخاطبان است. مهم نیست که نوع خدمات شما چیست یا چه بازار هدفی دارد، شما می‌توانید شانس خود را برای تشویق و جلب نظر خریداران یا مصرف‌کنندگان احتمالی از خدمات خود، افزایش دهید. البته این تبلیغات برای کسب و کارهای ایرانی قابل دسترس نیست و برای استفاده از آن مسیر دشواری را در پیش خواهید داشت.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

استفاده از کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های موثر برای درگیر کردن مخاطبان هدف و افزایش فروش است. شما به مرور با تولید محتوای مناسب و زمان‌بندی صحیح می‌توانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید و آن‌ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

اولین گام در توسعه یک استراتژی بازاریابی برای کسب و کار کوچک در این حوزه، انتخاب بستر مناسب است. شما باید انتخاب کنید که بیشتر روی کدام بستر می‌خواهید وقت خود را صرف کنید.

پس از اینکه تصمیم خود را گرفتید، زمان برنامه‌ریزی برای نوع محتوا و ارائه زمان‌بندی مناسب برای درگیر کردن مخاطبان است. در این مرحله داشتن یک تقویم محتوایی می‌تواند به شما کمک کند تا به جزئیات و اطلاعات کاملی از بسترهای اطلاع‌رسانی و نوع محتوایی که منتشر خواهید کرد، دسترسی داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی

این روش یکی دیگر از از استراتژی‌های موثر برای کسب و کارهای کوچک است. به این صورت که اکثر مخاطبان، قرار نیست برای خرید حتما به سایت شما مراجعه کنند. به همین دلیل مهم است که راه‌هایی را برای نگه‌داشتن ارتباط با مراجعه‌کنندگان، پس از خروج از وبسایت در نظر بگیرید.

هنگامی که شما اطلاعات تماس بازدیدکنندگان خود را دریافت کنید به راحتی می‌توانید ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کرده و به مرور زمان آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. با دریافت اطلاعات تماس ایمیل مخاطب می‌توانید کتاب الکترونیکی، اطلاع‌رسانی از وبینار و دعوت به رویدادهای خاصی را به صورت اختصاصی برای او ارسال کنید.

در نظر داشته باشید که کم یا محدود بودن بودجه بازاریابی شما دلیل بر این نیست که نمی‌توانید کسب و کار خود را رونق دهید. با نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید یک استاتژی بازاریابی خوب را طراحی و شروع کنید./ مدیا اد

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *