نظر گوگل در مورد رپورتاژ آگهی چیست ؟

نظر گوگل در مورد رپورتاژ آگهی چیست ؟

نظر گوگل در مورد رپورتاژ آگهی این است که نگارش محتوای حمایت شده دارای قواعدی است که از نشریات و پایگاه‌های خبری نشئت گرفته است. اما، بخش مهمی از تمرکز دیجیتال مارکتینگ بر روی دستورالعمل‌ها و قواعدی است که گوگل آن را تدوین می‌کند. به بیانی در این حوزه دو حاکم در حال حکمرانی هستند. این نقطه همان جایی است که دیجیتال مارکترها برای اثبات مهارت خود وارد میدان می‌شوند.

توصیه گوگل به وبمسترها در مورد استفاده از رپورتاژ آگهی

گوگل طی بیانیه‌ای، وبمستران را در مورد نحوه‌ی استفاده از رپورتاژ آگهی راهنمایی می‌کند. گوگل بر این عقیده است که

« اگر می‌خواهید در اینترنت موفق باشید و مهمتر از آن، می‌خواهید موفق بمانید، باید تمرکز خود را بر روی جستجوی ارگانیک قرار دهید»

به همین دلیل در این زمینه تنها حاکم مطلق، گوگل خواهد بود.

 نظر گوگل در مورد رپورتاژ آگهی این است که…

رپورتاژ باید از پست نوشته شده توسط نویسنده‌ی مهمان، تمیز داده شود. بسیاری از بلاگرها برای دریافت بک لینک از روش نویسندگی مهمان استفاده می‌کنند. در صورتی که یک رپورتاژ آگهی به صورت مستمر مورد استفاده قرار بگیرد از طرف گوگل مجازاتی به همراه نخواهد داشت.  اما اگر به عنوان یک نویسنده مهمان، بیش از اندازه اقدام به پست گذاری کنید، باید در انتظار مجازاتی از طرف گوگل بمانید.

گوگل بر روی این موضوع تأکید دارد که …

لینک‌هایی که برای آن پرداخت انجام شده ‌است، شامل رتبه‌بندی صفحات ( Page Rank ) نخواهند شد. به همین دلیل با استفاده از این ابزار نمی‌توان پیشرفتی در بهبود رنک وبسایت مشاهده کرد. گوگل همچنین تأکید دارد که لینک‌های موجود در محتوای حمایت شده، باید به صورت « nofollow » باشند. جستجوگرهای گوگل ( Crawlers ) از لینک‌های نوفالو برای محاسبه‌ی میزان محبوبیت لینک استفاده نمی‌‌کنند. پس نتیجه می‌گیریم که لینک‌های موجود در محتوای حمایت شده تأثیری در بهبود رنکینگ وب سایت نخواهند داشت.

مهمتر اینکه…

محتوای حمایت شده باید به آسانی توسط خوانندگان شناسایی شوند. این نوع محتوا باید کاملاً برای مخاطب شفاف باشد. به همین دلیل بسیاری از رپورتاژها با عنوان رپورتاژ آگهی منتشر می‌شوند.

مت کاتس (‌ Matt Cutts )، عضوی از تیم وب اسپم گوگل، در ویدئوی زیر در مورد رویکرد تیم خود درباره‌ی رپورتاژ آگهی توضیح خواهد داد:

 

رپورتاژ آگهی چه تأثیری بر سئو دارد

اگر بخواهیم در مورد رابطه‌ی بین محتوای حمایت شده و سئو صحبت کنیم، باید در مورد مفاهیمی از جمله بهبود رنک سایت، بک لینک و ترافیک ارگانیک صحبت کنیم. با توجه به خط قرمزهای گوگل، این پرسش مطرح می‌شود که دیگر استفاده از محتوای حمایت شده چه فایده‌ای دارد؟

پاسخ این پرسش می‌تواند رابطه‌ی رپورتاژ آگهی و دیجیتال مارکتینگ را برای ما شفاف کند. برای شفاف شدن این موضوع ابتدا فرضیات را مرور می‌کنیم:

  • لینک‌ها باید به صورت نوفالو درج شوند.
  • شناسایی محتوای حمایت شده به هیچ عنوان نباید برای خوانندگان دشوار باشد.
  • لینک‌های موجود در محتوای حمایت شده تأثیری در بهبود رنک وبسایت ندارند.

اما دیجیتال مارکترها بر این عقیده‌اند که این تمام داستان نیست. محتوای حمایت شده، باز هم می‌تواند مفید باشد.

ترافیک ارگانیک

منظور از ترافیک ارگانیک همان ترافیکی است که به صورت طبیعی به سمت وبسایت سرازیر می‌شود. اما ترافیک ارگانیک چه ارتباطی با موضوع مورد بحث ما دارد؟

نکته‌ی کلیدی دقیقاً همین است. محتوای حمایت شده از جنس محتوا است. به همین دلیل از قابلیت‌های محتوا برخوردار است. این جمله بیانگر یک مفهوم است. در صورتی که محتوا از طرف خواننده ارزشمند به نظر برسد، امتیاز خوبی به وبسایت تعلق خواهد گرفت. محتوای ارزشمند نیز همواره حمایت گوگل را به همراه خواهد داشت. اما این فرایند چگونه اتفاق می‌افتد؟

محتوای حمایت شده ناب

در مقاله‌ی قبلی اندکی به چگونگی نگارش رپورتاژ آگهی پرداختیم و گفتیم که تیتر و لید خوب می‌تواند چه تأثیراتی بر جذب مخاطب داشته باشد. حال شرایطی را در نظر بگیرید که محتوایی جذاب نظر شما را به خود جلب کرده باشد. پس از مطالعه‌ی آن چه می‌کنید؟

اکثر افراد به دنبال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد فرد یا شرکتی که محتوا را منتشر کرده‌است خواهند بود. بهترین مکان برای شناختن شما یا شرکتتان، بلاگ یا وبسایت است. پس در نهایت احتمال بازدید خوانندگان از وبسایت شما بالا خواهد رفت. این همان چیزی است که بسیاری از مارکترها به دنبال آن هستند.

با بازدید این خوانندگان از وبسایت شما، به صورت طبیعی ترافیک طبیعی یا ارگانیک بیشتری به سمت وبسایت شما سرازیر می‌شود. حال اگر در بلاگ یا وبسایت خود محتوای مناسب با پرسونای مخاطب خود داشته باشید، برخی از آنها را به مخاطبان همیشگی خود تبدیل خواهید کرد. چه موفقیتی از این بهتر؟

دایرکت

بازدید از طریق موتورهای جستجوگر تنها راه جذب ترافیک نیست. برخی از بازدیدکنندگان که با عنوان مخاطب یا مشتری وفادار نیز از آن‌ها نام برده می‌شود، به صورت مستقیم ( Direct ) وارد وبسایت می‌شوند. آنها به شما باور دارند. آنها می‌دانند اطلاعات و محصولاتی که شما در وبلاگ یا وبسایت خود قرار داده‌اید، همواره به کارشان خواهد آمد.

برندینگ

برندینگ و رپورتاژ آگهی

سؤال: چه ارتباطی بین مخاطب وفادار و محتوای حمایت شده برقرار است؟

پاسخ: برندینگ

برندینگ یکی از کارکردهای محتوای حمایت شده است که بواسطه‌ی آن مخاطبان وفادار شما به تدریج افزوده خواهند شد. این جنبه از کارکردهای رپورتاژ آگهی کمتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. این کارکرد رپورتاژ را می‌توانیم در قالب سرمایه‌گذاری در نظر بگیریم. چرا که نتایج آن به مرور زمان پدیدار خواهد شد. دیجیتال مارکترها به خوبی می‌دانند که برندینگ چه آثاری در آینده‌ی یک کسب‌وکار دارد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که در راستای برندینگ، انجام هر فعالیتی ارزشمند است.

به دلیل اهمیت مواردی که در این بخش مطرح شد، بار دیگر آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. محتوای حمایت شده یا همان رپورتاژ آگهی می‌تواند:

* ترافیک طبیعی ( Organic Traffic ) را افزایش دهد.

* برخی از مخاطبان را به مخاطب وفادار تبدیل کند.

* به شما در راستای فرایند برندینگ کمک کند.

ادامه دارد …

منبع: اخبار رسمی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *