آگهی تاسیس شرکت

آگهی تاسیس شرکت یکی از مدارک ثبت شرکت است که در انتهای فرایند ثبت شرکت به صدور میرسد تا روزنامه رسمی کشور با استناد به آن اقدام به انتشار آگهی ثبت تاسیس نماید.

 

  •  صدور و چاپ آگهی تاسیس شرکت 

به گزارش تعرفه، به موجب قانونی که در سال ۱۲۸۹ شمسی به تصویب رسید دولت موظف گردید در پایتخت روزنامه‎ای حاوی دستخط‎ های سلطنتی و احکام وزارتخانه و عزل و نصب مامورین و قوانین موضوعه منتشر سازد و این روزنامه با نام مجله رسمی وزارت دادگستری منتشر می‎گردید که بعدها به نام روزنامه رسمی کشور تغییر نام داد و زیر نظر قوه قضائیه قرار گرفت.بر طبق قوانین کشور ما پس از ثبت شرکت لازم است خلاصه مفاد ثبت شرکت شامل موضوع شرکت ، آدرس و اعضای آن و سرمایه اولیه شرکت جهت اطلاع عموم آگهی شود که این آگهی در روزنامه رسمی قوه قضائیه کشور به عنوان تنها مرجع قانونی اطلاع رسانی حقوقی به ثبت رسیده و در هر زمان توسط عموم مردم قابل استعلام است .

جهت صدور آگهی تاسیس شرکت پیش آگهی آن پس از طی شدن کلیه مراحل ثبت شرکت توسط اداره ثبت شرکتها صادر میشود و سپس پیش آگهی در روزنامه رسمی به صورت آگهی چاپ می شود.

جهت صدور و چاپ آگهی تاسیس شرکت مدارک ثبتی شرکت ( اظهار نامه / تقاضانامه- شرکتنامه – اساسنامه و صورتجلسه) باید حتما با امضا شرکا به تایید اداره ثبت شرکتها رسیده باشد و ممهور به مهر این اداره باشد تا در روزنامه رسمی آگهی شود ، آگهی روزنامه رسمی سند قطعی و دولتی محسوب میشود.

  • موارد دیگری که در روزنامه آگهی می شود عبارتند از :

تغییرات های شرکت ، منحل شدن شرکت ، شرکتهای که شعب شرکتهای خارجی هستند خلاصه نامه های آنها ، احکامی که در مورد اعتراض های که افراد به ثبت علائم تجاری داشته اند ، آیین نامه های تصویب شده.

  • آگهی ثبت شرکت

زمانی که شرکت به ثبت می رسد باید تمام موارد ذکر شده در اساسنامه ( اسامی شرکا ، سرمایه شرکت ، سمتها ، موضوع شرکت ) در قالب روزنامه رسمی به چاپ برسد که نام این روزامه آگهی تاسیس است .

  • استعلام آگهی تغییرات

زمانی که تغییرات در شرکت ایجاد می کنید باید آگهی تغییرات داشته باشید و این آگهی تغییرات در اداره ی ثبت شرکت ها قسمت آگهی به چاپ میم رسد هنگام ثبت تغییرات یک زمان مشخصی وجود دارد تا تغییرات به ثبت برسد و شما می توانید با استعلام آگهی تغییرات خود در سایت اداره ثبت شرکتها تغییرات شرکت خود را چک نمیاد همچنین اگر میخواهید با هر شرکتی یا اورگانی قرار داد ببندید باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه و آگهی تاسیس و تغییرات را استعلام بگیرید.

  • دریافت آگهی تاسیس شرکت

برای تاسیس شرکت باید آگهی تاسیس چاپ کرد این آگهی تاسیس در واقع تمامی موارد ذکر شده در اساسنامه را درج می نماید پس از آگهی تاسیس بایستی همان آگهی را در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید.

در واقع اگهی تاسیس روزنامه محلی و روزنامه رسمی آگهی کثیر الانتشار کشوری می باشد.

  • محاسبه نرخ چاپ آگهی در روزنامه رسمی

با توجه به تعداد کارکتر های چاپ شده در روزنامه رسمی هزینه آن مشخص

می شود این کارکتر ها بستگی به ( موضوع فعالیت ، تعداد شرکا ، مشخص شدن سمت ها ، سرمایه اولیه ) دارد.

اگر تعداد شرکا زیاد باشد و یا موضوع فعالیت شرکت بیش از حد باشد قطعا هزینه آگهی تاسیس شرکت نیز بالا می رود. لازم به ذکر است که در مواردی علاوه بر آگهی روزنامه رسمی درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار نیز لازم است.

 

جهت ثبت آگهی شرکت خود به شماره ۰۹۳۶۲۲۲۹۱۴۵ پیام ارسال فرمایید

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *