نوشتن یک آگهی استخدام استاندارد

برای این که درج آگهی استخدام بازدهی خوبی برای کارفرما داشته باشد پیشنهاد می‌شود که در زمان نگارش متن تمام اصول و استانداردهای تعریف شده در این مورد را به خوبی رعایت کند.

اصول نوشتن یک آگهی استخدام استاندارد

به گزارش تعرفه، برای این که درج آگهی استخدام بازدهی خوبی برای کارفرما داشته باشد پیشنهاد می‌شود که در زمان نگارش متن تمام اصول و استانداردهای تعریف شده در این مورد را به خوبی رعایت کند. یک متن آگهی مناسب و استاندارد باعث می‌شود که کارجو تمام شرایط کارفرما را به خوبی درک کرده و می‌تواند برای تصدی شغل مورد نظر با توجه به شرایط و مزایایی که تعریف می‌شود تصمیم‌گیری کند. چاپ آگهی در روزنامه رسمی

 

ترتیب اطلاعات در متن آگهی استخدام

برای این که یک متن آگهی استخدام استاندارد داشته باشید بهتر است که ترتیب اطلاعات را رعایت کنید. ترتیب اطلاعات موجود در آگهی معمولا به این شرح است:

– عنوان شغلی
– حقوق و مزایا
– مهارت‌های مورد نیاز
– اطلاعات تماس

چاپ اگهی استخدام در دنیای اقتصاد 

اطلاعات را به شکل خلاصه اما واضح بیان کنید

نباید فراموش کنید که کاربر تمام زمان خود را صرف مطالعه جزئیات نمی‌کند، طبق آمار یک بازدید کننده به طور متوسط ۴۰ ثانیه روی هر آگهی توقف می‌کند، بنابراین باید یک آگهی واضح، روشن و اصطلاحا مختصر و مفید داشته باشید

سعی کنید در آگهی استخدام خود موارد زیر را رعایت کنید:

طول متن آگهی نباید خیلی طولانی باشد و به مسائل حاشیه ای پرداخته شود.
متن آگهی نباید خیلی هم کوتاه باشد، متن کم باعث می شود که توضیح کاملی در رابطه با ماهیت کار داده نشود و ابهامات زیادی در رابطه با آگهی وجود داشته باشد.
بهتر است مهارت های مورد نیاز شغل را به صورت کوتاه و موردی بیان کنید تا کارجو از زیاد بودن مهارت ها دلسرد نشود. در این حالت کارجو این فرصت را خواهد داشت تا یکی یکی عناوین را بخواند و در صورتی که هر یک از آن ها را دارا بود به خواندن آگهی شما ادامه می دهد.چاپ اگهی استخدام در روزنامه سراسری 
محدوده محل کار را در آگهی ذکر کنید چرا که منطقه ها برای کار، بخصوص در شهرهای بزرگ اهمیت زیادی دارند و افراد به اینکه محل کارشان تا محل سکونت چقدر فاصله دارد اهمیت می دهند.
مراحل استخدام شدن را در آگهی ذکر کنید. برای مثال از افراد بخواهید که ابتدا رزومه خود را به ایمیل یا شماره ارائه شده ارسال کنند و در صورت قبول رزومه مصاحبه حضوری خواهند داشت و …
مسئله حقوق یک مسئله مهم در استخدام می باشد که برای هر دو طرف کارفرما و کارمند مهم است. در مشاغلی که حقوق ثابتی دارند میزان حقوق را در آگهی عنوان کنید اما در مشاغلی مثل بازاریابی که دستمزد معینی ندارند در رابطه با شرایط به صورت حضوری صحبت کرده و در این رابطه شفاف سازی کنید.
از پیشنهاد حقوق کم خودداری کنید چرا که آگهی استخدام با حقوق پایین قطعا باعث جذب نیرو با تخصص پایین خواهد شد و نیروی متخصص به هیچ وجه با خواندن آگهی با شما تماس نخواهند گرفت.
پاره وقت بودن یا تمام وقت بودن کار حتما در آگهی ذکر شود و میزان ساعت کاری در روز نیز در آگهی استخدام درج گردد.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *