فرق آگهی تبلیغاتی با بنر تبلیغاتی چیست؟

در این مطلب به تفاوت های آگهی تبلیغاتی با بنر تبلیغاتی می پردازیم.

 

  • آگهی صوتی

به گزارش تعرفه، در آگهی تبلیغاتی بطور معمول ۳ قسمت مجزا ولی مرتبط با یکدیگر وجود دارند.
عنوان آگهی بخش اجباری، اما عکس و توضیحات معمولا بخش های اختیاری آن را تشکیل می دهند.
در حالیکه در بنر تبلیغاتی قسمتهای فوق بنوعی در یکدیگر ادغام شده و معمولا یک جزء واحد را تشکیل می دهند؛ یعبارتی طوری با یکدیگر در هم آمیخته اند که تفکیک آنها به دشواری صورت می گیرد.
در اینجا از آگهی اینترنتی و بنر اینترنتی سخن می گوییم اما عملا تفاوتی با آگهی غیر اینترنتی و بنر غیر اینترنتی ندارند. تنها در آگهی صوتی است که عنصر دیداری و تصویری حذف شده و جای خود را به عنصر شنیداری می دهد. همچنین در آگهی تلویزیونی بجای تصویر، شاهد مجموعه ای از تصاویر بعنوان فیلم هستیم.
در آگهی صوتی، دو جزء عنوان و توضیحات نیز بصورت شنیداری ارائه می گردند در حالیکه در آگهی تلویزیونی، این دو جزء بصورت شنیداری و بصری ترکیب می شوند.

  • آگهی تبلیغاتی اینترنتی

در آگهی تبلیغاتی اینترنتی، ابتدا در یک وب سایت پذیرنده آگهی اینترنتی ثبت نام نموده و آگهی خود را درج می کنید. در مقابل، درج بنر تبلیغاتی لزوما در یک سایت پذیرنده آگهی تبلیغاتی انجام نمی گیرد و می تواند یک سایت خبری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امثال آن باشد.
در آگهی اینترنتی معمولا باید اندازه استانداردی را جهت ورود عکس، عنوان و توضیحات رعایت کنید. اما در بنر تبلیغاتی معمولا قادر هستید از طیف گسترده تری از اندازه ها و سایزهای متفاوت بهره ببرید.
برخی از اندازه های استاندارد مورد استفاده جهت درج بنر تبلیغاتی اینترنتی بشکل زیر هستند.

۲۵۰×۳۰۰ میزان استفاده بالا
۲۸۰×۳۳۶ بالا
۹۰×۷۲۸ بالا
۶۰۰×۳۰۰ رو به رشد
۶۰×۴۶۸ رو به کاهش
۶۰×۲۳۴ رو به کاهش
۶۰۰×۱۲۰ استفاده معمول
۶۰۰×۱۶۰ استفاده خوب
۹۰×۹۷۰ استفاده معمول
۲۰۰×۲۰۰ استفاده معمول
۲۵۰×۲۵۰ استفاده معمول

در یک آگهی اینترنتی، تصویر آگهی معمولا قابل کلیک کردن نیست در حالیکه، عنوان آگهی قابل کلیک کردن بوده و شما را به صفحه توضیحات آگهی منتقل می کند.
در حالیکه، در بنر تبلیغاتی، شما قادر هستید روی تصویر بنر که عنصر اصلی بنر می باشد کلیک کنید و معمولا به آدرس اینترنتی که متعلق به آگهی دهنده می باشد منتقل می شوید.

  • در بنر تبلیغاتی اینترنتی شما می توانید فقط یک لینک را انتخاب کنید

در آگهی اینترنتی شما قادر به تعریف انواع لینک های مورد نظر خود در بخش توضیحات هستید.
در بنر تبلیغاتی اینترنتی شما می توانید فقط یک لینک را انتخاب کنید که معمولا لینک سایت مورد نظر تبلیغات دهنده است.
در آگهی تبلیغاتی شما قادر هستید بدون داشتن سایت مستقل و مجزا؛ کالای مورد نظر و یا کسب و کار خود را تبلیغ کنید: در حالیکه در بنر تبلیغاتی معمولا یک سایت مقصد جهت توضیحات کامل وجود دارد که تبلیغات دهنده تلاش دارد، بازدید کننده را تشویق نماید که با کلیک روی بنر مزبور به آدرس اینترنتی مورد نظر منتقل شود.

بنر تبلیغاتی یا بنر نمایشی می تواند شامل انواع تصاویر با فرمت های jpg, png, gif یا یک فیلم که توسط کد HTML5 یا Flash ایجاد شده، باشد.
از دیگر ویژگی بنر تبلیغاتی، نمایش نرخ کلیک پذیری یا CTR می باشد که از تقسیم تعداد کاربرانی که روی بنر کلیک کرده اند به تعداد کل نمایش بنر بدست می آید. در حالیکه در آگهی تبلیغاتی منظور از تعداد نمایش همان تعداد کلیک ها می باشد.

  • چاپ اولین بنر تبلیغاتی در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴

اولین بنر تبلیغاتی در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴ در مجله اینترنتی وایر Wired Magazine منتشر گردید. همان گونه که در بالای مقاله ملاحظه می کنید، این بنر عبارت از یک متن ساده است که با کلیک روی آن به کمپین AT&T منتقل می شوید.

بنر تبلیغاتی معمولا شامل تصاویر ساده یا پویا می باشد. برای ساختن یک بنر تبلیغاتی حرفه ای باید از طراحان متخصص استفاده نمود ولی وب سایتهایی برای طراحی بنر وجود دارند که می توانید بنر خود را با اندکی تلاش ایجاد کنید. از جمله وب سایت آنلاین Bannersnack.com مناسب ایجاد بنر تبلیغاتی است./آگهی چی

 

جهت چاپ آگهی خود به شماره ۰۹۳۶۲۲۲۹۱۴۵ در واتساپ پیام ارسال فرمایید.

 

انتهای پیام///

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *