۱۰ نکته اساسی و کاربردی در زمینه برندینگ و بازاریابی دیجیتال

۱۰ نکته اساسی و کاربردی در زمینه برندینگ و بازاریابی دیجیتال

برندینگ و بازاریابی دیجیتال روشی نوین در کسب و کار و بازاریابی است که برای دیده شدن محصولات ، انتخاب شدن آن ها توسط مشتریان و متعاقب آن کاهش خواب محصولات و افزایش فروش است. این روش برای افزایش توان شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در مسیر کسب ‌وکار و یافتن بازارهای هدفِ جدید بسیار مؤثر است که در نهایت به وفاداری مشتریان به نام و نشان تجاری شرکت، منجر می‌گردد.

در این نوشتار ۱۰ نکته اساسی و کاربردی در زمینه برندینگ و بازاریابی دیجیتال بیان شده است که بکار بردن آن ها منجر به موفقیت بیشتر صاحبان کسب و کار می شود.

نکته های برتر برندینگ و بازاریابی دیجیتال

۱-  استفاده از امکان ساخت و ارسال کلیپ های ویدیوئی در فیس بوک

سال هاست که وب سایت یوتیوب رتبه دوم بهترین سایت های تولید کلیپ های ویدیویی را به خود اختصاص می دهد و فقط فیسبوک توانسته بالاتر از آن قرار گیرد. از آنجا که یوتیوب بهترین مکان برای مشاهده و اشتراک آنلاین کلیپ های ویدیویی بوده و فیسبوک نیز به طور مرتب مشغول بهبود و توسعه امکان پخش کلیپ های ویدیویی است، برند ها باید توجه ویژه ای به بازاریابی ویدیوئی داشته باشند.

۲ –  تنها ۵ ثانیه زمان دارید

تحقیقات صورت گرفته نشان دهنده آن است که تبلیغات ویدیویی شما باید جذاب باشد و چنانچه در ۵ ثانیه نخست، کلیپ ویدیویی تهیه شده نتواند توجه کاربران را به خود جلب کند، میزان مشاهده آن به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت و قادر نخواهید بود کاربران را به خرید محصولات یا خدمات تان تشویق کنید.

۳ –  تکامل روز افزون سامانه بازاریابی

همزمان با تکامل روز افزون سامانه های بازاریابی و جمع آوری حجم قابل توجهی از اطلاعات توسط آن ها، بازاریاب ها در زمینه تبدیل اطلاعات موجود به داده های کاربردی و قابل استفاده در فرآیند تصمیم گیری دچار مشکلات فراوانی می شوند. فراموش نکنیم که پلتفرم هایی نظیر سامانه های بازاریابی راه حل نهایی نیستند، بلکه ابزارهایی هستند که به ما در زمینه اتخاذ تصمیم های بهتر کمک می‌کنند .

۴ – اشتراک گذاری منجر به ایجاد فرصت های بهتر می شود

در فضای فعلی که انتشار اطلاعات و به اشتراک گذاری آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این موضوع که تعداد قابل توجهی از مشتریان به دنبال کسب درآمد از این فضا هستند، سبب تغییر مفهوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات شده است. علاوه بر این، فعالیت هایی نظیر حمل و نقل، رزرو هتل، رانندگی با خودروی شخصی و به اشتراک گذاشتن منابعی نظیر دانش در اجتماعات مجازی کاربران به شدت رواج داشته و موجب ایجاد استارتاپ هایی نظیر Uber و Airbnb شده است.

۵ –  حریم خصوصی فرصتی برای دزدی!

پس از تجربه به سرقت رفتن اطلاعات و بروز حملات نرم افزاری تقریبا تمامی سازمان ها و شرکت های تجاری، این روزها سرقت اطلاعات به نگرانی اصلی افراد میانسال و مسن بدل شده است. این افراد به واسطه اعتمادی که به ابزارهای هوشمند و نرم افزارهای موجود دارند، بیش از دیگران در معرض سرقت داده های شخصی شان قرار دارند. در این میان این موضوع که افراد به چه نرم افزاری می توانند اعتماد کامل داشته باشند، می‌تواند زمینه را برای ایجاد یک برند معتبر فراهم کند؛ نه اینکه لزوماً به یک مشکل امنیتی تبدیل شود.

 ۶-  بازاریابی دیجیتال B2B می تواند منجر به جذب مشتری شود

از منظر طراحی و تولید محتوا، تجربه مشتریان از تعامل با برند شما از طریق ابزارهای هوشمند خود نظیر موبایل و تبلت در حوزه تخصص آن دسته از شرکت های تبلیغاتی است که در زمینه تبلیغات و بازاریابی برای شرکت هایی که به صورت B2C  ( ارتباط مستقیم با مشتریان در بازار ) فعالیت می کنند.

 ۷-  مدیریت امور توسط یک روبات

از آنجا که پلتفرم های اتوماتیک بازاریابی و ارتباط با مشتریان به جریانی غالب تبدیل شده است، بسیاری از بازاریاب ها ناگهان متوجه می شوند که به جای یک انسان، گزارش کار خود را به یک روبات ارائه می کنند. در این زمینه خطر جایی بروز می کند که شرکت‌های تجاری نمی توانند تشخیص دهند در کدام بخش باید از نیروی انسانی به جای ماشین استفاده کنند.

 ۸ – سابقه برند شما یک الگوریتم نیست

مدیریت آنلاین سابقه و حسن شهرت برند شما با استفاده از ابزارهای مناسب می تواند با الگوریتم گوگل هماهنگ شده و موجب افزایش رتبه محتوای مورد نظرتان و همچنین افزایش ارزش محتوای تولید شده توسط شما از طریق انتشار آن در رسانه‌های مستقل شود.

۹-  معتبر یا ناشناخته بودن محصول

امروزه شرکت هایی نظیر آمازون به منظور ارائه نقدهای معتبر از محصولات خود تحت فشار شدیدی قرار دارند. این شرکت ها به منظور کاهش فشار اقدام به انتشار نقدهای مربوط به محصولات خود کرده و به صورت نامحسوس به تبلیغ محصول خود می پردازند. این به معنای آن است که توضیحات منتشر شده در نقد منتشر شده توسط این شرکت ها یک نقد صرفاً تخصصی و بی طرفانه نیست.

۱۰ –  اهمیت گوشی های هوشمند

باتوجه به وجود اپلیکیشن هایی نظیر گوگل مپ که با استفاده از GPS  فعالیت می کنند، مشخص شدن محلی که در آن حضور دارید، به امری بسیار ساده بدل شده است و این موضوع آگهی‌دهندگان را تشویق می کند تا با تشخیص مسیر حرکت مشتریان، مشوق های جذابی را برای مراجعه آن ها به فروشگاه ها ارائه کنند.

منبع:  نشریه فرصت امروز

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *