گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد

گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد

گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد عراق به عنوان نخستین مرکز دایمی نمایشگاهی ایران در یک کشور خارجی و نیز نخستین مرکز از نوع خود است.

گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد روز دوشنبه با حضور ‘سید موسی علیزاده طباطبایی’ معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و ‘ولید حبیب الموسوی’ معاون وزیر تجارت عراق و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی بغداد صورت گرفت.

اهداف گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد

در این مرکز قرار است هر هفته یک نمایشگاه تخصصی در رشته و حوزه های مختلف برگزار شود که ضمن عرضه و معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت های ایرانی، زمینه ارتباط بهتر، بازاریابی و همکاری با طرف های عراقی فراهم شود.

نمایشگاه های تخصصی کیف، کفش و چرم، فرش ماشینی، مبلمان اداری، سنگ، برق و نیروگاه، شش نمایشگاهی است که به ترتیب از امروز تا پایان سال جاری در این مرکز برپا خواهد شد. براساس برنامه و جدول زمانبندی اعلام شده، ۲۴ نمایشگاه تخصصی دیگر نیز در طول سال ۹۸ در این مرکز برپا خواهد شد.

‘برگزاری همایش های تجاری نشست های تخصصی B2B’، اعزام و پذیرش هیات های تجاری از ایران و بالعکس، ارائه اطلاعات درخصوص قوانین و مقررات واردات، صادرات و سرمایه گذاری و.. به متقاضیان در عراق، انجام خدمات حقوقی نظیر ثبت برند، ثبت شرکت، پیگیری دعاوی حقوقی، بازاریابی کالا و خدمات به سفارش متقاضی در ایران و همچنین انجام تحقیقات میدانی و تحلیل بازار برای گروههای کالایی خاص به سفارش متقاضی، از اهداف برپایی این مرکز عنوان شده است.

آشنایی فعالان تجارت عراق با توانمندب های ایران

الموسوی معاون وزیر تجارت عراق در مراسم افتتاح این مرکز، با قدردانی از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی از کشورش، گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد را گامی مهم برای آشنایی هر چه بیشتر فعالان عراقی با محصولات و توانمندی های صنعتی و تولیدی ایران دانست.
وی با اشاره به نیازهای متنوع بازار عراق، ابراز امیدواری کرد: برپایی این مرکز بتواند سبب ارتباط هر چه بیشتر فعالان بخش خصوصی دو کشور و افزایش همکاری های تجاری و صنعتی میان دو کشور شود.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز گشایش مرکز دائمی نمایشگاهی بازاریابی ایران در بغداد را اقدامی مهم در راستای تقویت روابط اقتصادی دو کشور دانست.
علیزاده طباطبایی با اشاره به برگزاری ۳۰ نمایشگاه تخصصی در طول فعالیت این مرکز، از فعالان اقتصادی کشور خواست از این فرصت برای معرفی توانمندی و تولیدات خود و بازاریابی هر چه بهتر در بازار بزرگ عراق و بویژه راه اندازی خطوط تولید و سرمایه گذاری های مشترک استفاده کنند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز گفت: این مرکز امکانات بسیاری خوبی برای معرفی تخصصی فعالیت های و آشنایی و ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور در نظر گرفته است.
‘ناصر بهزاد’ افزود: استفاده از ظرفیت این مرکز، زمینه را برای توسعه صادرات غیر نفتی، همکاری های مشترک در بخش سرمایه گذاری، ارتقا تعاملات اقتصادی بیش از پیش فراهم می کند.

منبع: ایرنا

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *