مرگ بازاریابی و فروش ؛ دروغ

مرگ بازاریابی و فروش هنگامی فرا می رسد که فروشنده چاشنی دروغ را با کسب و کارش عجین کند و برای فروش بیشتر عیب و نقص محصولاتش را بپوشاند و بالاتر از آن، از مزایا و محسنات آن ها سخن بگوید.

دکتر سیف اله جوان – زمانی که قرار است کالایی را بازاریابی کرده و بفروشید امکان دارد از هر کلکی برای بردن بازی استفاده کنید. استفاده از شگردهای غیراخلاقی ممکن است در کوتاه مدت منجر به جلب مشتری و افزایش فروش و در نهایت سود بسیاری شود اما در دراز مدت نتیجه ی معکوس دارد.

صداقت، مشتریان شما را غافلگیر می کند.

سالیان سال است که مشتریان عادت کرده اند که فقط اطلاعات فیلتر شده ای از نقاط قوت و مزایای خدمات یا محصول را از فروشنده دریافت کنند. حال اگر اطلاعاتی مبنی بر نقاط ضعف و کاستی های محصول به آن ها داده شود این مسئله برای آن ها بسیار غیره منتظره خواهد بود. درست است که با این کار احتمال دارد برخی از مشتریان از خرید خود منصرف شوند، اما مطمئنا بسیاری از آن ها به خاطر این صداقت شما را تحسین خواهند کرد.

*صداقت، اطمینان از کیفیت محصول را به مشتری نشان می دهد.
*راستگویی بین فروشنده و خریدار اعتماد ایجاد می کند.
*با صداقت می توان مشتریان واقعی را از غیر واقعی تمیز داد.
*صداقت در بازاریابی منجر به وفاداری مشتریان خواهد شد.
*با دانستن نقاط ضعف تلاش برای برطرف کردن آن بیش تر می شود.
*صداقت برای صاحبان کسب وکار خوشنامی و اعتبار به ارمغان می آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *