تبلیغات حرفه ای؛ رمز موفقیت در بازار

تعرفهبرندهای حرفه ای همواره در خطر از دست دادن شهرت خود قرار دارند و در سال های اخیر، شاهد افت چنین امتیازاتی در صنعت بوده ایم. چنین پدیده ای حاصل رقابت شدید بین برندها است، اما چگونه می توانیم این خطر را پشت سر گذاشته و جایگاه خود را در بازار بهبود بخشیم؟ احتمالا روش های سنتی، دیگر نتوانند جوابی برای این سوال باشند.

تکنیک های سنتی بازاریابی جای خود را به استراتژی هایی می دهند که توسط ذهن های مدرن طراحی می شوند و با وجود اینکه هنوز کاربرد دارند، دیگر کافی نیستند. پس امروزه بهترین روش های تبلیغات حرفه ای کدامند؟ قبل از جواب به این سوال، نگاهی دقیق به مضامین اصلی در رابطه با تبلیغات حرفه ای می اندازیم.

تبلیغات چیست؟

قبل از شروع تبلیغات حرفه ای باید با مفهوم تبلیغات آشنایی کامل داشته باشیم. تبلیغات، هنر متقاعدکردن مردم به خرید محصولات و استفاده از خدمات شما است. یک تبلیغ کننده، تاجری است که فرصت فروش را با مجاب کردن مردم به خرید محصولات ایجاد می کند و این یکی از رایج ترین کارهایی است که در جوامع امروزی انجام می گیرد. تبلیغات همیشه ما را احاطه کرده اند و هر موقع که تلویزیون، رادیو و یا اینترنت را روشن می کنیم، تعداد زیادی تبلیغات می بینیم. اگر کارتان تبلیغات حرفه ای باشد، این وظیفه شماست که این تبلیغات را در کمپین های تبلیغاتی به وجود آورید.

محدوده تبلیغات

تبلیغات، صنعت چالش برانگیزی است و قدرت این را دارد که بر روی صنایع دیگر تاثیر بزرگی بگذارد. از لحاظ آینده کاری، تا وقتی که محصولاتی برای فروش و خدماتی برای ارائه وجود دارند، تبلیغات حرفه ای هیچ گاه از رده خارج نمی شود و همیشه جایگاهش را در دنیای ما حفظ می کند. اینترنت نیز امکان استفاده از روش های جدید و هیجان انگیزی را برای تبلیغات و بازاریابی فراهم می کند و این صنعت طی ۷۰ سال اخیر با سرعت چشمگیری رشد کرده است. طبق تحقیقات در سال ۲۰۱۵، شرکت ها و صنایع سراسر جهان ۶۰۰ میلیارد دلار روی تبلیغات خرج کرده بودند.

مهارت های مورد نیاز برای تبلیغات حرفه ای

تبلیغات عرصه ای است که هر دو جنبه خلاقیت و استراتژیکی را در بر می گیرد. تبلیغ کنندگان حرفه ای باید دارای قوه تخیل قوی باشند و براساس نتایج کار کنند. کسانی که مردمی نیستند و مهارت های ارتباطی قوی ندارند، بهتر است سراغ این حرفه نروند. کسانی که در زمینه تبلیغات حرفه ای فعالیت می کنند، فشار بالایی را تحمل می کنند و ساعت های طولانی کار می کنند تا کار را در مهلت کمی که به آنان داده شده تمام کنند. بنابراین تعهد کاری ضروری هستند.

تبلیغات حرفه ای یک عرصه شایسته سالار است و ارزش مهارت های واقعی بیشتر از تحصیلات آکادمیک است. مدرک تحصیلی از کمترین شرط های ورود به این عرصه است ولی از آنجایی که این یک حرفه پرمنفعت است که افراد کمی می توانند به آن وارد شوند، رقابت شدیدی برای آن وجود دارد و برای جلو افتادن در این رقابت، باید آموزش دید.

تعریف تکنیک های تبلیغاتی

به زبان ساده می توان گفت که تکنیک های تبلیغاتی هر کاری است که تجارت تان را می گستراند و شهرت و دیده شدن تان را افزایش می دهد. این استراتژی ها برای فروختن آنی اجناس نیستند، بلکه ابتدا فرصت این کار را به وجود می آورند. اینها روش هایی هستند که بازار مستعد را مورد هدف قرار می دهند، برندتان را شکل داده و راه افزایش سود و رشد سریع را برای تان هموار می کنند. این تکنیک ها امروزه به دو قسمت آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند. از مثال های بارز تبلیغات آفلاین می توان به کنفرانس های تجاری، بازاریابی و تبلیغات حضوری اشاره کرد. در مورد تبلیغات آنلاین نیز روش هایی مانند ساخت وب سایت، تکنیک های سئو (SEO) و وبینارها اشاره کرد. تبلیغات آنلاین و آفلاین به شما اجازه می دهند تا به مشتریان خود، هر جا که هستند، دسترسی پیدا کنید. تبلیغات سنتی آفلاین یکی از قسمت های مهم این صنعت بوده است ولی با گذشت زمان، اینترنت و رسانه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و اینترنت اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم. حال که با مفاهیم اصلی تبلیغات حرفه ای آشنایی بیشتری پیدا کردید، به سراغ چند تکنیک عالی در این زمینه می رویم.

عمل و هدف گیری اختصاصی

تحقیقات نشان داده اند شرکت هایی سریع ترین رشد را داشته اند که روی یک قسمت خاص تمرکز کرده اند. شاید بسیاری از افراد، اختصاصی عمل کردن را جزو تکنیک های تبلیغات حرفه ای ندانند ولی در واقع یکی از قوی ترین ابزار در این صنعت است. اختصاصی عمل کردن، همه ابعاد تجارت شما، از جمله مخاطبان هدف و پیام کلیدی تان را تحت تاثیر قرار می دهد. این کار تمام تلاش های بازاریابی تان را آسان تر می کند، زیرا هدف دقیق تان را تعریف کرده و شما را در رقابت از دیگران متمایز می-کند. اغلب تمرکز بر روی قسمت خاص، پایه پیشرفت در رقابت را می گذارد. اگر یک قسمت خاص از بازار را بهتر از بقیه می شناسید، می توانید راحت تر بفهمید که چه چیزهایی در این قسمت مهم تر و مورد نیاز تر است. به این ترتیب، بهترین راه برای متمایز شدن است.

متخصصان برجسته

متخصصان برجسته افرادی هستند که در صنعت مربوط به شما مشهورند و به آسانی دیده می شوند. آنها رهبرانی هستند که باعث پیشرفت ایده های بزرگ می شوند و فقط اسم شان کافی است تا مشتری های زیادی را جذب کند. شرکت هایی که از این افراد در تبلیغات حرفه ای استفاده می کنند، سود بسیار بیشتری می کنند و معاملات خود را آسان تر انجام می دهند.

بسیاری از شرکت ها از کارشناسان موضوعی استفاده می کنند ولی افراد زیادی آنها را نمی شناسند و برنامه متمرکزی برای افزایش شهرت آنها نیز وجود ندارد. بسیاری از این شرکت ها اهمیت دیده شدن را دست کم می گیرند. شرکت ها می توانند تریبون را به متخصصان بدهند تا بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و آنها را آموزش داده و از این طریق شهرت آنها را افزایش دهند. پرورش دادن چنین افرادی یک روش عالی است که می تواند آنها را در جهت اهداف شرکت تان قرار داده و شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر کند.

محتوای نوشته شده

انتشار محتوای نوشته شده از دو قسمت تشکیل شده است: استفاده از آنها برای سایت خود و پخش آنها در سایت ها و رسانه های دیگر. این محتوا یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن تخصص های خاص شرکت، طرز فکر و هوشیاری شما در حل مسائل به دیگران است. یکی از آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از ۵۰درصد مشتری ها قبل از خرید، مقاله ها و دیگر محتوای منتشرشده را می خوانند تا بتوانند راجع به موضوعی که برای شان مهم است اطلاعات جمع آوری کنند. با محتوای نوشته شده، می توانید بیشتر ارتباط خود با نیازهای شان و تخصص تان در این زمینه را نشان دهید.

بهره دیگری که می توان از محتوای نوشته شده برد این است که با استفاده از آن، افراد بیشتری را به وب سایت تان جذب کنید. موتورهای جست وجو به دنبال محتوای جدید در سایت ها هستند و همچنین سایت هایی را که لینک شان در سایت های دیگر وجود دارد را در اولویت قرار می دهند. آنها همچنین برای پرورش متخصصان برجسته و افزایش اعتبارشان به کار می روند و صدای شان را به مخاطبان می رسانند.

وب سایت قوی

یک وب سایت هویت و پیام تان را به مخاطبان آنلاینی که همواره بیشتر می شوند می شناساند و این تنها کاربردش نیست. یک وب سایت قوی مرکز تبلیغات حرفه ای آنلاین شماست. محتوای جذاب و در دسترس که به همراه پیشنهادهای مرتبط برای جذب بیشتر ارائه می شوند به یک سیستم سودآور برای تجارت شما تبدیل می شوند. در واقع، مشتری ها قبل از خرید محصولات، ابتدا وب سایت شرکت را بررسی می کنند تا راجع به آنها اطلاعات جمع آوری کنند. این روش چنان مهم است که می تواند بازدیدکنندگان را به طرفداران و طرفداران را به مشتری های تان تبدیل کند.

گفت و گو

برگزاری رویدادهایی که مخاطبان را با شرکت شما از طریق گفت وگو مرتبط می کنند از قوی ترین تکنیک های تبلیغات حرفه ای و روشی برای پایه گذاری شهرت افراد و در نتیجه شرکت است. کنفرانس ها و سمینارها با قرار دادن شما در میان مخاطبانی با اهداف خاص باعث افزایش اعتماد مردم و بهتر شدن وضعیت تجاری تان می شوند.

۲۶درصد متخصصان برجسته چنین رویدادهایی را بهترین موقعیت برای افزایش سود شرکت معرفی می کنند و به همین دلیل است که هنوز پس از مدت ها یکی از استراتژی های اصلی بازاریابی است. البته کیفیت هر گفت وگویی متفاوت است و به همین دلیل باید در جلوی مخاطبانی قرار گیرید که احتمالا محصولات تان را به مشتری ها معرفی می کنند و همچنین مهم تر از همه این است که باید حرفی برای گفتن داشته باشید.

تبلیغات حرفه ای همیشه دارای جایگاه ویژه ای در تجارت بوده است و هیچ شرکتی بدون آن نتوانسته است به موفقیت آنچنانی دست پیدا کند. به همین دلیل صرف وقت برای فراگرفتن مهارت های آن ضروری است. تکنیک های معرفی شده از موثرترین و پایه ای ترین راه های این تبلیغات هستند و رعایت آنها شرکت تان را به سوددهی قابل توجهی می رساند.

انتهای پیام/

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *