نکته های تبلیغات موثر و مفید برای جذب مشتری

در این مطلب سعی خواهیم کرد به صورت کوتاه و مختصر و در قالب چند نکته شما را با نحوه تبلیغات موثر و مطلوب آشنا کنیم. تبلیغات موثر تبلیغاتی است که می تواند منجر به جذب مشتری بیشتر شود.

۱- صداقت

فراموش نکنید دروغ گفتن و یا فریب دادن افرادی که تبلیغات شما را می بینند، امروزه می تونه بزرگترین اشتباه یک سازمان باشه، اینگونه اقدامات کاملاً ناشیانه، باعث میشه برند و محصولات سازمان تبدیل به یک موضوع مضحک و خنده دار در بین مردم بشه و یا حتی بیننده ها سازمان شما کلاهبردار بخوانند، و یادآوری می کنم تبلیغات نامطلوب می تواند از طریق دهان به دهان به گوش همه برسد.

بذارید دوتا مثال بزنیم:

مثال اول: شاید شما هم تبلیغات تلویزیونی دستگاه ورزشی که ادعا می کنه شما را خیلی سریع لاغر می کند را دیده باشید؟؟ اما هر کسی که مقداری از ورزش اطلاعات داشته باشه میدونه که این وسیله کوچکترین تاثیری بر روی بدن ندارد.

“فراموش نکنید همیشه صداقت باید در اولویت تبلیغات شما قرار بگیرد، چیزی را ادعا نکنید که نتوانید آن را برآورده کنید”

مثال دوم: برای ترمیم دندان خانومم به یکی از درمانگاه های دندانپزشکی که در تبلیغات محیطی خودش به راه اندازی بخش مخصوص خانم ها با پزشک خانم اشاره کرده بود رفتیم. جالب است بدانید چنین بخشی وجود که نداشت هیچ، اصلا دندانپزشک خانم نداشتند!!! ما هم به درمانگاه دیگری مراجعه کردیم.

 

۲- مختصر اما مفید

همیشه خیلی از تبلیغ هایی را می بینید که از تمام فضای تبلیغات (بخصوص در بیلبورد و تبلیغات چاپی) استفاده می کنن و ببینده کلاً گیج میشه که کدوم قسمتش را ببینه و بخونه، (در نهایت هم اصلا منصرف میشه و میره). در مقاله چگونه تبلیغات بیلبوردی اثربخش انجام دهیم؟ به این موضوع پرداخته ایم.

همیشه به این نکته توجه کنید که بیننده اینقدر فرصت نداره که آگهی ها و بخصوص بیلبورد های شما را کامل بخونه، حالا اگر این بیلبورد توی اتوبان باشه که دیگه هیچی، ماشین ها با سرعت بالا از کنار بیلبوردتون رد میشن.

سعی کنید در تبلیغات خودتون (بخصوص محیطی) کاملاً مختصر کار کنید و تنها بر روی خصوصیت مهم محصول یا خدماتتون تمرکز کنید. البته به این موضوع توجه کنید که قرار کجا تبلیغتون نصب میشه، اگر قرار پشت یه چراغ قرمز طولانی تبلیغی را نصب کنید می تونید اطلاعات بیشتری را در تبلیغتون بگنجونید.

برای این موضوع تکنیکی به نام White Space (فضای سفید) وجود داره که اشاره به این موضوع می کنه.

معمولا برند های شناخته شده و معتبر در تبلیغات خودشون از این تکنیک بسیار استفاده می کنند. نکته در این تکنیک این هست که حتما نیازی نیست از صفحه سفید استفاده شود. منظور وجود صفحه ای یک رنگ و خلوت می باشد.

۳- تبلیغی خلاق و متفاوت تهیه کنید

مطمئناً شما هم نظر بنده را قبول دارید که مردم دیگه از دیدن تبلیغ های تکراری خسته شدن، یه شرکت تو تبلیغاتش جایزه میده شرکت دیگه هم میاد دقیقاً همون کار را میکنه، بیلبوردها همه یه جورایی شبیه هم شدن و ….

این تکرارهای باعث میشه مردم دیگه رقبتی به دیدن آگهی ها و تبلیغ ها نداشته باشن.

اما در این بین اگر کسی تبلیغ خلاقی را ارائه بکنه مطمئناً می تونه نظر خیلی ها را جذب بکنه.

۴- به نوع تبلیغ دقت کنید:

 

در آخر لازم دانستیم به این نکته هم اشاره کنیم که حتما قبل از اجرای تبلیغ به این موضوع دقت کنید که چه کانال تبلیغاتی مناسب معرفی محصول شما هست، خیلی وقت ها صاحبان کسب و کار در موقعیت هایی تبلیغ می کنند که اصلا مناسب نبوده و تنها پول و سرمایه خودشون را هدر دادند.

پیش از تبلیغات جامعه هدف و مشتریان بالقوه خودتون را شناسایی کنید، و تحقیق کنید این جامعه هدف شما بیشتر کجا هستند و چه نوع تبلیغ را بیشتر می بینند، (بیشتر تلویزیون می بینند یا رادیو گوش می دهند، در شهر زیاد رانندگی می کنند یا اتوبان و …) با این بررسی می توانید بهترین تبلیغ را انجام دهید، گاهی بعد از بررسی ها متوجه می شود ارسال پیامک تبلیغاتی (بازاریابی پیامکی) با هزینه ای پایین خیلی تاثیر گذارتر از بیلبورد یا آگهی تلویزیونی می باشد.

پس فراموش نکنید برای جامعه هدف خودتان تبلیغ کنید نه چیز دیگه ای.

حال اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید با همین چهار قانون ساده می توانید تبلیغات موثر و کاربردی تهیه نمایید و بوسیله آن مشتریان بیشتری را بسمت کسب و کار خودتون جلب کنید.

 

انتهای پیام/// 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *