مهم ترین روش های بازاریابی که همه مدیران باید بدانند

اگر شما مدیر هستید برای موفقیت در کسب و کار خود باید بدانید که مهم‌ترین روش‌های بازاریابی چیست؟

  • تبلیغات کلامی از روش های بازاریابی

به گزارش تعرفه، در دنیای دیجیتال امروزی تبلیغات کلامی کمی قدیمی به نظر بیاید اما آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند. بررسی‌های شرکت‌های بازاریابی نشان می‌دهند که تبلیغ کلامی و پیشنهاد یک کالا از سوی یک دوست مورد اعتماد احتمال خرید آن محصول را تا ۹۰٪ افزایش می‌دهد.

برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی همانند Evernote به ثبت تجارب کاربران از محصولات می‌پردازند که از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است و می‌تواند منجر به بیشتر شناخته‌تر شدن محصول شود.

  • تبلیغات از طریق فیسبوک

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی از طریق فضای اینترنتی مانند فیسبوک است. تصور کنید که مشتریان اصلی شما در شهرتان را عمدتا خانم‌های ۳۰ ساله تشکیل می‌دهند.

شما با استفاده از تبلیغات فیسبوک می‌توانید تبلیغ کالای‌تان برای مردان ۴۰ ساله در شهرهای دیگر را متوقف ساخته و صرفا روی گروه مدنظر خودتان که علاقمند به خرید محصولات‌تان می‌باشند متمرکز کنید.

شرکت TechCrunch آمار کاربران فعال ماهیانه در فیسبوک را در ماه ژوئن ۲ میلیارد نفر اعلام کرد. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات هدف دار ببینید باید کدام یک از این ۲ میلیارد نفر را هدف قرار دهید.

  • رسانه های اجتماعی از روش های بازاریابی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که متوسط کاربران اینترنت حدودا ۲ ساعت از روزشان را در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی صرف می‌کنند.

قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی است.
این یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است در صورتی که از این رسانه‌ها به طور هوشمندانه‌ای بهره ببرید می‌توانید سیل عظیمی از آن‌ها را به گروه مشتریان هدف بیفزایید.

  • بازاریابی از طریق اینترنت

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی، اینترنتی است با اینکه ممکن است حتی ایمیل مارکتینگ هم در دنیای دیجیتال امروزی کمی منسوخ به نظر برسد اما هنوز کارایی خود را از دست نداده است.

طبق گزارش شرکت Imagination، شرکت‌های B2B توانسته‌اند به ازای هر ۱ دلاری که در بازاریابی ایمیلی‌شان هزینه کردند ۳۸ دلار درآمد کسب کنند.

درست همانند سایر کانال‌های بازاریابی در صورت داشتن محصولات و محتوای باکیفیت و شناخت دقیق مشتریان هدف می‌توان در ایمیل مارکتینگ هم به موفقیت رسید.

  • بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

یادتان می‌آید در دوران مدرسه همه دوست داشتند کیف و کفشی شبیه بچه‌های معروف مدرسه داشته باشند؟ این اصل هنوز هم صادق است. اگر مشتری محبوب‌تان عاشق گربه‌هاست احتمال دارد از نمایش‌ها و تاک شوها با تم و محتوای مربوط به گربه‌ها هم خوشش بیاید.

اگر مجری این برنامه‌ها محصولات شما را در برنامه‌اش معرفی کند احتمال خرید آن‌ها از سوی مشتریان‌تان به شدت افزایش می‌یابد.

ممکن است یافتن چنین فرد تاثیرگذاری و نزدیک شدن به وی نیازمند جستجو در رسانه‌های اجتماعی باشد با اینستاگرام شروع کنید. مطابق با آمارها، اینستاگرام پرکاربردترین پلتفرم در میان افراد تاثیرگذار و از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی می‌باشد.

  • بازاریابی مشترک و جوینت ونچر

این نیز یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است. اگر محصول استارتاپ شما کتونی‌های سفارشی است باید بدانید که جوراب‌های هم برند با آن کتونی‌ها هم می‌تواند در میان مشتریان‌تان هوا خواه داشته باشد.

شما می‌توانید با عقد یک قرارداد همکاری مشترک با یک استارتاپ فروشنده جوراب به موفقیت یکدیگر کمک شایانی نمایید. وقتی مشتریان‌تان به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می‌کنند به سایت شرکت شریک‌تان هدایت می‌شوند شرکت جوراب فروشی هم با تبلیغ شما در وب سایت خودش متقابلا ادای دین خواهد کرد.

  • تبلیغات از طریق جستجوهای پولی (paid search advertising)

وقتی که مشتری شما به نتایج جستجوگر مثلا در گوگل نگاه می‌کند با سایت‌هایی مواجه خواهد شد که حق امتیاز پرداخت کرده‌اند.

طبق بررسی‌های وب سایت MarketingProfs بیست و نه درصد از بازاریابان معتقدند که نتایج جستجوهای پولی یکی از موثرترین و کاراترین ابزارهای بازاریابی است.

  • بهینه سازی گوشی های همراه برای بازاریابی

TechCrunch در گزارش اخیر خود نشان داده که امروزه کاربران آمریکایی به طور متوسط در حدود ۵ ساعت از روز با گوشی‌های موبایل‌شان کار می‌کنند.

پس اطلاعات شما باید از طریق این دستگاه‌ها هم قابل دسترسی باشند چرا که ممکن است مشتری بعدی‌تان خریدش را از طریق گوشی در اتوبوس انجام دهد.

به علاوه، استارتاپ‌ها می‌توانند از طریق راه اندازی اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعات مختص صنعت خودشان را در اختیار مشتریانشان قرار دهند با انجام این راهکارها از مهم‌ترین روش بازاریابی پیشرفت کسب و کار خود را تضمین کنید./اکادمی بازار

 

جهت درج آگهی تبلیغاتی خود به شماره ۰۹۳۶۲۹۲۲۱۴۵ در واتساپ پیام دهید

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *