مزایای چاپ آگهی در روزنامه ها (بخش دوم)

تعرفه:دنیای امروز بدون رسانه‌ها قابل تصور نیست زیرا با توجه به گسترش تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، این رسانه‌ها تبلغات در روزنامه هاهستند که می‌توانند وقایع دنیای پیرامونی را لحظه به لحظه به سراسر جهان مخابره کنند، براین اساس حرفه‌ای بودن رسانه‌ها و اطلاع رسانی آن‌ها برای مخاطبان دارای اهمیت فراوان است. از این رو مخاطبان همواره به دنبال رسانه‌ی برتر هستند.

 براستی یک رسانه‌ی خوب یا برتر چه رسانه‌یی است و دارای چه ویژگی‌هایی است؟

رسانه برتروپرتیراژ و کثیرالانتشارو نشریات استانی چه مکتوب و چه غیر مکتوب بایستی در انتشار اخبار و رویدادها چه به شکل نوشتاری و چه به شکل تصویری، از جامعیت، صحت و درستی، سرعت و دقت کافی برخوردار باشد.

هر رسانه‌ای به طور عام برای موفقیت و برتر بودن و فراهم نمودن شرایط دریافت آگهی در رسانه و تعرفه آن(روزنامه کثیرالانتشارسراسری و استانی) باید رویکرد مخاطب‌گرا داشته باشد.سفارش آگهی در روزنامه ها

البته در کنار توجه به مخاطب لازم است زمینه‌هایی مانند آموزش و فرهنگ‌سازی را برای عموم جامعه ایجاد کند.

در واقع هر رسانه‌ای نه تنها باید به اصول و مبانی خاصی معتقد باشد ، بلکه بر مبنای آن و نه صرفاً ، سلایق مخاطبان حرکت کند.

علاوه بر این؛ زمانی رسانه‌ای برتر به شمار می‌آید که بتواند اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند، در حقیقت مخاطبان احساس کنند آن رسانه، با شفافیت و بدون جانب داری، اخبار، رویدادها، آگهی و تبلیغات را در آن رسانه(مانندروزنامه های همشهری،ایران،جام جم وسایر روزنامه های کثیرالانتشار) منتشر می‌کند.

بخش عمده‌ای از دنیای ارتباطی ما انسانها توسط «آگهی» و «تبلیغات» محاصره شده است.

انسان امروز بواسطه برخوردار بودن با حجم انبوهی از پیام‌های تبلیغی از یکسو و پذیرش و سفارش و انتشار آگهی و دریافت آن از سوی دیگر زمینه‌ای را فراهم آورده است که گویی افراد جامعه بدون این‌که وارد پروسه انتخاب و گزینش شوند، در معرض طوفانی ازپیام‌های گوناگون تبلیغی(رپورتاژ آگهی در روزنامه ها و رسانه) قرار ‌گرفته‌اند و چه بسا بسیاری از مواقع نیز تحت تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها، وادار به عمل می‌شوند.

در هر صورت چه بپذیریم و چه نپذیریم تبلیغات در رسانه های مکتوب به خصوص سفارش آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار در دنیای امروز ما دارای اهمیت است.

اهمیت از آن جهت که تبلیغات نقش مهمی در زندگی روزانه ما ایفا می‌کند وچاپ آگهی در روزنامه ها از چنان ضریب نفوذی برخوردار است که می‌تواند نحوه تفکر، الگوی رفتاری، نظام ارزشی و هنجاری، شیوه تعامل مردم با یکدیگر و با محیط پیرامونی را تحت تأثیر قرار دهد.

سایت تعرفه مرجعی مناسب جهت دریافت اطلاعات در زمینه روزنامه ها

جهت تاثیر این نفوذ بویژه تاثیر آگهی‌های مطبوعاتی در تبلیغات تجاری، در سایت تعرفه (شبکه پذیرش آگهی) برآنیم  تا مخاطبان و علاقه‌مندان به کسب دانش در زمینه آگهی و تبلیغات و شرایط انتشار آگهی،انواع آگهی های مطبوعاتی،نحوه ثبت و سفارش آگهی،چاپ آگهی در روزنامه ها و رسانه های مکتوب را ضمن آن که با اصول اولیه این دانش آشنا کنیم بلکه بتوانیم به نقش واقعی و تاثیر آگهی (به ویژه آگهی‌های مطبوعاتی) در تبلیغات تجاری و رپورتاژآگهی نزد مخاطبان بپردازدیم.

همچنین در انتخاب بهترین و مرقون به صرفه ترین روزنامه جهت چاپ آگهی خصوصا آگهی های مفقودی و گمشده مدارک،رپورتاژآگهی،مزایده و مناقصه ،استخدام،مجامع و….مخاطب تا حصول نتیجه مطلوب راهنمایی  میشود.

بدین منظور با بیان آنچه در گام نخست برای ورود به این عرصه لازم است اشاره‌ای دوباره به آگهی و تعرفه درج آن(وانتشار آگهی در  روزنامه های مهم و کثیرالانتشارکشورمانند روزنامه همشهری،روزنامه ایران،روزنامه دنیای اقتصاد،روزنامه اطلاعات،روزنامه کارو کارگر،(ویژه آگهی های مفقودی و گمشده) روزنامه جام جم و روزنامه استانی و شهرستانی پرتیراژ صبح کشور) و تبلیغات ارتباط این دو با هم دارد چراکه در نظم‌دهی ذهنی در این زمینه کمک می‌کند.

سفارش آگهی در روزنامه ها

در این راستا تمام اهتمام و سعی خود را برآن داشته تا خواننده و مخاطب اثر را در کوتاه‌ترین زمان با مفاهیمی چون آگهی (انواع آگهی شامل مزایده ،مناقصه،مجمع،آگهی نیازمندی ها،و… ، ) ومطبوعات و تبلیغات آشنا کرده و ضمن معرفی کارکردهر یک از آن ها را برای مخاطبین بازگو  نماییم.

همچنین اشاره به این نکته که فضای مجازی با قدرت فراوان و نفوذ بسیار توانسته است دنیای واقعی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و به همین نسبت تاثیر بسزایی در نوع سلیقه و جذب افراد به سوی آگهی‌ها مینمایددر تبلیغات تجاری دنیای امروز بگذارد.

سفارش آگهی

در این صورت، سهم آگهی‌ها از نوع مطبوعاتی از قبیل رپرتاژ آگهی،مصاحبه خبری،گزارش خبری،گزارش آگهی در تبلیغات تجاری چقدر است. سخن از دنیای آگهی‌ها و تبلیغات یعنی ورود به دنیایی که در آن هم «هنر» است و هم «فن». ورود به این دنیا نشانگر آن است که کسی که وارد این عرصه می‌شود باید خلاقیت، ایده نو، هوش، صبر، زیباشناسی، روانشناسی، جامعه شناسی و بازار شناسی را بداند تا بتواند مطابق با ذائقه و سلیقه مردم جامعه خود همپا و هم راستا گام بردارد.

معرفی کتاب:

کتاب آگهی مطبوعاتی و تاثیرآن در تبلیغات تجاری امروز

نام نویسنده:سیدرضا جمشیدی

  • ناشر: نیل آی
  • زبان: فارسی
  • رده‌بندی دیویی: ۶۵۹.۱
  • سال چاپ: ۱۳۹۵
  • نوبت چاپ: ۱
  • تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
  • تعداد صفحات: ۱۳۰
  • قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)

سید رضا جمشیدی ، کارشناس رسانه با نزدیک به ۲۵ سال سابقه فعالیت و بنیانگذار سیستم شبکه پذیرش آگهی و سفارش آنلاین آگهی در رسانه های مکتوب، حاصل تجربیات خودرا در کتاب « آگهی مطبوعاتی و تأثیر آن در تبلیغات تجاری امروز» با خوانندگان سفارش آگهی در روزنامه هاگرامی به اشتراک گذاشته است.

این کتاب در ۱۳۰ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نیل آی در اسفند ماه ۱۳۹۵ چاپ و منتشر شده است.

مطالب این کتاب پس از پیش گفتار و مقدمه، در پنج بخش آماده شده است که برای تمام اقشار جامعه و به طور کلی تمام افرادی که به دنیای آگهی و تبلیغات علاقه مند هستند، قابل استفاده می باشد.

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۷۷

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *