در آگهی مزایده اموال منقول چه نکاتی تصریح می شود؟

تعرفه: در آگهی مزایده اموال منقول ، نوع اموال مورد مزایده، تاریخ و ساعت شروع و پایان مزایده و قیمتی که مزایده از آن شروع می شود، تصریح می شود.

 

در فصل دهم از مجموعه قوانین مربوط به مزایده اینگونه آمده است:

در آگهی مزایده اموال منقول نکات زیر تصریح می شود:
۱- نوع اموال مورد مزایده و توصیف اجمالی آن؛
۲- روز و محل و ساعت شروع و ختم مزایده؛
۳- قیمتی که مزایده از آن شروع می شود.

نحوه برگزاری آگهی مزایده اموال منقول

ماده۱۲۲- آگهی مزایده در یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشار محل و اگر در محل نباشد، در روزنامه کثیرالانتشار نزدیک ترین به محل، منتشر و فاصله انتشار تا روز مزایده نباید از ۱۵ روز کمتر باشد. علاوه بر این آگهی، آگهی الصاقی تهیه و به محل وقوع ملک، محل مزایده، ابنیه عمومی ازقبیل شهرداری، بخشداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت اسناد محل الصاق می شود.

ماده۱۲۳- هرگاه مورد وثیقه چند ملک باشد که در نقاط مختلف کشور قرار دارند، آگهی مزایده در همه نقاط مذکور الصاق می شود و در آگهی تصریح می گردد که جلسه مزایده در اجرای ثبت محل تنظیم سند که شهر … است، تشکیل خواهد شد.

ماده۱۲۴- هرگاه مال مورد مزایده بیمه باشد، باید در آگهی مزایده این نکته اعلام گردد و در صورتی که مال مورد مزایده به دیگری واگذار می شود، باید به بیمه گر اعلام گردد.

ماده۱۲۵- پس از مزایده در صورت وجود مازاد، برنده مزایده می تواند وجوه پرداختی موضوع فراز ۶ بند الف ماده ۱۲۱ این آیین نامه را از محل مازاد مذکور مسترد نماید. در صورتی که مورد مزایده به بستانکار واگذار می شود، کلیه هزینه های مذکور از بستانکار دریافت و جزء مطالبات وی محسوب خواهد شد و به موجب همان اجراییه قابل وصول است.

تبصره- هرگاه آگهی مزایده برخلاف ماده ۱۲۱ الی ۱۲۴ باشد، قبل از تنظیم و امضای صورت مجلس مزایده به دستور رییس ثبت آگهی تجدید می گردد.

نحوه ارتباط با چاپ آگهی مزایده

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چاپ آگهی مزایده اموال منقول و غیرمنقول از جمله تجهیزات، ماشین آلات و املاک مازاد سازمان مورد نظر، در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ ها، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه ها ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

منبع: .law-ir.com

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *