روزنامه رسالت

نگاهی به تاریخچه روزنامه رسالت/ نزدیک به حزب مؤتلفه اسلامی

سایت تعرفه: رسالت روزنامه خبری تحلیلی چاپ صبح تهران است که معمولاً دیدگاه‌های جناح محافظه‌کار جمهوری اسلامی (جامعه روحانیت مبارز و تشکل‌های همسو) را منعکس می‌کند.

تأسیس روزنامه رسالت به سال ۱۳۶۴ باز می‌گردد که جمعی از مخالفین میرحسین موسوی و اعضای گروه ۹۹ نفر مانند احمد آذری قمی، احمد توکلی و سید مرتضی نبوی این روزنامه را برای بازتاب دیدگاه‌های خود منتشر کردند. در زمان جنگ ایران و عراق انتقادهای شدید این روزنامه از عملکرد دولت باعث شد تا سید روح‌الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی ایران، توزیع آن را در جبهه ممنوع کند.

این روزنامه به صاحب امتیازی بنیاد رسالت، مدیرمسئولی محسن پیرهادی و سردبیری مسعود پیرهادی منتشر می‌شود. از سال ۶۶ تا ۹۷ مرتضی نبوی مدیرمسئول این روزنامه بوده است.

روزنامه-رسالت-قدیمی

بعضی از نویسندگان و تحریریه سیاسی این نشریه را نزدیکان حزب مؤتلفه اسلامی تشکیل می‌دهند ولی امیر محبیان دبیر سیاسی رسالت و عضو شورای سردبیری آن، خود مؤسس حزب نواندیشان ایران اسلامی است که حزبی میانه‌رو، مدرن ولی اصولگرا به شمار می‌رود، نویسندگانی چون محمدمهدی انصاری، ناصر ایمانی، صالح اسکندری، حنیف غفاری دارای گرایش‌هایی اصولگرایانه ولی با فاصله از حزب مؤتلفه می‌باشند.

پیرهادی که پس از ۳۱ سال مدیرمسئول این روزنامه شده است، عضو دوره چهارم شورای شهر تهران بوده است و دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی است که نزدیک به محمدباقر قالیباف است.

هدف و خط مشی روزنامه رسالت بدین شرح تعریف شده است:

هدف از انتشار  روزنامه رسالت، تلاش در تبلیغ رسالات خداوند متعال براساس اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم السلام جهت تحقق همه جانبه احکام الله و حاکمیت فقه و ولایت فقیه می باشد.

روزنامه رسالت بحول و قوه الهی و در سایه توجهات ولی الله اعظم حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، مشی خود را بر موارد مشروحه ذیل استوار می دارد:

۱-زمینه سازی برای حاکمیت کامل موازین شرعی و اجرای نظرات  مرجع عالیقدر تقلید و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت نائب الامام آیت الله العظمی امام خمینی بر کلیه شئون کشور.

۲-بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم با منعکس کردن صادقانه اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی و تحلیل و بررسی آنها، در جهت تحقق آرمانهای اسلام مصرح در قانون اساسی، در تمام ابعاد فرهنگی ،علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، هنری و …

۳-ارائه ارزشهای والای انقلاب اسلامی ایران و افشای برنامه های ضد ارزشی استکبار جهانی.

۴-کشف، پرورش و معرفی  استعدادهای الهی افراد جامعه از طریق منعکس نمودن اقوال و نظرات گوناگون صاحب نظران در همه ابعاد سابق الذکر با حفظ ضوابط اسلامی.

۵-تلاش در جهت حفظ و تحکیم وحدت بین اقشار مختلف مردم به ویژه وحدت بین مسلمین در داخل و خارج، و مبارزه با هر نوع حرکت تفرقه افکنانه در کشور و جوامع اسلامی.

۶-حمایت از مبارزات ملل محروم و مستضعفان جهان در مقابل استکبار.

۷-تلاش در جهت استقرار قسط و عدل اسلامی در جامعه و استیفای حقوق محرومان و ستمدیدگان.

۸-حفظ و حراست از تمامی مواریث انقلاب اسلامی و به ویژه استقلال و آزادی و تقویت کامل نهادها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران.

۹-تلاش جهت تداوم حضور مردم در صحنه های انقلاب و تحقق مشارکت کامل آنان در همه زمینه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و نظامی.

روزنامه رسالت

 

۱۰-تلاش مستمر در جهت ایجاد یا گسترش یک حرکت صحیح تبلیغی براساس روش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در سطح مطبوعات و نشریات، و با توجه به اینکه رسول بزرگوار (ص) به خطاب “لست علیهم بمصیطر”مخاطب می باشند، از هر نوع تحمیل نظر، فریب، ایجاد جو ارعاب، غوغاسالاری، باند بازی، غلو، تملق، گزافه، دروغ، هتک حیثیت و آبروی اشخاص، اصناف، اقشار و اقوام مختلف شدیدا پرهیز و اجتناب خواهد شد.

۱۱-این روزنامه، در همه حال طرفدار حق و مدافع حزب الله بوده و همچنانکه از وابستگی به حزب و انجمن و سازمان خاص و طرفداری از گروه و جامعه بخصوص پرهیز میکند، از تقابل و تنازع گروهگرایانه و همراه با عصبیت کاملا اجتناب می نماید.

دفتر روزنامه رسالت در تهران،خیابان استاد نجات اللهی جنوبی، خیابان شهید اسماعیل محمدی، پلاک۱ قرار دارد. این روزنامه در ۱۲ صفحه رنگی و سیاه سفید به صورت سراسری در کشور منتشر می شود.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌رسالت، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *