نقش نمایشگاه بین المللی کار ایران در اشتغال بیکاران

نقش نمایشگاه بین المللی کار ایران در اشتغال بیکاران

با توجه به این که یکی از اهداف اصلی برگزاری نمابشگاه هایی مثل نمایشگاه بین المللی کار ایران از بین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار عنوان شده است، در حالی که کارجویان از نبود شغل های مناسب گله من هستند، کارفرمایان نیز مشکلاتی در تامین نیروی انسانی متخصص خود عنوان می کنند. امید می رود برگزاری این نمایشگاه در راستای از بین بردن درصدی از بیکاری و ایجاد اشتغال برای بیکاران نقش ارزنده ای ایفا کند.

ارائه فرصت های شغلی در نمایشگاه بین المللی کار ایران

ارائه فرصت های شغلی در نمایشگاه بین المللی کار ایران

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، طبق اعلام دبیر برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران، در نمایشگاه سال گذشته، بیش از ۲۰۰۰ فرصت شغلی توسط سازمان‌های مختلف ارائه شده و پیش بینی کرده است که امسال این رقم تا ۳۰ درصد افزایش یابد و شرکت‌های مختلفی که در نمایشگاه حضور دارند، بتوانند به جذب نیرو‌های مورد نظر خود از میان کارجویان مختلف شرکت‌کننده در نمایشگاه اقدام نمایند.

از دیگر اقدامات دست اندر کاران این نمایشگاه می توان به برگزاری چند همایش، نشست تخصصی، کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه و چند روزه با حضور استادان دانشگاه و مقامات دولتی به عنوان برنامه‌های جانبی دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های بارز نمایشگاه امسال حضور و مشارکت شرکت‌های مطرح خارجی است که در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارند که می توانند علاوه بر معرفی برند و محصولات خود، در این نمایشگاه، به بازارسنجی و جذب نیروی کار مورد نیاز خود در گرایش‌های مختلف بپردازند.

معرفی و تثبیت برندها در ایران جابکس

از دیگر اهداف مهم این نمایشگاه که توسط مرکز کار ایران و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری شده است، اعزام نیروی کار به خارج از کشور و بررسی امکانات و آموزش‌های موجود است، که توسط بخش عمده‌ای از شرکت ها؛ موسسات کاریابی و آموزشی خارجی هستند که در این رویداد مهم اقتصادی حضور دارند و می توانند ضمن معرفی فرصت‌های شغلی سازمان خود،، گام‌های اساسی در تثبیت برند کارفرمایی نیز برداشته و خود را در معرض انتخاب نیرو‌های نخبه قرار دهند.

کارجویان و دانشجویان با شرکت در نمایشگاه می توانند اطلاعات بیشتری در مورد فرصت های شغلی کسب و در دوره های کارآموزی شرکت کنند و در جایگاه صحیح شغلی خود قرار گیرند. با مدیران منابع انسانی شرکت ها و سازمان های مختلف آشنا شوند. اطلاعات لازم را درباره آنچه کارفرمایان واقعاً به دنبال آن هستند، بدست آورند و توصیه های سودمند از افراد دارای مهارت های حرفه ای را کسب نمایند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *