رسانه های دیجیتال و کاربردها و پیامدهای آن ها
رسانه های دیجیتال ، رسانه هایی هستند که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد. رسانه های دیجیتال شامل رسانه های برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه های مبتنی بر حامل های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته های نرم افزاری رسانه ای، بازی های رایانه ای و مانند آن ها هستند.
ویژگی های رسانه های دیجیتال
برخی از اشکال رسانه های دیجیتال
کاربرد رسانه های دیجیتال
تاثیر این رسانه های دیجیتال در حوزه های مختلف اقتصادی شامل اشتغال ، تبلیغات بازاریابی ، توزیع، خرید ، فروش تغییراتی اساسی بوجود آورده است بسیاری از بنگاه های اقتصادی و صاحبان سرمایه بدون استفاده از رسانه های دیجیتال اصولا قدرت رقابت در بازار را از دست می دهند چرا که می دانند، این نوع رسانه به دلیل دامنه نفوذ و بیان دیدگاه و نقطه نظرات متنوع مخاطبان و کاربران ، شیوه تصمیم گیری مردم را عوض کرده است و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که واکنش مشتریان نسبت به حرفهایی که برندها در قالب تبلیغات و… میزنند هم تغییر پیدا کرده است و واکنش و دیدگاه مخاطب و کاربر که آن را با رسانه های دیجیتال در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، به مراتب از تبلیغات مجازی رسمی برندها تاثیر بیشتری دارد .
منابع: مرکز توسعه فناوری اطلاعات / مگ ایران
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!