نقش مشاوره در خرید و فروش املاک ویلایی را جدی بگیرید!

نقش مشاوره در خرید و فروش املاک ویلایی را جدی بگیرید!

همه ما وقتی در مقام خرید و فروش املاک ویلایی قرار می‌گیریم‌، اولین چیزی که نیاز داریم اشراف کافی در خصوص ملک و موارد مربوط به آن است. داشتن یک ویلای زیبا جنگلی با چشم انداز رو به دریا آرزوی خیلی از ماست ولی اگر با چشم بسته وارد بازار ملک مازندران شوید، شک نکنید که شکست در انتظار شماست. خرید و فروش املاک ویلایی بخصوص در شهر های توریستی مثل رامسر و چالوس، اهمیتی به مراتب بالاتر از معامله یک آپارتمان در تهران دارد. از آنجا که در خرید و فروش املاک ویلایی در چنین شهرهایی معمولاً عدد و رقم‌ها روی میلیارد تومان دور می‌زنند، یک اشتباه کوچک تاوان سنگینی خواهد داشت. پس مشاوره و کسب اطلاعات کافی برای خرید و فروش املاک ویلایی قبل از وارد عمل شدن بسیار مهم است.

خرید و فروش املاک ویلایی ؛ چرا و با چه هدفی؟

ممکن است به خاطر فرار از زندگی صنعتی شهرهای بزرگی مثل تهران و نیاز به داشتن یک ویلا اختصاصی با فضایی آرام، تصمیم به خرید یک ملک ویلایی گرفته باشید. بیشتر کسانی که پای معامله و خرید و فروش املاک ویلایی ‌می نشینند،برای تهیه چنین فضا و موقعیتی درفکر رفاه بیشتر خود و خانواده شان هستند. ما در این مطلب مقاله قصد داریم به طور خلاصه آنچه برای خرید و یا ساخت و ساز در یک ملک ویلایی نیاز دارید به شما ارائه دهیم.

انتخاب خوب کلید سرمایه گذاری موفق

هر چقدر هم که ساخت و ساز یک ملک فوق العاده باشد، نمی‌توانید اهمیت مجموعه ای از فاکتورهای تعیین کننده یک ملک را در خرید و فروش املاک ویلایی نادیده بگیرید. وقتی از ویژگی های یک ملک صحبت ‌می کنیم، منظور مشخصاتی از ملک مثل: محل و موقعیت نسبت به دریا و جنگل، سطح دسترسی به امکانات رفاهی، نوع کاربری آن، ساخت و ساز اصولی و… است که نقشی زیادی در مرغوبیت ملک دارند.

خرید ویلا در غرب مازندران برای لذت بردن از اوقات فراغت خانوادگی

اگر خودتان ‌می خواهید همراه با خانواده از حضور در طبیعت بکر و زیبای مازندران بهره ببرید، شهری که قصد خرید ملک در آن را دارید بیشترین اهمیت را دارد. شهر های غربی مازندران از نظر طبیعت، موقعیت بکری دارند و امکان بهره مندی از طبیعت جنگل و ساحل با فاصله ای بسیار کم در این شهر ها فراهم است.

در گام بعدی اطمینان پیدا کنید ملک شما نسبت به راه های اصلی چقدر فاصله دارد و مسیر دسترسی آنها آسفالت است یا خاکی. در شهر های شمالی مازندران این عامل یک فاکتور تعیین کننده در خرید و فروش ملک است.

خرید یک ویلا برای اقامت دائمی

اهمیت شیوه ساخت و ساز بنا در خرید و فروش املاک ویلایی

در صورتی که قصد خرید یک ویلا را دارید، به سبک و شیوه ساخت و ساز آن ملک توجه کنید. اولین نکته متراژ بنا است که لازم است با نیاز شما مطابقت داشه باشد.

جالب است بدانید که ویلاهای ساخته شده در یک ملک با متراژ کم در شهر های شمالی، معمولا زیبایی و ظرافت  املاک بزرگ تر را ندارند. علت این است که خریداران آپارتمان های بزرگ تر به دلیل توان مالی معمولاً متقاضی خانه‌های لوکس با متراژ‌های متوسط و بالا هستند.

به هرحال اگر قصد خرید و فروش املاک ویلایی دارید، بدانید که این کار ظرافت‌های خاصی دارد که حتما به دانستن آن‌ها نیاز دارید. مشاوره با متخصصان خرید و فروش املاک ویلایی در شهر های استان مازندران به شما کمک زیادی خواهد کرد.

خرید و فروش املاک ویلایی در مازندران

همه چیز از معماری آغاز ‌می‌شود

معماری مهم است! خیلی از  موارد اشخاص علاقمند هستند با سبک خودشان در یک زمین اقدام به ساخت ملک کنند. ورود به عرصه ساخت ویلا شامل مراحل فنی و تخصصی زیادی است. طراحی معماری مناسب به خودی خود هنری است که شاه کلید موفقیت یک پروژه عمرانی و تامین رضایت سرمایه گذار است. هنری که معمار برای طراحی یک ساختمان به کار می‌گیرد به‌مثابه‌ی روحی است که در کالبد یک ساختمان جاری است. طراحی معماری فرایند ظریفی است و قبل از سپردن کار به معمار نیاز دارید انتظارات خودتان از ملک را مشخص کنید. مثلاً چند اتاق خواب یا چند متر مربع فضای آشپزخانه نیاز خواهید داشت؟ نوع منظره ای که از پنجره می خواهید ببینید، به این نکته توجه داشته باشید، اگر قصد فروش ملک ساخته شده را دارید، انتخاب دقیق و صحیح این موارد و آگاهی از تقاضای بازار در فروش خوب نقش اساسی دارد.

مهندسی فروش و تضمین حفظ سرمایه

یکی از عناصر کلیدی برای سرمایه گذاران مسکن، تضمین حفظ سرمایه است. در صورتی که آگاهانه و با اطلاعات کافی و بهره گیری مشاوران کارآمد به عرصه خرید و فروش ملک وارد شوید، اطلاعات کاملی هم در خصوص مهندسی فروش به دست خواهید آورد. مهندسی فروش مجموعه استراتژی‌هایی است که علاوه بر تضمین حفظ سرمایه، به شما کمک ‌می کند فروش موفق و پرسودی را نیز تجربه کنید. مهندسی فروش نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی از بازار تقاضای مسکن است که شاخصه‌های زیادی مثل موقعیت ملک، معماری و… در آن نقش تعیین کننده‌ای دارند.

با نظارت مهندسی همراه و همگام شوید!

وقتی با نظارت مهندسی در پروژه‌ها سروکار داریم، خیلی از افراد گمان ‌می‌کنند باید سراغ ترفندهایی باشند تا مهندس ناظر ساختمان را برای تائید قانونی اجرای ملک قانع کنند. فرایند نظارت مهندسی در معنای صحیح، به معنی ارزیابی رعایت دستورالعمل‌هایی است که برای ساخت ساختمان الزا‌می هستند. این الزام‌ها نه تنها مورد تأکید قانون است، بلکه عدم رعایت صحیح آنها معادل وارد آمدن خسارت‌های سنگین مالی یا حتی جانی است. بدانید که پر مسئولیت‌ترین قسمت کار ساختمان سازی نظارت مهندسی یک پروژه عمرانی است.

تعدیل هزینه‌ها با نظارت مهندسی اصولی

با نظارت مهندسی در هر قسمت از کار مثل، کنترل نقشه‌، اجرای سفت کاری و نازک‌کاری توسط متخصص معماری یا مهندس عمران باصلاحیت، صحت و سقم کار ارزیابی ‌می‌شود. توجه کنید که با نظارت مهندسی به‌طور حساب شده، هزینه‌ها تعدیل شده و سرعت و کیفیت اجرا افزایش ‌می‌یابد. برای بهره‌مندی از خدمات ساخت با نظارت مهندسی اصولی، نیاز دارید از مشاوره افراد آگاه در ساخت و ساز استفاده کنید.

حفظ محیط زیست؛ از لا به لای کتاب‌ها تا وسط گود کارگاه!

حفظ محیط زیست در گذشته یک واژه فاخر برای درج در کتاب‌ها و یا نطق مسئولان بود. اما چند وقتی هست که این مفهوم، به اصل کاربردی در هر فعالیت اقتصادی تبدیل شده است. با توجه به اینکه تنها منابع جنگلی ایران به طور انبوه، در شمال کشور واقع شده است و مهمترین جاذبه گردشگری ایران به حساب می آید، هر فعال اقتصادی درک کرده که حفظ محیط زیست بیشترین نقش را در ادامه سود دهی یک سرمایه‌گذاری دارد.

شاید شما هم با مبحث ۱۹ آشنا باشید. الزامات قانونی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کاربردی‌ترین جنبه حفظ محیط زیست در ساختمان سازی است. با این حال بسیاری از سازندگان، فراتر از این دستورالعمل‌ها به ساختمان‌های سبز علاقه‌مند شده‌اند که روزبه‌روز در حال گسترش است. نکته مهم در بحث حفظ محیط، حساسیت خریداران به رعایت شاخص‌های محیط زیست است. رعایت استانداردهای حفظ محیط زیست به‌طور مؤثر و با هزینه مقرون به‌صرفه نیاز به داشتن تخصص و مطالعه کافی در کنار بهره‌مندی مشاوران باتجربه دارد.

خلاصه و نتیجه گیری

در این مقاله ما از دو جنبه به موضوع خرید و فروش املاک ویلایی در استان مازندران پرداختیم. در نگاه اول سعی کردیم از دید خریدارانی که قصد خرید یک ویلا جهت اقامت در تعطیلات را دارند به موضوع بپردازیم. از نقطه نظر دیگر، نکات مهم برای سرمایه گذاری در خرید و فروش املاک ویلایی را برای ساخت و ساز و فروش بررسی کردیم.

باید توجه داشت که با هر نیتی وارد عرصه خرید و فروش املاک ویلایی شهر های استان مازندران می‌شوید، از مشورت با مشاوران آگاه، خبره که دانش و تجربه کافی در این موضوع را دارند بی‌نیاز نیستید.

حمیدرضا نوری

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *