اجزای چهارگانه تبلیغات اثربخش

اجزای چهارگانه تبلیغات اثربخش

هرساله مبالغ زیادی توسط شرکت ها صرف امور تبلیغاتی می شود لذا انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر ضروری به نظر می رسد. کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها دارای ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام می باشد.

کارگزاران تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند و تبلیغاتی اثربخش داشته باشند. اجزای چهارگانه تبلیغات اثربخش شامل موارد زیر می باشد:

 

استراتژی:

 

زیربنای هر تبلیغی باید استراتژی و اهداف بلندمدت باشد. استراتژی منطق و برنامه ریزی پشت تبلیغ است که به آن جهت و مسیر می دهد.

 

ایده خلاقانه:

 

 ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردارند، چون این تبلیغات ابتکاری به انتقال پیام سازمان به مخاطبین هدف کمک می کند. استراتژی تعیین شده باید به یک ایده خلاقانه تبدیل شود که وقتی مخاطب با تبلیغ مواجه می شود جذب آن گردد.

 

رسانه درست:

 

جهت رساندن پیام به مخاطبان باید وسیله ارتباطی و رسانه مناسب انتخاب گردد. در منطق کمپین تبلیغاتی، مهم ترین کارکرد یک رسانه، اثربخشی آن است زیرا صاحب محصول هزینه سنگینی را برای پخش تبلیغات محصولات خود به گردانندگان رسانه می پردازد.

 

اجرای درست و خلاقانه:

 

خلاقیت و ابتکار در اجرای طرح‌های تبلیغاتی یکی از امتیازات یک محصول نسبت به رقباست. زمانی که استراتژی یک تبلیغ به صورت صحیحی تدوین شده باشد و ایده خلاقانه ای نیز پشتوانه آن باشد ولی اجرای آن تبلیغ به صورت نادرستی صورت پذیرد آن تبلیغ دیگر اثربخش نخواهد بود.

 

لینک منبع

 

 گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرشآگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *