علت مقاومت سالمندان در برابر تکنولوژی دیجیتال چیست؟

علت مقاومت سالمندان در برابر تکنولوژی دیجیتال چیست؟

علت مقاومت سالمندان در برابر تکنولوژی دیجیتال شاید ترس از اشتباه کردن و نگرانی های بیشتر درباره مسئولیت های اجتماعی است که باعث می شوند افراد سالمند تکنولوژی دیجیتال را پس بزنند. علی رغم افزایش دسترسی سالمندان به اینترنت و اینکه بسیاری از افراد بازنشسته در محل کار خود با کامپیوتر سر و کار داشته اند، بین سالمندان و جوانان همچنان فاصله وجود دارد.

افراد سالمند به مراتب کمتر از جوانان از برنامه های دیجیتال استفاده می کنند. محققان دانشگاه لنکستر پس از مصاحبه با سالمندان دریافتند که برخلاف باور عوام، علت این مقاومت نسبت به تکنولوژی دیجیتال، عدم دسترسی آنها نیست. به گفته محققان، ارزش های فردی، نگرانی زیاد بابت تاثیر تکنولوژی روی جامعه و ترس از اشتباه کردن در استفاده از نرم افزارها مانع کاربرد تکنولوژی توسط سالمندان می شوند.

دیگر علت مقاومت سالمندان در برابر تکنولوژی دیجیتال ، سخت و وقت گیر بودن استفاده از آن است. بسیاری از سالمندان نیز به دانش خود در بکارگیری صحیح ابزار آنلاین اطمینان ندارند. حس مسئولیت پذیری اجتماعی نیز فاکتور مهم و علت مقاومت سالمندان در برابر تکنولوژی دیجیتال به شمار می آید. آنها نگران هستند که خریدهای آنلاین موجب از رونق افتادن کسب و کارهای بومی شود و مراکز خرید شهر محل زندگی شان که در آنجا به معاشرت با دوستان خود می پردازند، به خطر بیفتد.

انزوای اجتماعی ناشی از خرید آنلاین نیز دغدغه دیگری برای سالمندانی است که از خریدهای شخصی به عنوان راهی برای ملاقات رو در رو با دیگران استفاده می کنند.

منبع: کسب و کار شما

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *