دستورالعمل های ضروری برای خلق یک کمپین کسب و کار

دستورالعمل های ضروری برای خلق یک کمپین کسب و کار

هر کمپینی در جزئیاتش منحصربه‌فرد است؛ اما همه کمپین‌های موفق عناصر کلیدی مشابه را دارا هستند. یک دستورالعمل وجود دارد که شما می‌توانید برای یک کمپین موفق از آن پیروی کنید؛ دستورالعملی که مخاطب شما را خوشنود خواهد ساخت. گرچه ممکن است نیاز به تغییر برخی از این عناصر برای افزودن یک المان جدید داشته باشید، اما هر بار که این دستور‌العمل را درست می‌کنید، شانس خوبی برای بهبود آن وجود خواهد داشت. برای ایجاد دستورالعمل های ضروری برای خلق یک کمپین کسب و کار، از عناصر زیر استفاده کنید:

 

مخاطب را هدف قرار دهید: این عنصر در کمپین بازاریابی بسیار مهم و ضروری است. بدون آن، شما به سادگی این کمپین را بین عموم مردم رها می‌کنید، به این امید که کسی آن را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند. سال‌ها پیش، این کاری بود که بازاریابی سنتی با کمپین‌های تبلیغاتی روزنامه و تلویزیون می‌کرد. اما مدیران بازاریابی باهوش‌تر شده‌اند. آنها دریافته‌اند که باید از تبلیغات اسباب‌بازی در کارتون‌های صبح شنبه استفاده کنند و کودکان نمی‌توانند از والدین‌شان بخواهند تا سریعا آن اسباب‌بازی را برای آنها تامین کند. در مورد غذای صبحانه بچه‌ها چطور؟ دستور‌العمل کمپین نیاز به یک تلنگری از یک برنامه تلویزیونی در شب گذشته داشت تا به کارتون‌های صبح شنبه بپیوندد. سپس تبلیغات نوشابه به بازی‌های فوتبال متصل شد. از دیدگاه این دو محصول، هدف‌گذاری مخاطب، درک محصولات و خدمات مختلف و اینکه چه کسانی باید به آن توجه کنند، دقیق‌تر شده است. اما مهارت‌های شما نیز بیشتر شده است. دستور‌العمل شما نیازمند یک جمعیت خاص است. شخصیت‌های خریداران خود را پس از مطالعه در مورد اینکه اعضای مخاطب شما به‌دنبال چه هستند، چگونه خرید می‌کنند و به چه چیزی ارزش می‌گذارند، خلق کنید. نسلی که به آن تعلق دارند، جنسیت‌شان و دیگر ویژگی‌های جمعیت‌شناسی در این شخصیت‌ها شرکت دهید تا بخش‌های مختلف مربوط به مخاطب را بیشتر و بهتر شکل دهید. ابزارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند در درک مخاطب به شما کمک کنند و این ابزارها می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه آنها را به گروه‌های مختلف تقسیم کنید.

 

تفکیک محصول: همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر که برای جذب مخاطب یکسان، کمپین ایجاد کرده‌اند، شما نیاز به تمایزهای عمیقی دارید. با برجسته‌سازی ویژگی‌های قابل عرضه محصول‌تان، مخاطب شما خواهد دید که ارزش شما تا چه حد از سایرین متمایز است. مهم نیست که تصور کنید رقابت دشوار است. شما می‌خواهید برجسته باشید. گاهی شناخت بهترین نگرش برای تمایز دشوار است. برای شناخت نقطه تمایز خودتان، می‌توانید راه‌حل‌هایی مانند iResearch را به‌کار ببرید. iResearch یک پلت‌فرم گروهی تمرکز آنلاین است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت و به‌طور مقرون به صرفه از دیدگاه‌های مشتریان در هر جای دنیا پرده بردارند. دریافت داده‌ها و محتوای خام برای دیدگاه‌ها و شخصیت‌های مصرف‌کننده می‌تواند نحوه موقعیت‌دهی محصول‌تان متفاوت از محصول یا خدمات دیگران را شکل دهد. بنابراین می‌توانید مزایای محصول را با اهداف مخاطب هدف خود تطبیق دهید.

 

پلت‌فرم: کمپین شما باید از همان کانال‌هایی بهره ببرد که مخاطب هدف شما از آنها استفاده می‌کند. در غیر این صورت، کمپین بازاریابی شما فایده‌ای نخواهد داشت. این بخش از دستور‌العمل کمپین بازاریابی خود را به‌عنوان منحصربه‌فردترین بخش از کسب‌و‌کارتان در نظر بگیرید. گرچه چندین پلت‌فرم و کانال شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که شما می‌خواهید در آنها فعال باشید (مثلا اینستاگرام)، اما انتخاب نوع این پلت‌فرم بستگی به مخاطبتان دارد. به‌عنوان مثال اسنپ‌چت و پینترست ممکن است برای بخش‌های کسب‌و‌کار مانند مد و محصولات مرتبط با نسل z بهتر عمل کنند. زمانی اعضای مخاطب خود را هدف قرار می‌دهید، می‌توانید دریابید و ببینید که آنها در کجا به شرکت‌ها متعهد هستند و از آنها پیروی می‌کنند. این مساله پلت‌فرم‌هایی که انتخاب می‌کنید را شکل می‌دهد.

 

برنامه‌ریزی زمانی: زمان ورود کمپین نیز بسیار مهم است. شما می‌خواهید با این اطلاعات در زمان مناسب به مخاطب خود دست یابید. به‌عنوان مثال، زمانی که اعضای مخاطب شما برای خرید آماده هستند. چه این شاخص براساس فصل خرید باشد یا براساس انگیزه‌های آنی برای خرید، این داده‌ها باید در تقویم بازاریابی شما همراه با پیام‌رسانی وجود داشته باشد. شما می‌توانید از ابزاری مانند CoSchedule استفاده کنید که به‌عنوان تقویم بازاریابی شماره یک به‌حساب می‌آید و در بیش از ۱۰۰ کشور استفاده می‌شود. این ابزار بازاریابی موثر می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه تاکتیک‌های بازاریابی مختلف را سازماندهی و اجرا کنید و شامل هر کمپین بازاریابی می‌شود که شما در حال اجرای آن هستید.

 

هدف: بخش «چرایی» این دستورالعمل «بیانیه ماموریت» شما است که هدف برند شما را تعریف می‌کند؛ دلیلی که این هدف وجود دارد و کاری که می‌خواهد انجام دهد. به‌طور نمونه، «هدف» ارسال چندین نوع ارزش در شکل یک راه‌حل برای مخاطب یک شرکت است. همچنین این جایی است که شما آنچه را که می‌خواهید هر کمپین به‌دست بیاورد تعریف می‌کنید. به‌عنوان مثال، آیا به افزایشی در ترافیک وب‌سایت، تبدیل‌ها، دانلودها، لایک‌ها و دنبال‌کننده‌ها یا تحقیق بازار امیدوار هستید؟ اطمینان یابید که هر کمپین یک هدف اولیه دارد و با اهداف بازاریابی کلی شما پیوسته است. در نهایت هدف شما باید نوعی از اجزای قابل‌سنجش برای اهداف تحلیلی را داشته باشد. این امر مشخص خواهد کرد که آیا هدف و عمل شما منطبق است یا خیر.

 

آزمون منظم: هر سرآشپزی می‌داند که هر بار که غذا درست می‌کند باید آن را بچشد. در سراسر این مسیر، سرآشپز باید ببیند که آیا غذای او خوشمزه است یا خیر. روشی مشابه برای کمپین‌های بازاریابی به‌کار برده می‌شود. تحلیل المان‌های کمپین تنها روشی برای دانستن این موضوع است که آیا محتویات درستی را در میزان مناسب و درست اضافه کرده‌اید یا خیر.

منبع: دنیای اقتصاد

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *