اهمیت اطلاعات در بازاریابی

اهمیت اطلاعات در بازاریابی

وقتی استراتژیست‌ها توانستند تمام اجزاء جوامع را به هم بپیوندند این مجموعه دربرگیرنده کلیه طرح‌های استراتژیکی و پروژه‌های تلفیقی و عملیات و فعالیت‌های هم آهنگ می‌شود. یکپارچگی و جامعیت موجب درخشندگی در بازارهای جهانی می‌گردد. این مکانیزم خود تنظیمی، برای تعادل، تبادل و تعامل، سمت یابی، خودسازماندهی و دریافت بازخور ضروری است.

این حقیقت را همه قبول دارند که خریدار برای اتخاذ تصمیم نیاز به اطلاعات دقیق از کیفیت، قیمت و ویژ‌گی‌های کالا دارد. همچنین فروشندگان نیاز مبرم به شناخت مشتری‌ها، سلیقه‌ها، ارزش‌های مشتریان، بازارها و توان مالی منطقه دارند تا بتوانند جایگاه پایدار و محکمی به دست بیاورند. مدیران فروش و بازاریابان حرفه‌ای کارکشته در یک محیط رقابتی متغیر مسؤولیت خطیری دارند. در شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناپایدار باید به تدوین استراتژی‌های کارساز بپردازند. انجام این مأموریت و مسؤولیت نیاز به رهبری، آموزش، آینده نگری، مهارت، تجربه، ایجاد انگیزش دارد. همه می‌گویند: ارزیابی و شناخت بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز به شناخت، تحلیل و ارزیابی دارد.

ایجاد توازن و پیشرفت برای تأمین انتظارات و منافع ملی و منافع تولیدکنندگان کالاهای صنعتی، تجاری، خدماتی، سیاستگذاری برای فروش، خرید و بازاریابی نیاز مبرم به طرح‌ریزی دقیق بلند مدت دارد تا بتوان فرصت‌های مناسب و تازه‌ای را در بازارها کسب کرد. بازاریابان و متخصصان دانش بازاریابی مسؤولیت و نقش خطیری را به عهده گرفته‌اند.

برای حصول موفقیت و حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای، تعهد والزام برای پاسخ‌گویی‌ها به محور بنیادی و اصلی متکی است که تضمین کننده موفقیت و پیروزی در به دست آوردن سهم مناسب و تفوق در بازارها بر رقیبان است. این محور اصلی چیست؟ اطلاعات، آگاهی لحظه‌ای و در خط عقل و منطق ایجاب می‌کند که روابط بین میزان و ویژگی‌های اطلاعات بدست آمده و کیفیت و صحت آن با طرح‌ریزی استراتژیک که انجام می‌پذیرد، مناسب باشد تا بتوان تصمیم گرفت.

سیاستگذاری پرداخت؛ نظام مدیریت اطلاعات استراتژیکی برای ورود به بازارهای جهانی باید مبتنی بر تأمین نیازمندی های اطلاعاتی، اجتماعی، سیاسی، بازرگانی، صنعتی و نظامی در مراکز سیاستگذاری استراتژیک در راه ملی برقرار باشد. به دست آوردن اطلاعات اجتماعی درون مرزی و برون مرزی، ژرف‌نگری‌های سیاستگذاران کلان را در سطح مدیریت مرجع افزایش می‌دهد و در نتیجه تأمین مقاصد و منافع ملی را فراهم می‌سازد. هدف‌گذاری‌های استراتژیک در صنعت و تجارت در صورتی مطلوب کلی و مداوم محسوب می‌شود که قدرت دسترسی به اطلاعات استراتژیکی اجتماعی در دورن جانشینی اقتصاد بازاری اجتماعی به جای اقتصاد بازاری مطلق گسترده باشد. وجود مراکز پرورش «اخبار مهندسی پرورش داده‌ها» (D.E.P) برای کسب اطلاعات باید مجهز و فعال و خودکار باشد. برای ورود به بازارهای جهانی لزوم به دست آوردن اطلاعات ملی، اطلاعات ژئواستراتژیکی، اطلاعات فنی و اطلاعات استراتژیکی و برای به کارگیری مکانیزم ترموستاتیک در تعیین خط‌ مشی بازاریابی امری حیاتی است. همه این مسائل اهمیت اطلاعات در بازاریابی را می رساند.

 

منبع: شارا

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *