با این تکنیک ها مهارت های مدیریتی خود را افزایش دهید

با این تکنیک ها مهارت های مدیریتی خود را افزایش دهید

مهارت های مدیریتی که مدیران برای اداره یک مؤسسه یا شرکت، به آن ها نیاز دارند، بسیار و بی شمار هستند. شاید بتوان گفت هر مدیری برای خود مهارت ها و تکنیک هایی دارد که با اعمال آن ها واحد تحت مدیریت خود را مدیریت می کند. اما همه می دانیم با تکیه بر دانسته ها و مهارت های خود در هر کاری، به جایی نمی توان رسید. مدیر توانمند کسی است که از دانش ها، مهارت ها، و تجربیات دیگران برای نیل به موفقیت بهره ببرد. بر این اساس در این نوشتار برخی مهارت های مدیریتی را که توسط اندیشمندان  حوزه مدیریت ارائه شده است، گردآوری کرده ایم؛ باشد که مورد استفاده مخاطبان گرامی قرار گیرد.

 مهارت های مدیریتی

۱ – از اتلاف منابع در سازمانتان ممانعت کنید.

اگر کارکنان شما از شغل خود راضی نباشند، در نهایت از محیط کارشان خارج می‌شوند و در ادامه باعث خروج دیگران نیز می‌شوند و این جابجایی‌ها ادامه خواهد داشت. در این صورت این جابجایی های پی در پی نقش مهمی در کاهش بهره‌وری خواهد داشت. زیرا شما دائما در حال آموزش کارکنان هستید؛ البته هر بار که نیاز به یافتن یک کارمند جدید دارید، هزینه هایی را متحمل می شوید و پول خود را نیز از دست می دهید.

این امر می‌تواند به یک چرخه پر هزینه تبدیل شود و این خسارت هم بعد مالی و هم بعد تضعیف روحیه کارکنان را شامل خواهد بود. وظیفه شما به عنوان یک مدیر باید یک جایی این چرخه اتلاف انرژی و منابع را متوقف کنید. برای این کار باید شما در دو مهارت حیاتی مدیر متبحر شوید:

۱) جذب و استخدام درست را یاد بگیرید.

۲) نگه داشت و انگیزه بخشی کارکنان را خوب بیاموزید.

۲ – توهم مفید بودن

مردی در روز و ساعت معین به گوشه میدان شهر می رفت و لحظاتی کلاه از سر برمی داشت و به شدت تکان می داد. روزی پلیس علت این کار را از وی جویا شد. گفت: با این کار زرافه ها را دور می کنم. پلیس پرسید: من در این جا زرافه ای نمی بینم. پاسخ شنید این نشان می دهد که من کارم را درست انجام می دهم.

به این می‌گویند توهم مفید بودن. ما روزانه با توهم مفید بودن سر و کار داریم بسیاری از فرایندهای سازمانی به ارث رسیده از گذشته با این فرض انجام می‌شوند که مفیدهستند. درصورتی که حقیقتا این گونه نیستند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *