بازاریابی محتوا

۵ نکته ویژه در بازاریابی محتوا

تعرفه: بازاریابی محتوا یکی از داغ ترین بحث ها دربین انواع بازاریابی است. یکی از راه های افزایش فروش بیشتر، بازاریابی محتوا می باشد به همین دلیل در چندسال اخیر  کسب وکارها توجه ویژه ای به محتوا کرده اند. تاکنون پیام های تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و پیامک دیدید، آیا پیامی برای شما جذاب بوده؟ آیا پیامی باعث شده شما از خدماتی که معرفی شده استفاده کنید؟ حتماً پاسخ شما به هردو یا یک سؤال مثبت است . این سؤالات را از شما کردم که به اهمیت محتوا پی ببرید.

بازاریابی محتوا

نکات ضروری که در بازاریابی محتوا باید بدانیم

بازاریابی محتوا با پیام های تبلیغاتی که شما را در هر دقیقه و هر روز مورد حمله قرار می دهد، خیلی تفاوت دارد. در این مقاله قصد دارم ۵ نکته ویژه در بازاریابی محتوا را که لازم است بدانید برای شما بیان کنم.

۱- ذهنیت افراد را رسانه ای کنید

وقتی بتوانید محتوا را در شبکه های اجتماعی یا در قالب فیلم تولید کنید یعنی ذهن افراد را رسانه ای کرده اید. یادتان باشد فیلم های با کیفیت و تأثیرگذار تولید کنید.  مثلاً اگر بتوانید یک موضوع را به صورت فیلم به افراد نشان بدهید، خیلی جذاب تر است، می دانید چرا؟ چون خیلی از افراد حوصله خواندن مطالب را ندارند و گرایش مردم هر روز به سمت فیلم ها بیشتر می شود. وقتی فیلم تولید کنید افراد بیشتری محتوای تولیدی شده شما را می بینند.

برای تنوع در مطالب لازم است گاهی آن را به صورت فیلم منتشر کنید. خیلی از اوقات، افراد فرصت خواندن مطالب در سایت یا دیدن فیلم را ندارند ولی در شبکه اجتماعی حضور دارند به همین دلیل مطالب را در شبکه اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام و…منتشر کنید تا افراد ببینند.

۲-محتوای جذاب تولید کنید

امروزه کسب وکارها سعی می کنند تا در مورد خدمات و محصولاتی که می خواهند به فروش برسانند محتوای جذابی تولید کنند. بگذارید ساده برای شما بیان کنم اگر شما قصد خرید گوشی در اینترنت را داشته باشید سایتی تنها نوع گوشی و قیمت را نوشته باشد برای شما جذاب تر هست یا اگر اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های گوشی ها  مثلا کیفیت عکس و… برای شما گفته باشد؟ مطمئناً اگر اطلاعات بیشتری درباره محصولی که می خواهید خرید کنید داشته باشید احتمال خرید آن محصول بیشتر است. بنابراین تولید محتوای جذاب، فروش محصول را بیشتر می کند.

۳-محتوا را به صورت منظم تولید کنید

چون تولید محتوا پیوستگی نداشته است بیشتر تلاش های بازاریابی محتوا ناموفق بوده است. مثلاً در یک هفته یک سایتی چند پست منتشر می کند و هفته ای شاید به دلیل کمبود وقت پستی منتشر نکند به همین دلیل است که توصیه می کنم حتماً ساعت و روز انتشار مطالب از قبل مشخص باشد. و برای این که این روند حفظ شود بهتر است کار بین چند نفر تقسیم شود چون حجم کار کم می شود .

۴-محتوای تولید شده باید به مخاطبان کمک کند

بازاریابان محتوا باید با اطلاعاتی که ارائه می دهند نیاز مخاطب را رفع کنند. قبل از این که محتوا را تولید کنید به چالش هایی که مشتریان با آن روبرو هستند فکر کنید و حتی از مشتریان بخواهید از مشکلات حیطه ای که کار شما است برای شما بازگو کنند.  شما باید محتوایی تولید کنید که مخاطبان را درگیر کند. بازاریابان محتوا همیشه باید کنجکاو باشند تا موفق شوند.

۵-داستان های جالب تولید کنید

کمپین های بازاریابی محتوا به جای این که مخاطبان خود را با پیام های فروش بمباران کنند روی داستان های جالب تمرکز کنند. داستان، پیام ها را به یادماندنی تر می کند.  این بهترین راه برای ارتباط با مخاطب است. بیایید به رابطه داستان و روان شناسی نگاهی بیندازیم.

تا به حال دقت کرده اید که کودکان و یا حتی بزرگسالان، داستان ها را بهتر به خاطر می سپارند و به راحتی می توانند آن را بازگو کنند در حالی که ممکن است نوشته یا گفته ساده ای را به راحتی از یاد ببرند.  این نشان از توانایی فوق العاده مغز انسان است. مغز انسان قابلیت این را دارد که با شخصیت داستان ارتباط برقرار کند و حتی خود را جای او قرار دهد.

بیشتر افراد، امور روزمره و تجربیاتشان را با داستان بازگو می کنند. بنابراین می توان در قالب داستان به ذهن افراد نفوذ کنند و آن ها را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند . برای این که به این هدف برسید باید داستان گویی به صورت اصولی انجام شود تا نتیجه مثبت و اثربخش داشته باشد.

در داستان گویی سعی کنید صادقانه صحبت کنید،  از طریق شخصیت ها، داستان را هیجان انگیز کنید، شخصیت هایی ایجاد کنید که مخاطبین شما دوست داشته باشند. کاری کنید که مخاطبین دوباره داستان های شما را بخوانند.

صحبت پایانی

بازاریابی محتوا ،یکی از راه های افزایش فروش محصول می باشد برای این که شما با محتوای جذاب، مخاطب را وادار به خرید محصول می کنید. تولید محتوا به صورت فیلم می تواند باعث شود مخاطبین بیشتری، محتوای تولید شده شما را دنبال کنند. در محتوایی که تولید می کنید به کلمات و عبارات دقت کنید که بسیار تأثیر گذار است. در ساعت و روز مشخصی با کمک یک تیم پستی منتشر کنید. محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطب را رفع کند. پیام های خود را در قالب داستان به مخاطبین انتقال دهید.

 

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *