کمپین تبلیغاتی چیست ؟

کمپین تبلیغات مطبوعاتی

کمپین چیست ؟

 کمپین در تبلیغات به صورت ساده به معنی برنامه ریزی، طراحی و استفاده از ابزارهای گوناگون تبلیغاتی در معرفی  برند خاص و یا محصول و یا  خدمات ویژه است. با شناخت اثربخشی هر یک ابزارهای  تبلیغاتی (در اینجا منظور رسانه نوشتاری و خصوصا روزنامه ها می باشد) یک هدف و محتوای خاص را از طریق رسانه ها  و با مدیریت زمان مشخص ، اجرا نموده و اثرات آن را اندازه گیری  می نمایند.

کمپین تبلیغاتی چیست ؟

کمپین تبلیغات مطبوعاتی

طراحی کمپین  مطبوعاتی به دو شیوه برنامه ریزی و اجرا می شود. کمپین مطبوعاتی در قالب خبری و اطلاع رسانی و کمپین مطبوعات و تبلیغاتی و آگهی) در کمپین تبلیغاتی نویسندگان کمپین ، برنامه محتوایی و اجرایی خود را به کمیته تبلیغات  ارائه می نمایند.

کمیته تبلیغات  مطالب مورد نیاز در طراحی سوژه تبلیغاتی و مواد اولیه که معمولا شامل (تصویر سوژه ،شعار تبلیغاتی ،متن معرفی سوژه آرم و یا نشان  لوگو مشخصات آدرس آگهی دهنده است را در اختیار گرافیست قرار داده و طرح آگهی با در نظر گرفتن برنامه کمپین نویسان و محتوایی خروجی کمیته تبلیغات  توسط طراحان در ابعاد استاندارد و جهت هر رسانه جداگانه طراحی شده و در اختیار مسئول تبلیغات بعنوان مجری تبلیغات قرار می گیرد.

مسئول تبلیغات با شناخت کامل از رسانه های مناسب جهت اجرای کمپین تبلیغاتی بصورت چاپی  فایل مورد نظر را به روزنامه ها  جهت انتشار ارسال می نماید.

کمپین تبلیغات مطبوعاتی

ویژگی ها کمپین تبلیغات مطبوعاتی

  • در کمپین مطبوعاتی تبلیغاتی از کلیه رسانه ها اثر بخش بصورت خبری و آگهی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در کمپین مطبوعاتی اطلاع رسانی نویسندگان کمپین با شناخت کامل از رسانه های خبری محتوای مورد نظر را تهیه و به شیوه خبری تنظیم کرده و مطابق جدول (محتوایی طرح کمپین ) اجرا می نمایند.
  • در کمپین مطبوعاتی و آگهی تبلیغاتی، مسئول تبلیغات  پس از دریافت طرح مورد تایید مطابق با برنامه و بودجه تبلیغاتی اقدام به خرید فضا  از رسانه ها می نماید یکی از مهمترین رسانه ها روزنامه های کثیر الانتشار می باشند.
  • در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی طراحی شده که معمولا در ابعاد ¼، ½ صفحه و یک صفحه  روزنامه می باشد در صفحه و تاریخ مورد نظر مسئول تبلیغات سفارش شده  و روزنامه ها نیز در زمان و صفحه مورد نظر طرح و آگهی منتشر شده را منتشر می نمایند.
  • در کمپین آگهی مطبوعاتی معمولا یک طرح در چند روزنامه و نشریه چاپ و منتشر می شود.

در صورتی که سوژه آگهی نیاز به معرفی صنف و یا رشته های خاص باشد و یا مورد استفاده بیشتری در یک  شغل و کسب کاری  باشد طرح آگهی در نشریات تخصصی که معمولا بصورت مجله و به صورت ماهنامه و فصلنامه می باشد منتشر می گردد، که مخاطبین آن نشریه که معمولا متخصصین و تصمیم گیران سوژه هستند در جریان تولید و خدمات سوژه قرار گیرند.

یکی دیگر از نشریات که در کمپین مطبوعاتی استفاده می شود روزنامه ها و نشریات استانی  و شهرستانی است این رسانه ها با تاثیر گذاری در استان و منطقه  دارند می توانند یکی از موثرترین رسانه ها برای آگهی با هدف قرار دادن یک استان و منطقه خاصی باشند. شایان توضیح است که کلیه این رسانه ها از قبل و در برنامه ریزی کمپین مطبوعاتی برنامه ریزی شده است مسئول تبلیغات در انتخاب رسانه و نحوه هزینه و اجرا نمودن طرح آگهی نقش مهمی ایفا می نمایند

هفته نامه ها نیز از نشریات مهم در انتشار و درج آگهی می باشند که با توجه به انتشار هفته ایی خود معمولا بصورت تخصصی و با مخاطبین خاص و گسترده می توانند آگهی تبلیغاتی را منتشر نموده و مشتریان  و گروه هدف  را تحت تاثیر ودر جریان آگهی قرار دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *