تبلیغات

کمپین تبلیغات مطبوعاتی

کمپین در تبلیغات به صورت ساده به معنی برنامه ریزی، طراحی و استفاده از ابزارهای گوناگون  تبلیغاتی در معرفی  برند خاص و یا محصول و یا  خدمات ویژه است.

 

  • تعریفی از کمپین 

۱- کمپین در تبلیغات به صورت ساده به معنی برنامه ریزی، طراحی و استفاده از ابزارهای گوناگون  تبلیغاتی در معرفی  برند خاص و یا محصول و یا  خدمات ویژه است.  با شناخت اثر بخشی هریک ابزارهای  تبلیغاتی (در اینجا منظور رسانه نوشتاری و خصوصا روزنامه ها می باشد) یک هدف و محتوای خاص را از طریق رسانه ها  و با مدیریت زمان مشخص  ، اجرا نموده و اثرات آن را اندازه گیری  می نمایند.

طراحی کمپین  مطبوعاتی به دو شیوه برنامه ریزی و اجرا می شود  کمپین مطبوعاتی در قالب خبری و اطلاع رسانی و کمپین مطبوعات و تبلیغاتی و آگهی) در کمپین تبلیغاتی نویسندگان کمپین ، برنامه محتوایی و اجرایی خود را به کمیته تبلیغات  ارائه می نمایند. کمیته تبلیغات  مطالب مورد نیاز در طراحی سوژه تبلیغاتی و مواد اولیه که معمولا  شامل (تصویر سوژه ،شعار تبلیغاتی ،متن معرفی سوژه آرم و یا نشان  لوگو مشخصات آدرس آگهی دهنده است را در اختیار گرافیست قرارداده وطرح آگهی با در نظر گرفتن برنامه کمپین نویسان و محتوایی خروجی کمیته تبلیغات  توسط طراحان در ابعاد  استاندارد و جهت  هر  رسانه جداگانه طراحی شده ودر اختیار مسئول تبلیغات بعنوان مجری تبلیغات قرار می گیرد مسئول تبلیغات با شناخت کامل از رسانه های مناسب جهت اجرای کمپین تبلیغاتی بصورت چاپی  فایل مورد نظر را به روزنامه ها  جهت انتشار ارسال می نماید.

در کمپین مطبوعاتی تبلیغاتی از کلیه رسانه ها اثر بخش بصورت خبری و آگهی مورد استفاده قرار می گیرد.

درکمپین مطبوعاتی اطلاع رسانی نویسندگان کمپین با شناخت کامل از رسانه های خبری محتوای مورد نظر را تهیه و به شیوه خبری تنظبم کرده و مطابق جدول (محتوایی طرح کمپین ) اجرا می نمایند .

در کمپین مطبوعاتی و آگهی تبلیغاتی، مسئول تبلیغات  پس از دریافت طرح موردتایید مطابق با برنامه و  بودجه تبلیغاتی اقدام به خرید فضا  از رسانه ها می نماید یکی از مهمترین رسانه ها   روزنامه های کثیر الانتشار می باشند در روزنامه های کثیر الانتشار آگهی طراحی شده که معمولا در ابعاد ¼، ½ صفحه و یک صفحه  روزنامه می باشد در صفحه و تاریخ مورد نظرمسئول تبلیغات سفارش شده  و روزنامه ها نیز در زمان و صفحه مورد نظر طرح و آگهی منتشر شده را منتشر می نمایند در کمپین آگهی مطبوعاتی معمولا یک طرح در چند روزنامه و نشریه چاپ و منتشر می شود.

در صورتی که سوژه آگهی نیاز به معرفی صنف و یا رشته های خاص باشد و یا مورد استفاده بیشتری دریک  شغل و کسب کاری  باشد طرح آگهی در نشریات تخصصی که معمولا بصورت مجله و به صورت ماهنامه و فصل نامه می باشد منتشر می گردد .که مخاطبین آن نشریه که معمولا متخصصین وتصمیم گیران سوژه هستند در جریان تولید و خدمات سوژه قرار گیرند یکی دیگر از نشریات که درکمپین مطبوعاتی استفاده می شود روزنامه ها و نشریات استانی  وشهرستانی است این رسانه ها با تاثیر گذاری در استان و منطقه  دارند می توانند یکی از موثرترین رسانه ها برای آگهی با هدف قراردادن یک استان و منطقه خاصی باشند. شایان توضیح است که کلیه این رسانه ها ازقبل و در برنامه ریزی کمپین مطبوعاتی برنامه ریزی شده است مسئول تبلیغات در انتخاب رسانه و نحوه هزینه و اجرا نمودن طرح آگهی نقش مهمی ایفا می نمایند

هفته نامه ها نیزیکی  ازنشریات مهم در انتشار و درج آگهی می باشند که با توجه به انتشار هفته ایی خود معمولا بصورت تخصصی و با مخاطبین خاص و گسترده می توانند آگهی تبلیغاتی را منتشر نموده و مشتریان  و گروه هدف  را تحت تاثیر ودر جریان آگهی قرار دهند.

 

جهت داشتن کمپین تبلیغات با کارشناسان آگهی از طریق شماره واتساپ ۰۹۳۶۲۹۲۲۱۴۵ در ارتباط باشید.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *