کتاب جامع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

هدف از تدوین این کتاب افزایش آگاهی در رابطه با نوع عملکرد در فضای سوشال مدیا در جهت برندینگ، افزایش مخاطبان واقعی و در نهایت افزایش فروش و کسب درآمد است.

 

 

به گزارش تعرفه، در حقیقت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک وسیله و ابزار در جهت رسیدن به اهداف تجاری هستند.

در حقیقت اگر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کاملا تازه کار هستید و قصد دارید اصول اولیه آن را فراگیرید، راهنمای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به سرعت شما را با نحوه تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی آشنا می‌کند.
این کتاب با رویکردی عملی مبتنی بر پایه‌های اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تدوین شده است و نحوه بهینه سازی استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما آموزش می‌دهد.

مطالعه کتاب بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به افرادی که انواع خدمات رسانه‌های اجتماعی را به مشتریان ارائه می‌کنند مانند آژانس‌های تبلیغاتی، توسعه دهندگان وب، شرکت‌های طراحی گرافیک، کپی رایتینگ توصیه می‌کنیم. جهت دانلود رایگان کتاب بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سرفصل‌های کلیدی در این کتاب شامل:

مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی
ارکان اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
راهنمای ایجاد یک برنامه بازاریابی
نحوه ایجاد استراتژی انتشار محتوا
تنظیم تقویم محتوایی
اینگیجمنت در شبکه‌های اجتماعی
برای چیدن یک استراتژی اصولی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید در ابتدا اهداف خود را از حضور در شبکه‌های اجتماعی تعیین کنید که در بیش از نیمی از موارد اهداف تولید کنندگان و صاحبان کسب و کار افزایش میزان تعامل با کاربران، آگاهی از برند، افایش ترافیک وبسایت و در نهایت افزایش فروش است. در همین راستا باید با توجه به شاخص‌های کلیدی عملکرد که در ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و سوشال لیسنینگ وجود دارند مانند مجموع رشد فالوورها، میانگین مشارکت، نمودار بازدیدکنندگان و…نتایج رفتار کاربران را آنالیز کنید.

در تاکتیک‌های تبلیغات اینترنتی نمی‌توانیم فقط منتظر مشتریان باشیم تا توسط موتورهای جستجوگر، یا شبکه‌های اجتماعی، متقاضی خدمات و محصولات ما باشند بلکه باید سعی شود توسط تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات، در مقابل دید مخاطب و مشتریان باشیم . گاهی منظور از تبلیغات اینترنتی، نمایش دادن نام‌ها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایت‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی است به نحوی که به تحقق اهداف عمومی تبلیغات کمک کند و کاربران را به سایت مورد نظر آگهی دهنده هدایت کند.

بسیاری از شرکت‌ها بر خلاف داشتن وجهه‌ای خوب در اینترنت، حضور در سایت‌های پربیننده و انواع تبلیغات اینترنتی،‌موفقیت چندانی در جلب مشتریان به دست نمی‌آورند. یکی از دلایل عمده این امر، تبلیغات ناکافی و نامناسب در دنیای واقعی به همین دلیل تولید کنندگان، صاحبان برند و شرکت‌ها در کنار تبلیغات در اینترنت باید به تبلیغات عمومی‌تر مانند تیزرهای تبلیغاتی، رادیویی، بیلبوردها، ‌نمایشگاه‌ها و…باید توجه داشته باشند.

برای تنظیم و توسعه استراتژی خود در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به موارد زیر توجه کنید:

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید: سعی کنید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و فاکتورهایی مانند سن، مکان، و الگوهای تعامل مخاطبان خود را بدانید تا به طور موثر برای آن‌ها بازاریابی کنید. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید. با استفاده از این راهکار نیازهای مخاطبان خود را شناسایی کنید و بر اساس آن‌ها محتوای خود را تولید کنید.

اهداف خود را مشخص کنید: برای متمایز شدن نسبت به سایر رقبا باید اهداف مختص به خودتان را تعیین کنید و اهدافی که تعیین می‌کنید باید دارای ویژگی‌ها و فاکتورهایی باشد برای مثال اهداف شما باید خاص باشد مثلا تعیین می‌کنید که در یک بازه زمانی میزان فالوورهای شما ۳۰ درصد بیشتر بشه.

همچنین اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشد و بتوانید میزان پیشرفت خود را با استفاده از معیارهایی بسنجید. اهداف شما باید مرتبط با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باشد برای مثال اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است می‌توانید پستی را طراحی کنید و از آن به یک صفحه لندینگ که توصیفات بیشتری در رابطه با برند شما داده لینک دهید.

یک استراتژی منحصر به فرد برای هر پلتفرم ایجاد کنید: اگر قصد دارید در بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید ممکن است استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما را از مسیر خارج کند. بنابراین باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و در پلتفرمی که مخاطبان هدف شما فعالیت می‌کنند، ‌تمرکز کنید. همچنین باید به نحوه بهترین استفاده از هر پلتفرم توجه داشته باشید و محتوایی که در آن‌جا بهترین عملکرد را دارد تولید کنید. برای مثال اینستاگرام از ویدیوهای کوتاه، جذاب و خلاقانه بیشتر حمایت می‌کند.

در نهایت اگر صاحب یک برند و کسب و کار هستید، قصد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را دارید، و یا جز افرادی هستید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، جهت آگاهی بیشتر در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، فایل پی دی اف کتاب بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را دانلود و مطالعه کنید.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *