کتاب اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت ها

یکی از مهم ترین رویکردهای تحول و توسعه یک جامعه توجه و عمل به مفهوم مسئولیت اجتماعی است.

 

 

 

به گزارش تعرفه، سید رضا جمشیدی مدیر مسئول گروه نشریات دانستنی در کتاب خود اینبار از اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت ها می نویسد.

مسئولیت اجتماعی به صورت کلی یک  پارادایم مثبت و سازنده است اما در جزئیات و کارکردها دارای بخش های مختلفی است که می تواند نقش حیاتی و کلیدی ایفا کند.

جامعه امروز ایران با چالش های متعددی مواجه شده و به همین دلیل بیش از هر چیز به مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف نیاز دارد.

این رویکرد نیز با الگوسازی در جامعه نهادینه خواهد شد.

ترویج در مسئولیت اجتماعی شرکتی از دو سو امکان پذیر است.از یک سو انتشار گزارش اقدامات در حوزه توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی است که غالبا بر اساس استانداردهای iso26000 و چهارچوب گزارش بر اساس gri می باشد. از سوی دیگر انتشار تجربیات شرکت ها، سازمان ها ، تشکل ها و حتی شهروندان می تواند الگوی مناسبی در جهت ترویج مسئولیت اجتماعی باشد.این الگوها در گسترش و ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی نقش موثری ایفا می نماید.

این کتاب با مطالعه و بررسی اقدامات شرکت ها و سازمان هایی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل نموده و یا در این زمینه دارای سابقه عملی می باشند و با انتشار اساسنامه  و یا در این زمینه دارای سابقه عملی می باشند و با انتشار اساسنامه و یا منشور مسئولیت اجتماعی زمینه فعالیت در این مسیر را هموار نموده اند.

فرصت انعکاس ، انتشار گزارشات و اقدامات ان ها را در معرض دید و داوری علاقمندان و جامعه قرار میدهد.

شایان ذکر است، برخی شرکت ها ، سازمان ها ، تشکل ها ، اقدامت موثر و تجربه  های موفقی در این حوزه دارند که به دلیل عدم ارائه گزارش ، امکان انعکاس و انتشار انها میسر نشده است.

مسئولیت اجتماعی به صورت کلی یک  پارادایم مثبت و سازنده است اما در جزئیات و کارکردها دارای بخش های مختلفی است که می تواند نقش حیاتی و کلیدی ایفا کند.

جامعه امروز ایران با چالش های متعددی مواجه شده و به همین دلیل بیش از هر چیز به مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف نیاز دارد.

این رویکرد نیز با الگوسازی در جامعه نهادینه خواهد شد.

ترویج در مسئولیت اجتماعی شرکتی از دو سو امکان پذیر است.از یک سو انتشار گزارش اقدامات در حوزه توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی است که غالبا بر اساس استانداردهای iso26000 و چهارچوب گزارش بر اساس gri می باشد. از سوی دیگر انتشار تجربیات شرکت ها، سازمان ها ، تشکل ها و حتی شهروندان می تواند الگوی مناسبی در جهت ترویج مسئولیت اجتماعی باشد.این الگوها در گسترش و ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی نقش موثری ایفا می نماید.

این کتاب با مطالعه و بررسی اقدامات شرکت ها و سازمان هایی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل نموده و یا در این زمینه دارای سابقه عملی می باشند و با انتشار اساسنامه  و یا در این زمینه دارای سابقه عملی می باشند و با انتشار اساسنامه و یا منشور مسئولیت اجتماعی زمینه فعالیت در این مسیر را هموار نموده اند.

فرصت انعکاس ، انتشار گزارشات و اقدامات ان ها را در معرض دید و داوری علاقمندان و جامعه قرار میدهد.

شایان ذکر است، برخی شرکت ها ، سازمان ها ، تشکل ها ، اقدامت موثر و تجربه  های موفقی در این حوزه دارند که به دلیل عدم ارائه گزارش ، امکان انعکاس و انتشار انها میسر نشده است.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *