ایجاد کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان

چگونه کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان ایجاد کنیم ؟

ایجاد کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان یکی از روش های رونق کسب و کاربرای ارائه کنندگان خدمات است. در این نوشتار مزایای این نوع تبلیغات را مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

ایجاد کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان

در صدها مورد مردم از دوستان، آشنایان و افراد حرفه ای درخواست توصیه می کنند. از جمله این مناسبت ها می توان از این موارد نام برد: زمانی که شخصی به دنبال یک پزشک، برق کار، هتل، بیمارستان، وکیل، مشاوره مدیریت، کارگزار بیمه، معمار، تزئینات چی و نظایر آن است. اگر ما به توصیه کننده اعتماد و اطمینان داشته باشیم به مورد توصیه شده مراجعه می کنیم. در چنین مواردی توصیه کننده هم برای ارائه کننده خدمات، و هم برای کسی که به دنبال این خدمات بوده سودمند واقع شده است.

البته توصیه کننده باید با دور اندیشی موردی را توصیه کند. اگر خواهان خدمت، بنا به توصیه عمل کند و با نارضایتی مواجه شود، اعتماد و اطمینان او نسبت به توصیه کننده سلب می شود. او حتی ممکن است دیگر از توصیه کننده طرفداری نکند و در بدترین حالت ممکنه تبلیغات دهان به دهان نامطلوبی را علیه او آغاز کرده یا حتی علیه او اقامه دعوی کند.

مزایای توصیه خرید به دیگران

با توجه به این مخاطرات چرا باید کسی مسئولیت توصیه کسی را عهده دار شود؟ در اینجا مزیت بالقوه ای وجود دارد: اول این که توصیه کننده ممکن است از این که به یک مشتری یا دوستی کمک کرده است احساس رضایت خاطر داشته باشد. دوم، مشتری یا آن دوست ممکن است با این توصیه به توصیه کننده وابسته تر شود.سوم، توصیه کننده ممکن است ار ارائه کننده خدمات پاداشی را دریافت کند.

در مورد آخر این پاداش می تواند به یکی از اشکال چهارگانه زیر باشد:

*این که ارائه کننده خدمات ممکن است با ارجاع مشتری به توصیه کننده در قالب مبادله امکانات، عمل او را جبران کند.

* ارائه کننده خدمات ممکن است برای تلافی ، کیفیت ارائه خدمات به توصیه کننده را بهبود بخشد یا این که به او تخفیفی اعطا نماید یا برای او تبلیغاتی ترتیب دهد.

* ارائه دهنده خدمات می تواند به عنوان تشکر هدایای کوچکی نظیر بلیط ورودی جشن ها و وقایع خاص ورزشی، حق اشتراک یا هدایای دیگر برای او بفرستد .

* ارائه کننده خدمات می تواند برای جبران امر درصدی به عنوان کمیسیون و حق العمل برای او در نظر گیرد یا این که شاید توصیه کردن دستمزد خاص خود را دارا باشد.

روشن است که این امر در بعضی از فعالیت ها غیرقانونی یا غیراخلاقی است در حالی که در مشاغل دیگر ممکن است امری عادی محسوب شود.برای مثال، واسطه های مجاز اتومبیل می توانند برای مشتریانی که جهت دریافت وام به بانک معرفی می کنند از بانک کمیسیون در یافت کنند.

منافع ایجاد کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان

مسلما ارائه کنندگان خدمات در ایجاد کانال های ارجاعی تبلیغات دهان به دهان نفع زیادی می برند. در اینجا ارائه کنندگان خدمات نه فقط از موسسه خود نزد مشتریان بالقوه تبلیغ می کنند، بلکه از سوی آنها نزد منابع ارجاعی هم تبلیغ می شود. بدین ترتیب، مهندسین معمار به این امر توجه دارند که ممکن است وکلا، حسابداران، پیمانکاران ساختمانی، بانک ها و تزئینات چی ها توصیه آن ها را به این و آن بکنند. پزشک جراح کودکان می داند که کسانی همچون روسای مدارس، روحانیون، کارکنان امور اجتماعی و پزشکان عمومی او را توصیه خواهند کرد.

چالش اصلی دستیابی به منابع ارجاع دهنده مفید و دست زدن به اقداماتی است که به جلب حمایت آنها منجر شود. ارائه کنندگان خدمات با ارسال خبرنامه برای منابع ارجاع دهنده، دعوت آنها به میهمانی، ارائه خدمات مشاوره ای مجانی و نظایر آن سعی در ایجاد رابطه استوار و خوبی با این منابع دارند. زمانی که ارائه دهندگان خدمات از طریق توصیه به مشتریان جدیدی دست می یابند باید با ارسال نامه از توصیه کننده سپاسگزاری کنند و پس از ارائه خدمت به مشتری هم آن ها باید توصیه کننده را به نحوی از نتیجه امر آگاه گردانند.

با توجه به تمام این مطالب ارائه کنندگان خدمات باید منابع ارجاع دهنده را به مثابه بازار هدف دیگری بدانند که برای جلب حمایت و پشتیبانی ایشان، طراحی برنامه های بازاریابی خاص ضرورت دارد.

منبع: کافه بازاریابی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *