کاربرد تبلیغات در فضای کسب‌وکار

پذیرش آگهی: انواع تبلیغات و چگونگی معرفی محصولات و خدمات شرکت به مشتریان نقش بسیار تأثیرگذاری در میزان فروش و افزایش درآمد دارد. در واقع اگر تبلیغات به درستی و کاملا خلاقانه و موثر صورت گیرد، به بهتر دیده شدن و تاثیر مثبت بر کسب‌وکار کمک به سزایی خواهد کرد. به همین دلیل معمولا برای موفقیت هر کسب‌وکاری گفته می‌شود که تبلیغات اولین رکن اصلی آن می‌باشد.

دلایل اهمیت تبلیغات در کسب‌وکار:

تبلیغات باعث برقراری یک ارتباط هدفمند و موثر میان کسب‌وکارها و مشتریان می‌شود. در واقع انجام درست و موثر تبلیغات که بتوان محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را به صورت عالی و صحیح به مشتریان و مخاطبان معرفی نمایید، باعث مجاب شدن و جلب نظر مشتریان می‌شود. چرا که در این صورت است که مشتریان متقاعد به انتخاب محصولات کسب‌وکار شما و خرید نهایی خواهند شد.

تبلیغات این امکان را برای صاحبان تمام کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بازارهای فروش خود را توسعه دهند، بازارهای فروش فعلی خود را حفظ کنند و به خصوص بتوانند در مقابل فشارهای رقابتی رقبا بهترین جایگاه را در بازار برای خود به دست آورند. تبلیغات موثر، یک ابزار بسیار سودمند برای افزایش فروش و اعتبار شرکت‌ها می‌باشد. چرا که مشتریان از طریق تیزرهای تبلیغاتی با محصولات شرکت آشنا شده‌اند و در سایه این جلب اعتماد و اطمینان نسبت به کیفیت محصولات با بخش فروش کسب‌وکار ارتباط برقرار می‌کنند.

شاید برخی از افراد و ناقدان حوزه بازاریابی، تبلیغ را یک نوع ابزار سودمندگرا بدانند. ابزاری که صرفاً برای صاحبان کسب‌وکار، سود و منافع مالی به دنبال خواهد داشت. تا حدودی می‌توان این نظر کارشناسان را صحیح پنداشت؛ اما تبلیغات مزایای بسیاری نیز برای مشتریان و مصرف‌کنندگان دارد.

تجربیات جوامع پیشرفته نشان داده است که تبلیغ تا اندازه‌ای سطح استانداردهای زندگی مردم را به صورت کلی افزایش و ارتقا داده است. چرا که افراد با مشاهده تیزرهای تبلیغاتی، که البته تمام مباحث روانشناسی تاثیرگذار بر انتخاب و ترجیح مشتریان نیز مطمئناً در آن دخیل بوده است، ترغیب به خرید محصولات مورد نظر خواهند شد. بنابراین تبلیغ می‌تواند نقش عمده‌ای در ارتقا استانداردهای زندگی عمومی داشته باشد.

مزایای تبلیغات:

  1. ایجاد تقاضا
  2. معرفی محصولات و خدمات جدید
  3. تنوع محصول و نوآوری
  4. ایجاد ترجیح برای برند
  5. گسترش محدودۀ جغرافیایی بازار
  6. خنثی سازی تبلیغات رقبا
  7. ایجاد اعتماد در مصرف کننده
  8. شفاف سازی بازار
  9. ایجاد رقابت
  10. مشوق بهبود مداوم کیفیت کالا

کاربرد تبلیغات:

تبلیغ یک عنصر کلیدی برای بیان مزایای محصول و خدمت به مشتری و قرار دادن آن در معرض دید مخاطبان می‌باشد. چرا که بدون تبلیغ نه مشتریان از وجود این نوع محصول و خدمت خبردار می‌شوند و نه اطمینان و اعتمادی بابت کیفیت و امکانات و آپشن‌های آن به وجود خواهد آمد.

با یک طراحی خوب و مناسب و به کارگیری اصول استراتژی‌های تبلیغاتی می‌توانید موفقیت و ثبات بلندمدت کسب‌وکار خود، سودآوری مناسب، مشتریان وفادار، افزایش میزان فروش و… را تضمین کنید. از این‌ رو تبلیغ و چگونگی معرفی محصولات و خدمات شرکت نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در میزان فروش شرکت و به خصوص ضرر و زیان آن خواهد داشت.

البته همیشه به خاطر داشته باشید که کلید موفقیت در تبلیغات، جذب اعتماد مشتری است. بهترین و جذاب‌ترین تیزر تبلیغاتی نیز اگر با دروغ و بزرگ‌نمایی از کیفیت و قابلیت‌های محصول باشد، شاید موفقیت کوتاه‌مدتی را برای کسب‌وکارها در پی داشته باشد؛ اما مطمئنا مشتریان وفاداری را برای شرکت به ارمغان نخواهد داشت. باید با مشتریان خود روراست و صادق باشید، کالاهای خوب خود را با تمام محاسن و معایبش معرفی کنید و توزیع مناسب و قیمت معقولی نیز برای آن تعیین کنید. چرا که در کنار انجام درست تمام اقدامات لازم در حوزه بازاریابی، پخش تیزر تبلیغاتی مناسب و خلاقانه تاثیر مثبت خود را به همراه خواهد داشت.

استراتژی تبلیغات:

چه کسی باید هدف و مخاطب آگهی باشد؟

کجا باید آگهی نشان داده شود؟

چه رسانهای برای تبلیغ آن باید انتخاب کرد؟

چه نوع آگهی ما را به هدفمان میرساند؟

نمونه‌های تبلیغات کسب‌وکارها:

ماموریت ممکن: کمپین تبلیغاتی تپ سی

تبلیغ: سبک شناختی( روانشناسی)

اشاره مشخص به روند تخصصی کسب وکار تپسی در صنعت حمل ونقل

شخصیت فرد مشهور رابطه مستقیمی با برندی که تبلیغ میکند، دارد.

برندی عریض: بانک سامان، سامان پرداخت، بیمه سامان، سامانتل، صرافی سامان

سامان یک مگابرند است.

هزاران انسان جانشان را مدیون اهداگران عضو هستند.

اگر از لنز مناسبی استفاده کنید، راحتتر اهدافتون رو مشاهده می کنید.

با این خمیردندان، دندانهای خود را قدرتمند کنید.

تبلیغ لاک ناخن کلسیم دار شرکت نیوا.

تبلیغ کلاسهای رزمی درکنار وسایل شکسته شده شهر.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *