::. خبرگزاری ها پایگاه های خبری .::
آشنایی با پایگاه های خبری واطلاع از تعرفه درج آگهی
خبرگزاری چیست؟
خبرگزاری ها رکن اساسی در فرایند خبر رسانی و محور مباحث مربوط به مقوله تخصصی تولید خبر به شمار می روند. در سال های اخیر، گسترش موسسه ها و پایگاه های اینترنتی که خود را «خبرگزاری» معرفی می کنند، باز شناخت مفهوم، سازمان و طرز کار خبرگزاری ها را ضروری کرده است.
از نظر لغوی، واژه «خبرگزاری» یک اسم مرکب است که از دو بخش عربی و فارسی تشکیل شده و معنای آن «ابلاغ و رسانیدن خبر»، «اطلاع و گزارش دادن خبر» و «عمل خبرگزار» است.
پایگاه خبری چیست ؟
پایگاه خبری یکی از بستر ها و رسانه های خبری و اطلاع رسانی است که در بستر وب نشر می شود
پایگاه خبری،تحلیلی که به عنوان رسانه برخط معرفی می گردد،رسانه ای است که به صورت اختصاصی و عمومی محتوای مورد علاقه مخاطب و افکار عمومی را تولید و دست بندی شده،باز نشر و منتشر می نماید.
پایگاه خبری را می توان مدل تخصصی خبر گزاری نیز نام برد،چرا که مانند خبرگزاری به صورت آنلاین و فوری محصولات رسانه ای شامل: خبر،گزارش ،مقاله ، تحلیل ، مصاحبه،یادداشت و محتواهای اطلاع رسانی و سرگرمی را به صورت رایگان و در حداقل زمان در اختیار مخاطبین و افکار عمومی قرار می دهد.
پایگاه های خبری و تحلیلی یکی از مدرنترین کانال های ارتباطی آنلاین بین مخاطب و ذینفعان می باشد.
پایگاه های خبری و تحلیلی می تواند به صورت عمومی مانند پایگاه خبری تحلیلی داسنتی آنلاین محتوا و محصولات رسانه ای را نشر نماید و یا به صورت تخصصی مانند پایگاه خبری رسانه مسئولیت اجتماعی فقط به موضوع خاص مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) می پردازد.
یک وب سایت خبری که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد در قالب پایگاه خبری مجوز فعالیت دریافت نموده و بر اساس عنوان مجوز و تخصص خود محصولات رسانه ای را تولید و منتشر می نماید و این تفاوت مهم بین یک وب سایت خبری با پایگاه خبری می باشد