هوش مصنوعی ؛ رسانه ها و روابط عمومی ها

هوش مصنوعی ؛ رسانه ها و روابط عمومی ها

مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، کارشناسی ارشد گرافیک – قطعاً هوش مصنوعی و تحولات حوزه تصویر و دستاوردهای بصری ناشی از تعامل انسان و ماشین، ارتباطات تصویری را در رسانه ها و روابط عمومی ها ارتقا و بهبود می بخشد. به عنوان مثال امکان تشخیص چهره، محصول، اشیاء، محیط و…، تعاملات بصری روابط عمومی ها با مخاطبان و مشتریانشان را افزایش می دهد.

کمک های هوش مصنوعی به روابط عمومی ها

کمک های هوش مصنوعی به روابط عمومی ها

هوش مصنوعی با کمک هایی که به حوزه رسانه می کند ضمن شناخت عادت ها، منافع و ترجیحات مخاطبان و تلاش برای پاسخگویی به خواست های آنها، به افزایش رضایت مخاطبان، کاربران و تعامل بیشتر با آنها منجر می شود.

از جمله کمک های هوش مصنوعی به حوزه رسانه، کمک به از بین بردن تعصب و اخبار جعلی است. از دیگر یاری هوش مصنوعی به حوزه رسانه، کمک به عدم ریزش مخاطبان و حفظ آنهاست که این کار را با رصد دائمی تغییر رفتار در عادات مخاطبان دیجیتال انجام می دهد. شناخت موضوعات مورد علاقه و توجه مخاطبان از دیگر کمک های هوش مصنوعی به حوزه رسانه است.

خدمات هوش مصنوعی در حوزه بصری

خدمات متعدد هوش مصنوعی به حوزه بصری انواع رسانه ها، رسانه های نهادی یا روابط عمومی ها را نیز بی نصیب نگذاشته و یاری گر آنها در جریان ارتباط موثر با مخاطبان درون و برون سازمانی نیز هست.

قطعاً تحولات حوزه تصویر و دستاوردهای بصری ناشی از تعامل انسان و ماشین، ارتباطات تصویری را در رسانه ها و روابط عمومی ها ارتقا و بهبود می بخشد. به عنوان مثال امکان تشخیص چهره، محصول، اشیاء، محیط و…، تعاملات بصری روابط عمومی ها با مخاطبان و مشتریانشان را افزایش می دهد.

کمک به ارتقای برند و به ویژه عملکرد حرفه ای تر در بحث هویت بصری، اطلاع رسانی و تبلیغات خلاقانه تر، هوشمندانه و بصری تر به مخاطبان، کمک به امر آموزش و… از دیگر نتایج این تعاملات خواهد بود. قطعاً تحلیل داده ها و از جمله تحلیل داده های بزرگ می تواند در ارائه پیام های متناسب و حتی شخصی سازی شده به مخاطبان موثر باشد.

جان بارا، رئیس و CMO یکی از شرکت های پیشرو در بحث تکنولوژی پیش بینی بازاریابی می گوید: «هنگامی که شما در حال دیدن پیام ها و تصاویری هستید که با آن موافقید، بیشتر احتمال دارد که بر روی تبلیغاتی که با افکار و نظرات تان مطابقت دارد، کلیک نمائید.»

منبع: شارا

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *