همشهری استان ها

نگاهی به همشهری استان ها / ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه همشهری

سایت تعرفه: انتشار ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه همشهری از خرداد سال ۱۳۸۵ آغاز شد. همشهری استان ها  ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه همشهری هستند.

در ابتدا توسعه و تثبیت سازمان تحریریه در دستور کار قرار گرفت به نحوی که در ابتدای سال ۸۶، ۱۰ دبیر ویژه‌نامه تحت نظارت سردبیر و معاون کار انتشار ۳۴ عنوان ویژه‌نامه را برای ۲۸ استان و ۵ نقطه دیگر شامل شرق تهران، غرب تهران، کیش، قشم و کاشان به صورت هفتگی به عهده داشتند.

از همان ابتدا، تعدادی از سرپرستان روزنامه همشهری در استان‌ها تمایل خود را برای انتشار تعداد بیشتر ویژه‌نامه‌ در هر هفته ابراز کردند.

به این ترتیب در برخی استان‌ها، نظر گیلان ویژه‌نامه استانی به صورت روزانه و در گروهی دیگر نظر آذربایجان‌شرقی، غرب استان تهران، زنجان و… به‌طور منظم چند شماره در هفته منتشر می‌شود.

همزمان با افزایش تعداد ویژه‌نامه‌ها تلاش شد سرپرستان روزنامه همشهری کار تهیه و تولید مطالب را به عهده بگیرند، اما این اقدام به دلایلی همچون نداشتن خبرنگار حرفه‌ای، نداشتن تمایل و گاهی ناتوانی سرپرست در تولید مطالب و افزایش مطالب جانبدارانه در تایید نامناسب بعضی ادارات و سازمان‌ها، در عمل موفقیتی کسب نکرد.

برای رفع این مشکل از تابستان ۱۳۸۷ تحریریه‌ای مشتمل بر گروه‌های شهری و اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، حوادث و مجلس کار تهیه و تولید مطالب استانی را برای درج در ویژه‌نامه‌ها به‌عهده گرفتند.

اعضای این گروه‌ها عمدتاً خبرنگارانی هستند که به صورت حق‌التحریری با تحریریه استان‌ها همکاری دارند. اما از ابتدای سال ۱۳۸۸ به بعد تقویت خبرنگاران شهرستانی در دستور کار قرار گرفت از همین رو در نیمه دوم این سال از تعداد خبرنگاران تحریریه مرکزی استان‌ها به تدریج کاسته شد و پرداخت حق‌التحریر به خبرنگارانی که در شهرستان‌ برای روزنامه سراسری تولید محتوا کنند در دستور کار قرار گرفت.

همراهی همشهری استان ها با تحریریه مرکزی

با توجه به آمادگی تحریریه استان‌ها برای گسترش بیشتر فعالیت‌ها، از ابتدای اردیبهشت ۱۳۸۸ صفحه ۷ روزنامه سراسری به مطالب شهرستان‌ها اختصاص یافت.

به این ترتیب صفحه شهرستان نیز یکی دیگر از دستاوردهای تحریریه استان‌هاست به موجب برنامه‌های اولیه، مخاطبان هدف صفحه شهرستان‌ها عمدتاً در ۲ گروه شهروندان در سراسر کشور و مهاجران به مرکز کشور در نظر گرفته شدند، اما متأسفانه یکی از گروه‌های هدف، یعنی شهرستانی‌های مقیم تهران تا ۸ ماه بعد از انتشار صفحه شهرستانها در جمع مخاطبان صفحه شهرستانها حضور نداشتند.

چرا که صفحه شهرستان‌ها فقط در چاپ اول منتشر می‌شد. از زمستان ۸۸ با تغییر رویکرد صفحه شهرستانها از خبری به گزارشی و تحلیلی، در صفحه ۱۳ در سراسر کشور و همچنین در تهران منتشر می‌شود و اینک صفحه شهرستانها همه مخاطبان خود را در سراسر کشور تحت پوشش دارد.

سال ۱۳۸۹ در تحریریه استان‌ها در حالی آغاز شد که از چند ماه پیش از آن بار دیگر تحریریه به بازسازی خویش پرداخته بود. در سازمان جدید همچنان ۱۰ دبیر عهده‌دار انتشار ویژه‌نامه‌های استانی هستند و حدود ۱۵ خبرنگار حق‌التحریری کار تولید مطالب- به‌طور متوسط ۵۰ ویژه‌نامه- در هر هفته و یک صفحه شهرستانها را در هر روز به عهده داشتند.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ همشهری، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *