دانستنی ها

نگاهی به مجله دانستنی ها / اولین مجله تمام رنگی ایران

سایت تعرفه: دانستنی ها نشریه‌ای علمی – ترویجی است که از ۱۳۵۸ تاکنون به صورت دوهفته‌نامه منتشر می‌شود و نگاهی عامه‌پسندانه به حوزه‌هایعلم فناوری، طبیعت و تاریخ دارد.

 

مجلهٔ دانستنی ها ابتدا با نام دانستنی ها برای جوانان در سال ۱۳۵۸ توسط فرانه بهزادی منتشر شد. پس از چند شماره که با استقبال گستردهٔ مخاطبین روبه‌رو شد، نام مجله به عنوان کوتاهِ دانستنی ها تغییر یافت.

فرانه بهزادی دختر علی بهزادی بود که پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، پدرش مجلهٔ پرتیراژ سپید و سیاه را منتشر می‌کرد. مجلهٔ دانستنیها نخستین مجلهٔ دایرهالمعارفی و تمام‌رنگی ایران است که به صورت علمی منتشر می‌شود و جزو یکی از خواندنی‌ترین مجلات دوران معاصر ایران.

دانستنی ها  زیر مجموعه نشریات همشهری

همشهری دانستنی ها از زیر مجموعه های نشریات همشهری و یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین آنهاست.

 

خاطره شیرین این نشریه و شعار آن یعنی «اولین مجله تمام رنگی ایران»، هنوز در ذهن بسیاری از علاقه مندان فرهنگ و مطبوعات کشور وجود دارد. همشهری دانستنیها با اطلاعات جذاب و عکسهای حیرت انگیزش یکی از نامهای معتبر دنیای مجلات است.

این نشریه چندسالی است که با قوت و توان بیشتر به جمع گروه مجلات همشهری اضافه شده است. دوهفته‌‏نامه‏‌ای که در آن آخرین خبرها و گزارشهای علمی با زبانی ساده و قابل فهم، برای عموم مخاطبان ارائه می‌شود.

مهمترین هدف مجله انتشار نشریه‌ای برای علاقه مندان به مباحث علمی است که در آن موضوعات پیچیده علمی به زبان ساده بیان می‌شود که در این بین دانش آموزان و دانشجویان در اولویت قرار دارند.

البته با وجود اینکه مخاطب هدف همشهری دانستنیها نوجوانان و جوانان تعریف شده است ولی امروز توانسته به نشریه ای برای همه اعضاء یک خانواده نیز تبدیل شود. در این نشریه آخرین خبرها و گزارشهای علمی با زبانی ساده و قابل فهم، برای عموم مخاطبان ارائه می‌شود.

خوانندگان این نشریه هر ۲ هفته یک‏بار با مجموعه ای از اطلاعات جذاب دانش و تکنولوژی روبه رو می‌شوند. اطلاعاتی که نویسندگان نشریه با دقت و مهارت از میان هزاران خبر مربوط به این حوزه جمع آوری کرده اند تا در اختیار مخاطب ایرانی قرار دهند.

دانستنی ها

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ همشهری، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *