نگاهی به روزنامه سپید/تنها روزنامه پزشکی خاورمیانه

سایت تعرفه: روزنامه سپید تنها روزنامه پزشکی خاورمیانه و اولین روزنامه پزشکی ایران است.

صاحب امتیاز روزنامه سپیدموسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ است. این موسسه در زمینه روزنامه‌نگاری پزشکی اولین و پیشقدم محسوب می شود.  مدیر مسئول و سردبیر این روزنامه امیرعباس‌فتاح‌زاده و دبیر تحریریه آن امیر صدری است.

این روزنامه از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ به صورت هفته نامه منتشر می شد و از سال ۱۳۹۳ تا امروز به صورت روزنامه منتشر می‌‌‌شود. پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، ماماها، سایر شاغلان حرفه پزشکی مخاطبان اصلی روزنامه سپید هستند.

روزنامه سپید در تلاش است تا به عنوان منبع اطلاع‌رسانی روا و پایا، امکان روزآمد بودن اعضای جامعه پزشکی را به گونه‌ای کارآمد فراهم آورد.

سیاسی، سیاست سلامت، اقتصاد سلامت، صنفی، غذا  و دارو، طب و اورژانس،    سلامت جهان، سبک زندگی از بخش های مختلف این روزنامه است. یک صفحه هم به آگهی اختصاص دارد.

روزنامه سپید

در آیین نامه اخلاق حرفه‌ای این روزنامه آمده است:

«خدایا به ما ظرفیت و لیاقتی عطا کن که بتوانیم ناشر بخشی از خیری باشیم که تو اراده کرده‌ای در هستی نشر یابد.»

  1. روزنامه‌نگار ما به واقعیت‌های عینی توجه می‌کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می‌گذارد.
  2. روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است، نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره براساس وجدان اخلاق عمل می‌کند.
  3. روزنامه‌نگار ما اخباری را منتشر می‌کند که منبع آنها مشخص باشد.
  4. سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در روزنامه‌نگاری مطرود است.
  5. روزنامه‌نگار ما از پذیرش هرگونه پاداش مادی برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کند.
  6. روزنامه‌نگار ما از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند.
  7. روزنامه‌نگار ما با احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خویشتن تبعیت می‌کند.
  8. روزنامه‌نگار ما به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهای دیگر خودداری می‌کند.
  9. روزنامه‌نگار ما برای پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی از جمله عدالت‌طلبی، آزادیخواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است.
  10. کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است.
  11. احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود.
  12. روزنامه‌نگار ما موظف است ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند.

 

 

دفتر مرکزی این روزنامه در تهران، خیابان شریعتی ، روبه‌روی میرداماد ، خیابان نیک، پلاک۹ قرار دارد.

روزنامه سپید به صورت رنگی چاپ و در ساسر ایرن توزیع می شود. انتشار آگهی در روزنامه سفید می تواند کالا یا خدمات شما را به طور مستقیم در معرض دید جامغه پزشکی ایران قرار دهد.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه سپید، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این نشریه ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *