امین

نگاهی به روزنامه امین/ نگاهی ویژه به تبریز

سایت تعرفه: روزنامه امین از سال ۸۹ آغاز به کار کرد. این روزنامه در زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کند. پایگاه خبری -تحلیلی امین نیوز هم روزانه به انتشار اخبارو مطالب در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اخبار بین الملل، اجتماعی، ورزش، استانها و اخبار مربوط به تبریز را منتشر می نماید.

در مرامنامه اخلاقی روزنامه امین آمده است:

هدف اصلی از تأسیس «امین نیوز» به عنوان نسخه الکترونیکی روزنامه «امین»، اطلاع‌رسانی سریع، تنویر افکار عمومی و توسعه فرهنگی ست که مقدمه آن پایبندی به ارزشهای اخلاقی و اسلامی است، روزنامه نگاران روزنامه «امین» به منظور ارج نهادن به مخاطبان و ارزش های اسلامی و انسانی، خود را مقید به رعایت اصول ۷ گانه منشور اخلاقی می دانند و به منظور نیل به این اهداف متعهد و هم قسم می شوند:

اصل اول: حق جامعه مخاطبان

مردم و افراد جامعه حق دارند از طریق دسترسی به اطلاعات دقیق، جامع و صحیح به تصویری عینی از واقعیت دست یابند و آرای خود را آزادانه از طریق رسانه‌های ارتباطی مجاز بیان کنند، مشروط بر آن که موجب تشویش اذهان عمومی و یا توهین و افترا به اشخاص حقیقی یا حقوقی نشود. در این راستا روزنامه «امین» به اصل حفظ آبروی اشخاص حقیقی و حقوقی و اصلاح سریع هرگونه خطا و اشتباه در انعکاس حقایق به عنوان یکی از حقوق اساسی جامعه پایبند است. حق تصحیح ، اصلاح و پاسخگویی برای اشخاص یادشده محفوظ است.

رعایت احترام به حقوق افرا ، حفظ حریم و اسرار خصوصی و شؤون انسانی، پرهیز از افترا، تهمت، توهین و مخدوش کردن شهرت افراد، بخشی از حقوق جامعه مخاطبان در قبال رسانه محسوب می شود. ما نمی‌توانیم خبر غیر واقعی را منتشر کنیم و از نظر اخلاقی نیز این حق را نداریم. خبر باید درست، امیدآفرین و امیدبخش باشد.

اصل دوم: حق روزنامه نگار

حق روزنامه‌نگار برای خودداری از کار برخلاف اعتقاد شخصی و همچنین حق شرکت در روند تصمیم‌گیری در رسانه‌ای که برای آن کار می ‌کند، محفوظ است. روزنامه نگار می تواند از افشای منبع اطلاعات خودداری کند، مگر در مواردی که حسب نص صریح قانون و دستور مقام قضایی معرفی منبع ضروری شود.

اصل سوم: مسؤولیت اجتماعی

روزنامه‌نگار در انتقال اطلاعات سهیم است و از این رو نه تنها در برابر کسانی که رسانه‌ها را کنترل می‌کنند، بلکه نهایتاً در برابر مردم (به طور عام و مخاطبان به طور خاص) باید پاسخگو باشد. مسؤولیت اجتماعی روزنامه‌نگار«امین»؛ وی را مکلف می‌سازد که تحت هر شرایطی همسو با وجدان اخلاقی خود عمل کرده و اصل انصاف را به عنوان یکی از اصول اولیه این حرفه در فرآیند تولید خبر رعایت کند.

اصل چهارم: مسوولیت حرفه ای

مسؤولیت حرفه ای روزنامه‌نگار؛ اقتضا می کند وی در برابر تبعات خبر و مطالبی که به قلم وی در رسانه منتشر می شود، پاسخگو باشد. این مسوولیت وی را مکلف می‌سازد که رویدادها را بدون تحریف و با دقت انعکاس دهد؛ از این رو روزنامه نگار هرگز نباید در پیگیری رخدادهای خبری سوگیری کند.
بر همین اساس روزنامه نگار باید خبر و گزارش از رویدادها و وقایع را درست و برگرفته از منابع موثق و قابل اطمینان خبری و دقیقا به همان شکلی که اتفاق افتاده اند، فراهم آورد تا اشخاص و سازمان ها قادر به تصمیم گیری مبتنی بر واقعیات باشند.
همچنین روزنامه نگار تحت هر شرایطی باید از بکارگیری واژگان احساسی در فرآیند کسب و تولید خبر پرهیز کند، مگر در مواردی که از اشخاص به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقل قول می کند. روزنامه نگار به هیچ وجه حق ندارد نظرات و دیدگاه های شخصی اش را در فرایند تولید مطالب دخالت دهد. او می تواند نظرات شخصی اش را در قالب تفسیر و با امضای خود ارایه کند.

امین

اصل پنجم: اخلاق حرفه ای

اصول اخلاق حرفه‌ای به روزنامه‌نگار اجازه نمی‌دهد که رشوه بپذیرد(به هر شکل) و یا برخلاف مصالح رسانه به ارتقای منافع شخصی بپردازد. همچنین پرهیز از سرقت ادبی، اجتناب از انجام کار غیر اداری در وقت فعالیت اداری، افشا نکردن هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده حرفه ای مرتبط با رسانه، همکاری نکردن با رسانه های مشابه یا حوزه های خبری مرتبط، وابستگی نداشتن به گروه های خاص سیاسی یا جانبداری از آنان، موضعگیری های سیاسی به گونه ای که به منافع روزنامه و همکاران لطمه وارد سازد- اعم از فضای حقیقی و یا مجازی. جزو اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه نگاران «امین» محسوب می شود.

اصل ششم: پایبندی به قانون ، حقوق مردم و منافع ملی کشور

روزنامه نگاران «امین» متعهد می شوند همواره در چارچوب قانون اساسی به اصول دینی و اعتقادات مذهبی و آداب و سنن قومیت های مختلف ایرانی، اخلاقیات جامعه و منافع ملی احترام بگذارند و در حوزه های کاری و محیط روزنامه شئونات اسلامی و عرفی جامعه را رعایت کنند.

اصل هفتم: تعهد روزنامه نگاران

روزنامه نگاران شاغل در روزنامه «امین» متعهد می شوند با آگاهی کامل از خط‌مشی و سیاست‌های کلی روزنامه، متعهدانه و وفادارانه در جهت پیشبرد ‌این اهداف گام بر‌دارند و براساس منشور حرفه ای فعالیت کنند و التزام به این منشور به عنوان یکی از شرایط اولیه حضور در روزنامه است.

دفتر مرکزی روزنامه امین در تبریز، خیابان امام،کلانتر کوچه ، کلانتر کوچه ششم،پلاک۶۱،طبقه اول قرار دارد.

این روزنامه به صورت رنگی و سیاه وسفید چاپ می شود و در سراسر ایران منتشر می شود.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه امین، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این نشریه ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *