روزنامه ابتکار

نگاهی به تاریخچه روزنامه ابتکار/ روزنامه‌ای نزدیک به فراکسیون امید

سایت تعرفه: روزنامه ابتکار، روزنامه‌ای است خصوصی که از بهمن‌ماه ۱۳۸۲ در ایران به انتشار می‌رسد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول این روزنامه محمدعلی وکیلی است و سردبیری آن را رضا دهکی به عهده دارد.

 روزنامه خصوصی ابتکار یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های خصوصی ایران محسوب می‌شود، این روزنامه با ۱۶ صفحه متنوع در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌الملل، ورزشی و هنری هر روزه بر روی دکه‌های روزنامه فروشی می‌رود.

سردبیران این روزنامه به ترتیب، محمدعلی وکیلی، علی محقق، فضل‌الله یاری، شایان ربیعی، مهدی وکیلی، مهران کرمی و رضا دهکی بوده‌اند. روزنامه ابتکار از فروردین سال ۱۳۹۳ با دعوت به کار از روزنامه نگاران جوانی گروه تحریریه خود را تغییر داد. به پیشنهاد شایان ربیعی دبیر تحریریه جدید این روزنامه، از شماره نخست ۱۳۹۳، دو صفحه زنان و اقوام به صفحه‌های موضوعی اضافه شد که در نوع خود منحصر بفرد بود. اما پس از مدتی به علت محدودیت‌های بسیار، این صفحه‌ها از روزنامه حذف شدند.

محمدعلی وکیلی (متولد ۱۳۴۴ در یاسوج)، سیاست‌مدار اصلاح طلب، دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید مجلس است.

او از اعضای ائتلاف سی نفره اصلاح طلبان و حامیان دولت یازدهم از حوزهٔ انتخاباتی تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس بود. همه اعضای این ائتلاف در دور اول کرسیهای سی‌گانه مجلس تهران را بدست آوردند. از وکیلی به عنوان گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی نیز یاد می‌شد.

در حال حاضر از سال ۱۳۹۱ رضا دهکی سردبیری این روزنامه را بر عهده دارد.

روزنامه ابتکار

ماجرای توقیف روزنامه ابتکار

روزنامهٔ ابتکار شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ با حکم دادسرای رسانه توقیف شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، روزنامهٔ ابتکار به دلیل یکی از تیترهای شمارهٔ پنج‌شنبه‌اش که برای اعلام تغییر رئیس سازمان زندان‌ها، از تیتر «رئیس سازمان زندان‌ها برکنار شد» استفاده کرده بود توقیف شد.

رئیس سازمان زندان‌ها، غلامحسین اسماعیلی چند روز پس از درگیری در بند ۳۵۰ زندان اوین تغییر کرد و تصور می‌شد که او به دلیل برخورد نیروهای امنیتی با زندانیان و پیامدهای آن از سمت خود «برکنار» شده‌است. اما مقام‌های قضایی اعلام کردند که تغییر سمت اسماعیلی در واقع «ترفیع» بوده‌است. اردیبهشت اعلام شد که این روزنامه رفع توقیف شده‌است.

همچنین ۲۹ مهر ماه سال ۹۷روزنامه ابتکار در گزارشی که با عنوان “بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه” که با نام پویان خوشحال منتشر شد از آسیب‌های بهداشتی که در ایام اربعین در کمین زائران شهر کربلا است سخن گفت؛ در بخشی از این گزارش این خبرنگار به جای استفاده از عبارت “شهادت امام حسین (ع) ” از عبارت “درگذشت امام حسین (ع) ” استفاده کرد که با اعتراض و انتقاد‌های فراوان مواجه شد.

دفتر این روزنامه در تهران، زرتشت غربی نرسیده به بیمارستان مهر، پاک ۵۶ ،طبقه سوم، واحد ۵ قرار دارد. ابتکار در ۱۲ صفحه رنگی منتشر شده و در سراسر ایران توزیع می شود.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ ابتکار، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *