نکاتی که باید هنگام معرفی یک محصول رعایت کنید

نکاتی که باید هنگام معرفی یک محصول رعایت کنید

تعرفه: معرفی یک محصول چالش بزرگی برای استارت آپ ها است. بسیاری از سرمایه گذاران بعد از چنین رویدادهایی در مورد ارزشمند بودن یا نبودن استارت آپ تصمیم می گیرند.

معرفی یک محصول

تصور کنید که شما صاحب یک استارت آپ هستید و می خواهید محصول خود را به دیگران معرفی کنید. شما ماه ها برای توسعه این محصول تلاش کرده اید و اکنون زمان راه اندازی آن فرا  رسیده است. تصور کنید در یک مراسم رسمی هستید و روزنامه نگاران می خواهند صحبت های شما را چاپ کنند. مطمئناً متن سخنرانی خود را از قبل آماده کرده اید و آن را حفظ هستید.

سه نکته ای که در این مطلب بررسی شده است، کمک می کنند که سخنرانی بهتری هنگام معرفی یک محصول داشته باشید.

۱- جذابیت معرفی یک محصول

روزنامه نگاران به دنبال جذابیت هستند. درواقع می خواهند متنی بنویسند که مخاطب را به خواندن آن جذب کنند. بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری روی استارت آپ ها دچار شک و تردید می شوند؛ زیرا استارت آپ های زیادی وجود داشته اند که نتوانسته اند مسیر را ادامه دهند و محکوم به شکست شده اند، بنابراین باید ثابت کنید که کسب و کار شما با بقیه استارت آپ ها فرق می کند و مانند آنها شکست نخواهید خورد.

روی مواردی تمرکز کنید که شرکت شما را از دیگران متمایز می کند. اگر چیزی که می خواهید معرفی کنید، نخستین محصول تان است، شرایط کمی دشوار خواهد شد. در این صورت باید روی مواردی مانند رشد کاربران و دیگر دستاوردهایی که داشته اید تمرکز کنید. اما اگر قصد معرفی نسخه دوم محصول تان را دارید، بهتر است این موضوع را حتماً عنوان کنید.

به عنوان مثال ثبات و پتانسیل محصول، نرخ حفظ مشتری و میزان رشد از جمله مواردی هستند که می توانند در چنین شرایطی در نظر گرفته شوند، بنابراین فراموش نکنید که باید تأکید زیادی روی موفقیت های خود داشته باشید. اگر این محصول چندمین دستاورد استارت آپ شما است، می توانید محصولات قدیمی تر خود را نیز معرفی کنید. از دلایل موفقیت خود در گذشته صحبت کنید و بگویید که مطمئن هستید این بار نیز محصول تان از کیفیت بالایی برخوردار است.

برای نمایش جذابیت ها بهتر است به اعداد اکتفا نکنید

چنین صحبت هایی می تواند توجه روزنامه نگاران را بسیار جلب کند. گاهی اوقات برای نمایش جذابیت ها بهتر است به اعداد اکتفا نکنید. اگر بنیانگذاران یا اعضای تیم استارت آپ، دارای موفقیت های خوب و چشمگیری هستند، می توانید این موارد را نیز در سخنرانی خود لحاظ کنید.

درمورد استعدادهای اعضای تیم تان صحبت کرده تا اعتمادها را به سمت خود جلب کنید. اگر مربیان یا افراد باتجربه ای به شما در این زمینه مشاوره داده اند و می دانید که نام شان باعث افزایش اعتبار می شود، حتماً آنها را نیز معرفی کنید.

۲- تأثیرگذاری معرفی یک محصول

معرفی تأثیر محصول به اندازه معرفی جذابیت های آن مهم است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که محصول شما در کوتاه مدت چه تأثیری بر تغییر رفتار کاربران خواهد گذاشت؟ در بلندمدت چطور؟ محصول شما چه فرصت های جدیدی را آشکار خواهد کرد؟ روزنامه نگاران دوست دارند بدانند که محصول شما چه تأثیری بر صنعت مرتبط خواهد گذاشت و چگونه باعث رشد آن خواهد شد.

آیا استارت آپ شما ارزش های فعلی بازار را بر هم خواهد زد؟ در این صورت به طور کامل توضیح دهید که چه ارزش هایی را هدف قرار داده اید. همچنین بگویید چرا بر هم زدن این ارزش ها مفید هستند؟ چرا مردم باید به تغییر وضعیت فعلی صنعت اهمیت دهند؟

به عنوان مثال یک استارت آپ سنگاپوری، دیده شدن هنر را یکی از بزرگ ترین چالش ها می داند. آنها ریسک خریداری کردن محصولات هنری را کاهش داده اند. به این صورت که شخص می تواند پیش از خریداری کردن محصول، نمای آن را در اتاق مورد نظر یا هر محل دیگری ببیند. این تغییر رفتار در ارزش بازار، می تواند میزان فروش محصولات هنری را افزایش دهد.

۳- زمانبندی معرفی

زمانبندی یکی دیگر از شاخص های مهم معرفی یک محصول است. آیا محصول شما با یک داستان یا رویداد در ارتباط است؟ آیا در جریان بودن ترندهای خاصی باعث می شود که محصول شما بهتر دیده شود؟ اگر جواب بله است، از فرصت سود ببرید و این موضوع را حتماً عنوان کنید. گاهی اوقات یک حادثه یا یک مشکل اجتماعی می تواند بهترین فرصت برای معرفی محصولی باشد که برای رفع آن اقدام خواهد کرد.

اگر چنین فرصتی سراغ ندارید و تازه می خواهید واکنش بازار را نسبت به ایده تان بدانید، بهتر است برای معرفی محصول خود کمی صبر کنید. روزنامه نگاران ترجیح می دهند محصولات قدیمی و مرتبط با نیازهای بازار را تحت پوشش قرار دهند تا این که در مورد یک محصول جدید اما نامرتبط مقاله بنویسند.

 

منبع: فرصت امروز

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *