نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی برای معرفی خدمات و محصولات

نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی برای معرفی خدمات و محصولات

نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی برای معرفی خدمات و محصولات صاحبان کسب و کار، متفاوت است. یکی از نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی برندینگ است. برخی از کسب‌وکارها صرفاً به دلیل ماندن در دید مخاطبان و معرفی خدمات خود از رپورتاژ استفاده می‌کنند. برخی از متخصصان برندینگ و تبلیغات بر این عقیده‌اند که یکی از کارکرد‌های تبلیغات همسان این است که مشتریان بالقوه و بالفعل کسب‌وکار، برند کسب‌وکار را فراموش نکنند. این جمله به نحوی مصداقی از ضرب‌المثل « از دل برود هر آنکه از دیده برفت » است.

از طرفی، حضور رپورتاژ آگهی در بین ابزارهای پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ را می‌توان اینگونه نیز تفسیر کرد:

نگارش این نوع آگهی نیازمند وجود مهارت است. بسیاری از اقراد به درستی نمی‌توانند محتوای مناسبی برای رپورتاژ تولید کنند. اما در طرف دیگر همچنان رپورتاژهای موفقی وجود دارد که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند و اصطلاحاً می‌فروشد.

نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی و دیجیتال مارکتینگ در آینده چه خواهد بود

محتوای حمایت شده در گذر زمان توانست در روزنامه‌های چاپی، تلویزیون، رادیو و اینترنت جایگاهی برای خود بدست آورد. این محتوای مرموز به اشکال متفاوتی مخاطب خود را تحت تأثیر قرار داده‌ است. اما با رشد کوری بنری، ادبلاکرها ( Ad blocker ) و سایر ابزارهایی از این دست، رپورتاژ آگهی و دیجیتال مارکتینگ روابط جدی‌تر را آغاز کرده‌اند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط کمپانی سیسکو، در حدود ۲ میلیارد کاربر اینترنت نیاز خود را از محتوای ویدئویی رفع خواهند نمود. این به معنی تماشای ۳ تریلیون دقیقه محتوای ویدئویی در ماه خواهد بود. با توجه به این پیش‌بینی‌ها به راحتی می‌توانیم به یک واقعیت پی ببریم:

اگر  رپورتاژ آگهی بخواهد به حیات خود ادامه دهد، باید تغییراتی بنیادی در قالب خود به وجود آورد.

این جمله به این معنی است که محتوای حمایت شده باید بخش اعظم محتوای خود را بر پایه‌ی محتوای ویدئویی تولید کند. اما این به معنی حذف کامل محتوای متنی نخواهد بود. محتوای متنی به عنوان بخش حذف نشدنی قالب‌های محتوایی، باز هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما سهم آن به شدت کاهش می‌یابد.

ویدئو و رپورتاژ آگهی

رابطه‌ی رپورتاژ آگهی و دیجیتال مارکتینگ تنها محدود به لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها نیست. متخصصین دیجیتال مارکتینگ بر این عقده‌اند که با فراگیر شدن انواع تلفن‌های همراه هوشمند، بسیاری از ساختارها باید شکسته شوند. باید تغییراتی بنیادی در نحوه‌ی برقراری ارتباط با این ابزار‌ها فراهم شود.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط وبسایت Statista بیش از ۵۰ درصد از ترافیک وب در سال ۲۰۱۷ از طریق تلفن‌های همراه هوشمند حاصل شده است. در صورتی که محتوای حمایت شده بخواهد در بین ابزارهای مورد استفاده دیجیتال مارکتینگ قرار داشته باشد، باید محتوای خود را برای نمایش در این دستگاه‌های الکترونیکی آماده کند.

به عنوان آخرین مورد باید به نحوه‌ی ارائه محتوا اشاره کنم. درصورتی که به محتوای حمایت شده اعتقاد دارید، باید به این نکته توجه کنید که پرسونای مخاطبان با مرور زمان در حال تغییر است. این تغییر به این صورت است که مخاطبان از تبلیغ‌ها فراری خواهند بود. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود تا در محتوای خود حتی نامی از برند خود نیز نبرید. همین که محتوایی ارزشمند توسط برند شما تولید شود بیشترین اثر را بر مخاطبان شما به جای خواهد گذاشت. اما چگونه باید از خدمات خود صحبت کنید؟

پرس ریلیز ( Press release )؛ جایگزینی مناسب برای محتوای رپورتاژ آگهی

همانطور که پیشتر ذکر شد، در پرس ریلیز خبری رسمی در مورد کسب‌وکار به مخاطبان مخابره می‌شود. شما می‌توانید برای معرفی خدمات و محصولات خود، با استفاده از اصول خبری، خبری در فرمت پرس ریلیز در رسانه‌ها منتشر کنید و کسب‌وکار خود را در صدر اخبار قرار دهید.

شاید از دید شما تفاوتی بین رپورتاژ و پرس ریلیز وجود نداشته باشد. اگر این چنین فکر می‌کنید همچنان به خواندن این مقاله ادامه دهید.

پرس ریلیز و رپورتاژ آگهی در نحوه‌ی نگارش تفاوت دارند. در پرس ریلیز به هیچ عنوان تبلیغ صورت نمی‌گیرد. در پرس ریلیز هدف مخابره‌ خبر است. به عنوان مثال:

« شرکت خودروسازی ایکس پس از ۱۴ ماه تحقیق و آزمایش توانست به دانش ساخت نسل جدید از سیستم‌های ترمز ABS دست یابد. این سیستم ترمز می‌تواند در کمتر از۲ ثانیه، خودرو را با هر سرعتی متوقف کند. »

همانطور که دیدید پرس ریلیز به صورت کاملاً نامحسوس سعی دارد دارد تا در راستای برندینگ گام بردارد. به همین دلیل این ابزار دیجیتال مارکتینگ توانسته است تا در بین بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد.

کلام آخر

همانطور که در بخش‌های مختلف این مقاله مشاهده کردید، رپورتاژ آگهی و دیجیتال مارکتینگ هم چنان فرصت‌های زیادی برای همکاری دارند. البته باید به این نکته نیز دقت داشت که این همکاری منوط به ایجاد تغییراتی در نتایج استفاده از رپورتاژ آگهی است.

پرسونای مخاطب همچنان به عنوان مهمترین عامل موجود، تمامی تئوری‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را تحت تأثیر خود قرار داده‌ است. به همین دلیل، اگر جزو علاقه‌مندان به این حوزه هستید، پیشنهاد می‌شود تا تحقیقات و فعالیت‌های خود را از شناسایی پرسونای مخاطب شروع کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد

منبع: اخبار رسمی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *