معرفی روش های تبلیغات موثر که باعث افزایش فروش می شوند

تعرفه: بدون بازاریابی، هیچ آینده ای برای یک کسب و کار وجود ندارد و در واقع فروش محصولات یا خدمات است که مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل میکند. پس به فروش به عنوان یک ورزش تیمی نگاه کنید که فروش و بازاریابی در کنار هم مثمر ثمر خواهند بود. در این مقاله قصد داریم ۹ روش بازاریابی موثر که باعث افزایش فروش می شوند را برای شما مطرح کنیم.

برای افزایش فروش جایی تبلیغ کنید که مخاطب هدف حضور دارد.

مشتریان معدودی صبح ها از خواب بیدار می شوند با این هدف که از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. مشتری معمولاً از وجود تجارت شما بی خبر است. پس برای جلب توجه مشتری باید جایی تبلیغ کنید که مخاطب هدف حضور دارد. برای این منظور باید بدانید که مخاطب تان از کدام رسانه اجتماعی استفاده می کند و به چه نوع محتوایی علاقه مند است.

در یک بازه زمانی بلند مدت تبلیغ کنید.

برای تبلیغات، یک بازه بلند مدت را در نظر بگیرید تا بتواند تأثیر خود را روی مخاطب بگذارد و در ذهن او جا بگیرد. خیلی وقت ها ممکن است عجله شما باعث شود که مخاطب هدف حتی تبلیغ شما را نبیند. پس وقتی از تأثیرگذاری تبلیغات خود مطمئن شدید می توانید به فکر امتحان یک تبلیغ جدید باشید.

برای افزایش فروش به شکلی منحصر به فرد تبلیغ کنید.

اگر قرار است به صورت آنلاین تبلیغ کنید، خود را فقط محدود به تبلیغات گوگلی و بنر و تبلیغات کلیکی نکنید. این روش ها کارایی خود را دارند اما مشتری عادت کرده است که اصلاً به این تبلیغات نگاه نکند. در واقع آنها در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند و نه دیدن تبلیغات! پس به دنبال روش های دیگری برای تبلیغات نیز باشید.

تبلیغات موجز، کوتاه و موثر داشته باشید.

برای اثربخشی هر چه بیشتر یک تبلیغ باید تلاش کنید که کوتاه باشد،‌ سریع خوانده شود و در کوتاه ترین زمان مخاطب آنرا درک کند. طبق تحقیقات برای جذب مخاطب هنگام استفاده از اینترنت فقط ۸ ثانیه وقت دارید و اگر این فرصت طلایی را با گرافیک مبهم، صحبت های غیرضروری و غیره از دست دهید یعنی در تبلیغات خود شکست خورده اید. پیام تبلیغات خود را باید سریع و واضح ارائه کنید تا مخاطب در لحظه آنرا دریافت کند.

معیارهای تبلیغات خود را مشخص کنید.

باید برای تبلیغات خود، یکسری معیار مشخص کنید زیرا در غیر این صورت هدف تان از تبلیغ و نوع آن نامعلوم و گنگ می ماند و فقط پول تان را هدر داده اید.

از کلمات مشخص و گرافیک مرتبط استفاده کنید.

خیلی مهم است که گاهی اوقات کمی عقب تر بروید و از دور به کسب و کار و هدف تان فکرکنید و نیازها و خواسته های مشتری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال،‌ چگونگی توصیف محصولات یا خدمات شاید برای شما قابل قبول باشد، اما شاید از نظر مشتری مبهم به نظر برسد و نتواند حق مطلب را ادا کند. آیا مشتری منظور شما را می فهمد؟ آیا مشتری می داند که در طول تبلیغات، چه چیزی به او ارائه می کنید؟ آیا محصول یا خدمات شما همان چیزی است که مشتری به آن نیاز دارد؟ پس با استفاده از کلمات مشخص و گرافیک مرتبط، منظور خود را به بهترین شکل ممکن بیان کنید.

مزایای خود را تبلیغ کنید.

به جای پرداختن به ویژگی ها و خصوصیت خدمات یا کالای مورد نظرتان،‌ مزایای آن را تبلیغ کنید. با اینکه ویژگی های یک محصول کم اهمیت نیستند، اما مشتری دوست دارد در همان وهله اول بداند که محصول یا خدمات شما چه مزایایی دارد. و  پس از آنکه از پیشنهاد شما راضی و خشنود شد، در مرحله بعد به دنبال نحوه کار و ویژگی های آن می رود. از آنجا که فضا و زمان محدودی برای تبلیغات دارید، ‌پس تمرکز خود را روی مزایا قرار دهید زیرا مشتری برای اطلاع از جزییات می تواند به وب سایت تان مراجعه کند.

تبلیغات راهی برای بررسی میزان واکنش مردم به کسب و کارتان است.

تبلیغات در واقع ابزاری مهم برای بررسی واکنش های مردم است و بعد از انتشار تبلیغات باید پیامدهای آن را رصد کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. به این ترتیب می توانید بفهمید که مخاطب هدف چه سلیقه و نیازهایی دارد و در ادامه روند فعالیت خود آنها را در تبلیغات خود لحاظ کنید.

برای افزایش فروش در زمان مناسب تبلیغ کنید.

موضوع زمان مقوله مهمی در تبلیغات به حساب می آید. چه زمانی مردم بیشتر دوست دارند تبلیغات شما را ببینند؟ بی دلیل نیست که گفته اند هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد. تبلیغات مناسب در زمان درست می تواند نتیجه مطلوب را رقم بزند، اما تبلیغ مناسب در زمان نامناسب نتیجه ای معکوس برای هر کسب و کاری خواهد داشت.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *