سفارش آگهی در روزنامه ها

مزایای چاپ آگهی در مطبوعات و روزنامه های کشور(بخش نخست)

تعرفه:ارتباطات و تبلیغات طی چند قرن اخیر با تحولات عمیقی روبرو بوده است.

رشد و توسعه رسانه‌ها به ویژه ظهور رسانه‌های چاپی بستری مناسب را برای تبلیغات بوجود آورده است.

تبلیغات امروزه به یک علم و صنعت تبدیل شده است.

در حالی که شاید دو دهه‌ی پیش، فقط یک حرفه‌ی ساده بود و حتی هنر نیز محسوب نمی‌شد.

به همین دلیل،در روزنامه‌ها و مجلات به عنوان رسانه‌هایی با دامنه‌ی مخاطبان خاص می‌توان انواع مختلف تبلیغات را دید.

تبلیغات در روزنامه ها

عناوین مختلف آگهی در روزنامه ها منتشر میشود مانند:

تا انتشارو درج آگهی در نیازمندی های  روزنامه ها به خصوص نیازمندی های روزنامه همشهری یا عناوین و موضوعات مختلف تا آگهی های انحصار،حدود زمین،و آگهی های قضایی شامل انواع اگهی های مختلف در مطبوعات و رسانه های مکتوب.

سفارش آگهی روزنامه

عوامل تجاری و اقتصادی نیز یکی از تأثیرگذارترین عوامل رشد و توسعه رسانه‌های مختلف به شمار می‌آیند.

به عبارت دیگر نهادهای اقتصادی و تجاری از میتوانند از رسانه‌ها  با سفارش آگهی تبلیغاتی،رپورتاژخبری و آگهی معرفی محصولات و خدمات جدید به عنوان ابزاری برای بسط  خدمات و محصولات خود استفاده ‌کنند و حمایت و استفاده از رسانه‌ها برای این گونه نهادها از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است.

مزایای چاپ آگهی در مطبوعات و روزنامه های کشور(بخش نخست)

از این رو اختصاص بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های رسانه‌ای به کارکرد تبلیغاتی موجب تقویت فرآیندهای اقتصادی و تکمیل چرخه تولید و تسهیل در امر بازاریابی و فروش کالاها و خدمات می‌شود. (از طریق چاپ ،انتشارو پذیرش و سفارش آگهی در روزنامه ها )

تبلیغات در گذر زمان با تغییرات زیادی مواجه بوده است نشریه بعنوان مرجعی معتبر و قابل اعتماد جهت انتخاب کالا و خدمات برای بسیاری از کسب و کارها و سازمانهای دولتی و خصوصی با مخاطبین عام است  از اینرو انتشار آگهی در مطبوعات و در روزنامه های کثیرالانتشارو نشریات و روزنامه های استانی و شهرستان های کشور متناسب با فناوری‌های معاصر  ازویژگی‌های خاص  رسانه های مکتوب است.

اثر بخشی رسانه های مکتوب

موضوع مشترک در هر دوره‌ای دستیابی به حداکثر مشتریان از طریق سفارش و انتشار و چاپ آگهی برای کالاها و محصولات بوده است. رسالت تبلیغات از همان ابتدا پیداکردن مشتری یا مخاطب برای محصول یا خدماتی خاص بوده است.

هر چه تبلیغی بتواند تعداد بیشتری مشتری یا مخاطب جذب کند موفق‌تر خواهد بود. در این میان رسانه‌ای موفق‌تر خواهد بود که اثر بخش‌تر باشد.

روزنامه  های کثیرالانتشارازقبیل همشهری،ایران،دنیای اقتصاد،اطلاعات،جام جم،رسالت،کاروکارگر،(ویژه آگهی مفقودی و گمشده) و نیازمندی های همشهری و روزنامه های استانی از قبیل هگمتانه استان همدان،نسیم جنوب بوشهر،گیلان امروز،بشیرمازندران، صبح ساحل هرمزگان،نیم نگاه شیراز، اصفهان امروزو….

کارایی و اثر بخشی در تبلیغات نیاز فعالان اقتصادی و بنگاههای تولیدی و خدماتی در بازار رقابتی امروزاست نیازی که کاملا درک شده و برای کسب آن رسانه‌های گوناگونی ایجادشده که در تلاشند پیام مشتریان خود را درقالب آگهی

(آگهی رپورتاژی، آگهی مزایده،مناقصه،پذیرش نماینده فعال استانی،و آگهی نیازمندی،آگهی ثبتی و قانونی،قضایی و رسمی )به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کنند.

رسانه‌های مکتوب به ویژه روزنامه‌ها بعنوان یکی از اثر بخش‌ترین رسانه‌هایی هستند که با مطالعه نیازهای خبری و اطلاع‌رسانی، تبلیغات و آگهی های اثر بخشی را ایجاد می‌نمایند .

آنچه تبلیغات در روزنامه‌ها را با وجود شکل‌گیری رسانه‌های جدید، همچنان پابرجا قرارداده همان اثربخشی آگهی در روزنامه‌ها و رسانه‌های مکتوب است.

مزایای درج آگهی در رسانه های مکتوب

کثرت چاپ و تعداد مخاطب بالا از عوامل تاثیرگذاری رسانه‌های مکتوب بوده و نه تنها توجه به روابط انسانی و اجتماعی از وظایف گروه روزنامه‌نگاران بوده بلکه دقت و صداقت و در انتشار اخبار به صورت حرفه‌ای توسط گروه تحریریه رسانه‌ها، حایز اهمیت می‌باشد

«پوشش اخبار مناسب و ارائه تحلیل‌های کاربردی و تولید مطالب سودمند توسط اساتید برجسته ونویسندگان نخبه جامعه و با تلاش مناسب گروهی تولید و تهیه می‌گردد»

سفارش آگهی روزنامهکه بعد از نظارت دقیق به صحت و درستی مطالب منتشره به پیام آگهی نیز از نظر فنی و رعایت الزامات قانونی توجه خاصی گردید و این عوامل شرایط اعتماد واطمینان را برای مخاطبین آگهی  شامل شرکت ها،سازمان ها،بانک ها،ادارات دولتی و تبلیغ ایجاد می‌نماید.

می‌توان با اجرا و صرف بودجه تبلیغاتی در رسانه‌های مکتوب خوش نام پرتیراژ و مخاطب پسند، تبلیغات خود را با گستره توزیع وسیع در کشور(روزنامه های کثیرالانتشار)بعنوان نمونه  استان‌های شمالی کشور ازقبیل گیلان ومازندران،و مرکزی اراک وجنوبی هرمزگان،فارس،بوشهر، و یا استانهای شرقی،خراسان و زاهدان و غرب کشور سنندج و کردستان و…  شهرها، مناطق، محلات ودر نزدیکی محل زندگی و یا محل کار خود در اولین ساعات روز در معرض دید هزاران مخاطب و خواننده قرار داد.

و با وجود تنوع آگهی‌های مختلف و دستیابی به آگهی‌هایی که جهت رقابت انواع خدمات و محصولات در یک جا جمع آوری گردیده، امکان بهترین انتخاب را به خوانندگان و مشتریان ارائه می‌دهد.

در ان نوشته  سعی شد به جایگاه و نقش تبلیغات در روزنامه‌ها ورسانه‌های مکتوب و تعامل با بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل تولیدی و خدماتی پرداخته شود و تاثیرگذاری آنها را یادآور شویم. ادامه مطلب را در بخش دوم بخوانید…

سفارش آگهی

 

 

 

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۶

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *