مجموعه مطالب سواد رسانه ای (قسمت پنجم )

🔅 قسمت پنجم: «محدوده سنی سواد رسانه‌ ای۳ (بزرگسالان)»

این سومین قسمت است که به موضوع محدوده سنی در سواد رسانه ای می‌پردازیم. در دو قسمت قبل دو گروه سنی کودکان و نوجوانان را بررسی کردیم. در این قسمت از لزوم آموزش سواد رسانه ای به بزرگسالان صحبت می‌کنیم.رسانه

🔸 منظور از بزرگ‌سالان در اینجا افرادی هستند که مراحل ابتدایی زندگی را طی کرده و در عرف جامعه به آن‌ها نوجوان نمی‌گویند. این گروه شامل جوانان، میان‌سالان و نیز کهن‌سالان می‌شود.

🔹 زمانی که می‌گوییم کودکان و نوجوانان در معرض خطرهای رسانه ای هستند، به این معنا نیست که هیچ خطری بزرگ‌سالان را تهدید نمی‌کند.
حتی در مواردی بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه با آن درگیر است ناشی از تاثیرات مخرب رسانه ها بر بزرگسالان است. از جمله این آسیب‌ها می توان به طلاق اشاره کرد. محتوای پخش شده در فیلم‌ها و سریال‌ها و همچنین امکان برزو رفتار پرحاشیه و خارج از عرف در شبکه‌های اجتماعی از عوامل موثر در افزایش میزان طلاق هستند.
🔸 سن باتجربه یکسان نیست. بارها شده است کهن‌سالی را ببینیم که در استفاده از این فناوری‌ها (مثل تلفن همراه، کامپیوتر و….) به مشکل برخورده درحالی‌که یک کودک با همان ابزار به‌راحتی کار می‌کند.
در نتیجه حقیقت حکایت از آن دارد که سواد رسانه ای تجربه‌ای نیست که با گذر ایام عمر بتوان آن را کسب کرد، بلکه مهارتی است که هر فرد با هر سن و سالی باید برای یادگیری آن تمرین کند.

برای مطالعه قسمت چهارم کلیک کنید

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *