متخصصان امنیت: اینترنت اکسپلورر انتخاب امنی نیست

مرورگرهای وب همیشه در معرض انواع اقسام حملات قرار دارند. چون بهترین و شاید ساده ترین راه برای نفوذ به سیستم های کامپیوتری کاربران هستند. مخصوص کاربرانی که توجه کافی به بروز رسانی برنامه های خود و مخصصوصا مرورگرشان ندارند. از آن طرف شرکت های سازنده مرورگرها همیشه سعی می کنند تا امنیت محصولات خود را بالاتر ببرند. حتی بعضی از آنها مثل مایکروسافت، گوگل و موزیلا به کسانی که مشکلات امنیتی مرورگرهای شان را کشف می کنند در قالب برنامه ای به نام Bug Bounty پاداش های نقدی می دهند.

مرورگر اینترنت اکسپلورر یکی از مرورگرهایی است به شدت زیر تیغ منتقدان وب و حتی کاربران عادی بوده است. سرعت کم بارگذاری صفحات، عدم تطابق با استانداردهای نوین وب و امنیت پایین از جمله دلایلی بوده اند که کاربران را از این مرورگر بسیار ناخشنود کرده است.

اما در طی سال های اخیر مایکروسافت مرورگر خود را بهبود بخشیده است و دیگر نمی توان آن را یک مرورگر خیلی بد به حساب آورد. اما از لحاظ امنیتی ظاهرا هنوز هم مشکلات در این مرورگر وجود دارد. چون متخصصان امنیت می گویند که اینترنت اکسپلورر هنوز یک مرورگر امن نیست.

وجود آسیب پذیری هایی که هنوز برطرف نشده اند و به هکرها این امکان را می دهند تا کنترل کامل سیستم قربانی را در دست بگیرند یکی از دلایل بدبینی متخصصان این علم به مرورگر اینترنت اکسپلورر می باشد.

گزارش های جدید نشان می دهد که آسیب پذیری های عمومی اینترنت اکسپلورر هرچه بیشتر و بیشتر در حال استفاده از توسط هکرها می باشد. با توجه به گفته های آقای “کن پیکرینگ” که یکی از مهندسان شرکت امنیتی CORE می باشد، کاربران باید تا قبل از دریافت وصله های امنیتی مایکروسافت، استفاده از اینترنت اکسپلورر را متوقف کنند.

وی به وبسایت eWeek می گوید: اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگویم که کاربران نباید تا قبل از دریافت پچ ها و حل مشکلات امنیتی اینترنت اکسپلورر از آن استفاده کنند. در واقع هنگامی که یک اکسپلویت برای سو استفاده از یک آسیب پذیری منتشر می شود، شرکت ها می توانند از زمان استفاده بهتری ببرند و به سرعت آن مشکل را حل کنند. اما در غیر اینصورت این زمان را در اختیار هکرهای غیر حرفه ای قرار می دهند تا بتوانند از این آسیب پذیری ها سو استفاده کرده و مشکلات زیادی بوجود بیاورند.

در هر صورت کاربران باید تمامی بروز رسانی های اینترنت اکسپلورر را دریافت کرده و نصب کنند تا مشکلات احتمالی برطرف شوند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *