قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور

قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور

قانون به عنوان یکی از ارکان اجرای عدالت در هر جامعه ای در صورت اجرای صحیح می تواند به جامعه روحی تازه ببخشد. در کشور ما نیز، با توجه به سوابق موجود ، از سال ۱۲۸۶ شمسی، با تصویب اولین قانون مطبوعات، موادی نیز به موضوع چگونگی انتشار اعلانات اختصاص یافت. اما اولین آیین نامه که به طور مشخص پیرامون تبلیغات بازرگانی به تصویب رسید، آیین نامه « تنظیم امور اعلانات » مصوب۲۳ فروردین ۱۳۴۸ است. این آیین نامه حاوی مقررات مربوط به چگونگی تأسیس کانون های تبلیغاتی و شرایط و ضوابط انتشار آگهی های تبلیغاتی بود.

همچنین دومین آیین نامه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آیین نامه ای است با عنوان« آیین نامه امور تبلیغات و کانون آگهی » که در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۳۵۴ به  تصویب هیأت وزیران وقت رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین و تنها قانونی که برای آگهی های تجاری و کانون های تبلیغاتی به طور اختصاصی به تصویب رسیده است، آیین نامه « تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی» است که در تاریخ ۲۷  اسفندماه ۱۳۵۸ توسط شورای انقلاب در ۲۱ ماده به تصویب رسید.

ویراست اخیر کتاب ”  قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور ” نیز با تجدید نظرها و اصلاحات صورت گرفته، تلاش دارد تا مجموعه ای به روز، مدون و قابل استناد را به مخاطبان و فعالان عرصه تبلیغات کشور تقدیم نماید.

در این نوشتار فایل کامل کتاب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور را می توانی دریافت کنید.

برای دریافت فایل کتاب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور کلیک کنید:    book_adverisment_rules

منبع: وب سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *