افزایش ضرورت سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا

افزایش ضرورت سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا

با افزایش اهمیت اینترنت اشیا در زندگی آینده، افزایش ضرورت سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا در بخش‌ها و بنگاه‌های تجاری مختلف کاملا منطقی به نظر می رسد.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا یک مفهوم برای اتصال پایه هر دستگاهی با یک کلید ( روشن و خاموش ) به اینترنت یا با دیگر دستگاه‌ها است که می‌تواند شامل هر چیزی ازجمله : گوشی همراه، صفحه کلید، پرده اتاق، هدفون، لامپ‌ها و هر چیز دیگری که بتوان فکرش را کرد، باشد.

حتی می‌توان آن را به اجزا یک ماشین نیز نصب کرد. همان‌طور که گفته شد، تنها یک کلید روشن و خاموش کافیست تا آن وسیله شانس استفاده در اینترنت اشیا را داشته باشد.

شرکت تحلیلی Gartner می‌گوید که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۶ میلیارد دستگاه به این سامانه متصل می‌گردند. این آمار بسیار بزرگ و خیره‌کننده است (حتی بعضی این رقم را تا حدود ۱۰۰ میلیارد نیز تخمین زده‌اند).

اینترنت اشیا یک شبکه غول‌آسا از اشیا متصل‌ به‌هم (حتی انسان‌های متصل‌به‌هم) است. این ارتباط می‌تواند بین انسان با انسان، انسان با اشیا و اشیا با اشیا باشد.

نقش اینترنت اشیا در زندگی انسان امروز

با افزایش اهمیت اینترنت اشیا در زندگی آینده، بخش‌ها و بنگاه‌های تجاری مختلف سرمایه‌گذاری‌شان در این بخش را افزایش داده‌اند. جدیدترین بررسی‌های منتشرشده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC هم این موضوع را تایید می‌کند. بر اساس این بررسی‌ها میزان سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا تا پایان سال جدید میلادی با افزایش سالانه ۴/ ۱۵ درصدی به ۷۴۵میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این زمینه در سال ۲۰۱۸ برابر ۶۴۶میلیارد دلار بوده است.

کارشناسان موسسه IDC انتظار دارند که سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ با رشد دو رقمی افزایش پیدا کرده و در نهایت در سال ۲۰۲۲ به رقم یک تریلیون دلار برسد.

«اینترنت اشیا به تدریج در صنایع، بخش‌های دولتی و زندگی عادی و روزمره افراد به‌کارگرفته می‌شود. مرحله تازه‌ای از رشد اینترنت اشیا کلید خورده است تا به این ترتیب شاهد تجربه جدید و بهتری از ارتباط انسان با دنیای آینده تکنولوژی باشیم».

کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *