ضرورت تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به طور کلی به تبلیغاتی گفته می شود که پس از طراحی گرافیکی بر روی کاغذ و سایر سطوح به چاپ می رسند. تبلیغات چاپی از جایگاه ویژه ای در بازاریابی سنتی و درج آگهی های بازرگانی برخوردار می باشند.

 

به گزارش تعرفه، این تبلیغات امروزه بسیار گسترده می باشند و در سرتاسر دنیا مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند. عموم تبلیغات چاپی که امروزه بسیار فراگیر می باشند عبارتند از:

روزنامه
ماهنامه
آگهی نامه
کاتالوگ
بروشور
پوستر
تراکت
کارت پستال
کارت ویزیت
اوراق اداری
و …
تبلیغات چاپی روی انواع کاغذ به چاپ می رسند لذا نسبت به نیاز خود و هدفی که از استفاده از این تبلیغات دارید می توانید جنس کاغذ و ابعاد آن و روش مورد نظر خود را انتخاب نمایید. کیفیت تبلیغات بسته به کاربرد آن متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از انواع تبلیغات چاپی و کاغذ مناسب با آن می پردازیم.

روزنامه
روزنامه ها که به صورت سراسری و محلی به چاپ می رسند، بستری مناسب جهت درج تبلیغات در ابعاد وسیع می باشند. روزنامه ها به طور کلی یک ابزار تبلیغات چاپی به شمار می روند. کاغذ روزنامه که عموما از مواد بازیافتی و ترکیب آن ها با خمیر چوب تولید می شود بسیار لطیف و شکننده می باشد. این کاغذ ها از دوام چندانی برخوردار نمی باشند و نگهداری از آن ها ساده نمی باشد زیرا بسیار شکننده بوده و با گذر زمان مقاومت آن ها به طور کلی از بین می رود.

ماهنامه
ماهنامه یا هفته نامه غالبا به مجلاتی گفته می شود که برای اقشار مختلف جامعه و در زمینه های تخصصی و غیر تخصصی به چاپ می رسند. عموم این مجلات کاربرد عمومی دارند و تقریبا مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. مجلات بسته به موضوع و محتوا و درصد مخاطبانی که دارند در تیراژ و صفحات گوناگونی به چاپ می رسند. کاغذ این مجلات از جنس های گوناگونی تهیه می شود. برخی از مجلات دارای کاغذ های گلاسه که مقاوم تر و با کیفیت تر هستند می باشند. این کاغذ ها باعث می شوند تصاویر چاپی با کیفیت و وضوح بهتری به چاپ برسند. اما کاغذ های دیگری نیز در مجلات استفاده می شوند که شباهت زیادی به کاغذ روزنامه دارند اگرچه کمی مقاوم ترند. اما کیفیت کاغذ های گلاسه را دارا نمی باشند.

مجلات چه از نوع عمومی و چه از نوع اختصاصی محل مناسبی جهت درج آگهی و پیام های بازرگانی می باشند. تیراژ و محبوبیت این مجلات می تواند در نرخ آگهی ها اختلاف ایجاد نماید. اما به طور کلی ماهنامه ها ابزاری مناسب در تبلیغات چاپی می باشند و تبلیغات شما را برای عموم مخاطبان خود عرضه می نمایند.

آگهی نامه
آگهی نامه ها نیز مانند مجلات عمومی می باشند با این تفاوت که هدف آن ها تنها چاپ آگهی و تبلیغات می باشد. این مجلات که عموما به طور تخصصی به چاپ می رسند برای ارائه به عموم مردم چندان جالب توجه نمی باشند. اما در بازار مربوطه بسیار پرطرفدار هستند. عموم صاحبان کسب و کار با مراجعه به این آگهی نامه ها از بازار کاری خود اطلاعات لازم را به دست می آورند و با محصولات جدید آشنا می شوند.

کاتالوگ
کاتالوگ ابزاری تبلیغاتی می باشد که یکی از شیک ترین و با کلاس ترین راه های تبلیغات چاپی نیز به حساب می آید. کاتالوگ ها از دو برگ شروع می شوند و بسته به سفارش مشتری می توانند مانند دفترچه ای چند برگی به چاپ برسند. کاتالوگ یکی از بهترین روش های معرفی محصولات و خدمات یک شرکت به طور اختصاصی می باشد. جنس کاغذ های به کار رفته در کاتالوگ باز هم با توجه به سفارش مخاطب متغیر می باشد. اما بهتر است از کاغذ های گلاسه با گرماژ بالای ۱۷۰ گرم استفاده شود تا این کاتالوگ ها از دوام و کیفیت بهتری بهره مند شوند. جنس کاغذ، روکش آن و طراحی حساب شده از مهمترین عوامل تولید یک کاتالوگ مفید و کاربردی می باشد.

بروشور
بروشور در واقع همان تراکت می باشد با این تفاوت که خط تا دارد و تا خوردن آن بر اساس این خط تا نظمی در صفحات آن ایجاد نموده است. دیگر ویژگی این خط تا کوچک تر نمودن ابعاد کاغذ اولیه می باشد. از این رو شاید بتوان گفت بروشور از تراکت کاربردی تر می باشد و تبلیغات چاپی مناسب تری را عرضه می نماید. البته نباید فراموش نمود که هر یک از این دو ویژگی و کاربرد های خاص خود را دارند. با این حال بروشور غالبا برای بیان جزئیات گزینه مناسب تری از سایر تبلیغات چاپی می باشد. حال اگر شما قصد استفاده از این ابزار تبلیغاتی را دارید بهتر است به این نکات توجه نمایید تا بروشور شما یک آگهی موفق گردد.

بروشور شما حاوی چه مقدار مطالب و محتوا می باشد؟
طراحی متناسب با محتوا و تصاویر باشد.
مطالب را تمیز، با دقت و بدون اشتباه درج نمایید.
فرم و ظاهر متناسب با محتوا را انتخاب نمایید.
تعداد لت ها و سایز اولیه کاغذ مورد استفاده را در نظر بگیرید.
جنس و گرماژ کاغذ را با دقت انتخاب نمایید.
استفاده از کاغذ های ضخیم تر با گرماژ بالای ۱۷۰ گرم پیشنهاد می شود.
از کاغذ های براق استفاده کنید تا بروشور شما جذبه بهتری داشته باشد
و …
پوستر
پوستـــر ها تبلیغات چاپـــی ای می باشـــند که عموما جهت چسبـــاندن روی سطــــوحی مانند دیوار یا شیشه استفــــاده می شوند. پوستــــر ها کاربردی متفــــاوت از تراکـــت و بروشـــور ها دارند و غالبا از آن ها برای تبلیغات در ابعاد وسیع استفاده می شود. سایز پوستر ها بزرگتر از سایز تراکت ها می باشد. پوستر ها عموما در کاغذ های با گرماژ بالاتری نسبت به تراکت ها به چاپ می رسند تا پس از چسباندن به سطوح مختلف از دوام بهتری بهره ببرند. کاغذ پوستر ها غالبا از جنس تحریر و گلاسه می باشد که با توجه به گرماژ های مختلف این کاغذ ها به چند دسته تقسیم می شوند.

کارت ویزیت
کارت های کسب و کار یا همان کارت ویزیت ها نوعی از تبلیغات چاپی می باشند که علاوه بر جنبه تبلیغاتی جهت معرفی رسمی اشخاص نیز کاربرد دارند. در انتخاب کارت ویزیت مناسب نیز توجه به نکات و توصیه های ذیل خالی از لطف نمی باشد.

استفاده از کاغذی با گرماژ بالا (حدود ۳۰۰ گرم)
استفاده از روکش های مات یا براق نسبت به نوع کار
استفاده از طرح های ناب و منحصر به فرد
ترکیب رنگ های متناسب با زمینه کاری خود
و …
در این سایت مقاله ای با عنوان کارت ویزیت و انواع آن قرار داده ایم که شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کارت های ویزیت به آن مراجعه نمایید.

اوراق اداری
اوراق اداری مانند سربرگ یا پاکت نامه هایی که در مراسلات اداری مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از موارد تبلیغات چاپی می باشند که امروزه تقریبا در تمامی اداره جات و شرکت ها کاربرد دارند و استفاده می شوند. جنس این کاغذ ها غالبا تحریر و کتان می باشد. اما کاغذ تحریر به علت استفاده در پرینتر مناسب تر از کتان می باشد. سربرگ ها نیز به دو صورت سرچسب و غیر سرچسب تهیه می شوند و با توجه به خواست شرکت در اختیار آن ها قرار می گیرند. پاکــت ها نیز می تواننـــد دارای درب چســـبان باشند و یا نباشـــند و لازم است در ابعادی تهیه شوند که سربرگ ها در آن ها جای گیرند.

تبلیغات چاپی در مقابل تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتالی که امروزه بسیار رواج یافته است همچنان نتوانسته تبلیغات چاپی را از دور خارج نماید تا یکه تاز دنیای صنعت تبلیغات گردد. علت این امر چیست؟ با کمی تفکر و تحقیق در این زمینه درمی یابیم عموم مردم به تبلیغات دیجیتالی چندان اهمیت نمی دهند و سرسری از کنار آن ها می گذرند. عدم اعتماد به فضای مجازی می تواند یکی از دلایل این پدیده باشد. در مقابل تبلیغات چاپی ملموس و قابل لمسند و هر چیز که لمس شود واقعی تر به نظر می رسد. واقعی بودن این ابزار تبلیغاتی موجب جلب اعتماد بیشتری نسبت به همتای خود در دنیای دیجیتال گردیده است. در ادامه برخی از دلایل محبوبیت تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات دیجیتالی را بیان می نماییم:

تبلیغات چاپی واکنش های عاطفی و احساسی بالاتری دارند.
رسانه های چاپی در هدایت مخاطب به سمت مشتری شدن موفق تر عمل می نمایند.
تبلیغات چاپی بهتر در ذهن مخاطب حک می شوند.
نتیجه گیری
امروزه تبلیغات از آنچه تصور می نمایید بسیار تغییر نموده است و بسیار فراگیر شده است. این فراگیری تبلیغات موجب شده است تمام افراد به آن روی بیاورند در این وهله کسانی موفق ترند که تبلیغات درست و مفیدتری ارائه نمایند. به طور نمونه ممکن است در یک روز چندین تراکــت یا کارت ویزیـــت در یک حیطـــه کــاری به دست شمــــا برســـد و شما بخواهیـــد یکـــی از آن ها را انتخاب نمایید. چه اصولی برای انتخاب یکی از آن ها خواهید داشت؟ همان اصول بهترین راهنما جهت انتشار یک آگهی تبلیغاتی از سوی شما می باشد. پس توجه نمایید که تنها انتشار یک تبلیغ دلیل بر موفقیت شما نمی باشد. در حقیقــت شما زمانـــی به این موفقیـــت خواهید رسید که انتخاب مخاطبـــین خود باشــید. در زمینه تبلیغـــات چاپی نیز پیروی از این اصـــول می تواند شما را به آنچه در نظر دارید برساند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *