نقش زبان بدن در فروش و فروشندگی

نقش زبان بدن در فروش و فروشندگی

نقش زبان بدن در فروش و فروشندگی یکی از مهارت‌های ارتباطی است که در کسب و کار بسیار مهم است.
زبان بدن در بازاریابی می تواند روی خرید تاثیر بگذارد.
زبان بدن مهارتی است که فروشندگان می توانند با آن، تاثیر مثبتی روی خریداران بگذارند.

هیچ‌وقت شده وقتی با مشتریان صحبت می کنید احساس کنید علاقمند نیستند گوش دهند.

مشتری بدون اینکه صحبت کند شما این احساس  را کرده اید.
این ا حساس شاید درست و یا غلط باشد.
مهم این است که او خواسته یا نا خواسته به شما نشان داد که علاقمند به صحبتهای شما نیست.

گاهی اوقات شما در مورد یک مشتری تصوری دارید که ممکن است از تجربیات شما نشات گرفته شده باشد.

ممکن است شما حرفی نزنید ولی غیر مستقیم در رفتارو فکر شما تاثیر می گذارد.

برای اینکه در این دام گرفتار نشوید باید مواظب زبان بدنتان باشید.

اولین کار اینکه هیج قضاوتی در مورد مشتری نداشته باشید
بدانید شما کار فروش را انجام می دهید و باید بر اساس وظیفه تون عمل کنید.
حتی اگر قضاوتی نیز در مشتریان برای شما ایجاد می‌شود اجازه ندهید قضاوتتون در عملکردتون  دخالت داشته باشد.
شما جوری عمل کنید که تاثیر مثبت روی مشتریان داشته باشید
با علاقه به حرفهای آنان گوش دهید و خود را مشتاق به شنیدن حرفهای آنان نشان دهید
روی حرکات بدنی خود توجه کنید.
وقتی مشتری صحبت می کند روی بر نگردانید به اطراف نگاه نکنید فاصله رعایت کنید.
وقتی مشتری صحبت می کند کمی به طرف مشتری خم شوید.
دست یه سینه نباشید با دستهای باز مقابل مشتری بایستید.

درک زبان بدن در فروش و فروشندگی چه کمکی به مامی کند؟

قادر بودن به درک زبان بدن به شدت به ما کمک می‌کند:
تا بدانیم مردم چه احساسی دارند و این چه معنایی دارد.
برای درک بهتر اینکه چطور مردم متوجه سیگنال‌های غیر کلامی ما می‌شوند و ( اغلب نادیده گرفته می‌شوند )
برای درک بهتر، عمیق‌تر از کلماتی که از خودمان می‌شنویم.
پس مراقب زبان بدنتان  باشید!!!

 چگونه زبان بدنتان، شخصیت شما را شکل می دهد؟

پژوهش ها نشان می دهد که، آنچه به زبان می آوریم، نسبت به حسی که در مخاطب ایجاد می کنیم، اهمیت کمتری دارد.

اینجاست که زبان بدن در بازاریابی اهمیت طلایی پیدا می‌کند.
ادامه نوشته را بخوانید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

نحوه استفاده از زبان بدن مثبت

زمانی که از زبان بدنی مثبت استفاده می‌کنید، می‌تواند پیام‌های شفاهی و یا ایده‌هایی که می‌خواهید را منتقل کنید.

این به شما کمک کند که از ارسال سیگنال‌های ترکیبی و گیج‌کننده اجتناب کنید.

در این بخش برخی از حالات پایه را شرح خواهیم داد که شما می‌توانید آن‌ها را برای اعتماد به نفس قبول کنید.

ایجاد اعتماد به نفس

این نکات می‌توانند به شما کمک کنند زبان بدنی خود را طوری تنظیم کنید که در لحظه اول موثر باشید:
حالت بدنی صاف داشته باشید.

آسوده باشید، اما لم ندهید !
بنشینید و بایستید و دست‌هایتان را کنار خود قرار دهید
از ایستادن با دست‌هایتان بر روی باسن خود اجتناب کنید
چون این باعث می‌شود که شما بزرگ‌تر ظاهر شوید، که می‌تواند پرخاش یا تمایل به چیره شدن باشد.
از دست دادن محکم استفاده کنید.
البنه نه آنقدرکه برای فرد دیگر دردناک باشد. در غیر اینصورت، شما به احتمال زیاد مهاجم خواهید بود.
ارتباط چشمی خوبی داشته باشید.
سعی کنید برای چند ثانیه نگاهتان را نگاه دارید. این به او نشان خواهد داد که شما صادق هستید.
اما، از تبدیل آن به یک بازی خیره اجتناب کنید !
از لمس کردن صورت خود خودداری کنید.
اگرچه این همیشه درست نیست، بهتر است که گاهی با موهای خود بازی کرده و یا بینی خود را لمس کنید،
بخصوص اگر هدف شما به همان اندازه قابل‌اعتماد باشد.

منابع: آی بازاریابی

شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *