راه های بهبود کسب و کار

تعرفه: بهبود مستمر و متداوم برای افزایش موفقیت و پایداری بیشتر کسب و کار عامل بسیار مهمی است. کسب و کارها اندازه های مختلفی دارند. بعضی کمپانی ها سرمایه بسیار زیادی دارند و بعضی متوسط و کوچک هستند. هیچ کدام از کسب و کارها ثابت نیستند. کسب و کار شما می‌تواند در مسیر صعودی و یا نزولی خود باشد. برای حل کردن این سناریو ها راه های خلاقانه ای وجود دارد و در این نوشته چند راه برای ارتقای کسب و کار آورده شده اند:

بهبود خدمات به مشتریان

در یک کسب و کار یک نظر منفی می تواند مشتریان بعدی را تحت تاثیر قرار دهد. یک راه ارتقای کسب و کار بهبود خدمات مشتریان است. با اهمیت دادن به خدمات مشتریان احتمال زیادی وجود دارد مشتریان شما به دلیل رضایت بازگردند یا حتی خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. برای بهبود خدمات به مشتریان با تحلیل نگرانی ها و مشکلات رایج در محصول یا خدمات شروع کنید. از تیم پشتیبانی و خدمات مشتریان خود بخواهید در دوره های ماهانه یا فصلی، خدمات رقبا را بررسی کرده و از خدمات آن ها نمونه بگیرند. هدف از این اقدام تنها شناسایی کیفیت و سطح خدمات ارائه شده از سوی رقبا به مشتریان نیست، بلکه باید خدماتی فراتر از رقبای خود را برای مشتریان فراهم آورید. می توانید پاداش یا جوایزی را بر پایه جلو زدن از رقیب در نظر بگیری. در نهایت برای بهبود خدمات ارائه شده به مشتریان، به تمرکز بر روی مشتریان خود و اطمینان از برآورده ساختن خواسته های آنها نیاز خواهید داشت. اما فراموش نکنید که خدمات مطلوب به مشتریان، به دو عامل بستگی دارد: توجه به مشتری و گوش دادن به خواسته های آنها.

بازخوردها را جدی بگیرید

در مواردی بهترین سرمایه شما نظر صادقانه کارمندان و مشتری های شما می باشد. کارمندان یک دید خاص درباره‌ی موارد قابل بهبود در کسب و کار دارند. به جای استخدام مشاور برای پی بردن به نقاط ضعف شرکت
می توانید روی کارمندان، دیدگاه ها و مشاهدات آن ها تکیه کنید. کاری که شرکت ها باید انجام دهند، توجه به تمام بازخوردها است.

بازخورد تاثیرگذار، خواه مثبت باشد یا منفی، بسیار کمک کننده است. بازخورد حاوی اطلاعات ارزشمندی است که در تصمیم‌گیری‌های مهم از آن‌ها استفاده می‌شود. بهترین شرکت‌ها از دو ویژگی استفاده مفید از بازخوردها و همچنین دریافت بازخوردهای موثر برخوردارند و هر لحظه در حال بهبود اوضاع بر مبنای بازخوردها هستند. شرکت‌های قدرتمند نه تنها در پذیرش بازخورد خوب هستند، بلکه به عمد درخواست بازخورد می‌کنند و در مقابل کاربران هم به این خواسته پاسخ می‌دهند. بازخورد موثر دارای مزایای بسیاری برای ارسال کننده، دریافت کننده و سازمان‌ها است.

حضور کسب و کار در فضای مجازی

هدر دادن سرمایه در بازاریابی های غیر موثر کار آسانی است. شما باید به دنبال روش هایی باشید که از یک طرف نیاز به بودجه کمی داشته و از طرف دیگر موثر باشد. رسانه های اجتماعی با توجه به قیمت و ریسک کمی که دارند، یک گزینه عالی برای ارتقاء تجارت شما می باشند.در مقایسه بازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین، دلایل زیادی برای نشان دادن قدرت و ضرورت استفاده از بازاریابی دیجیتال در کنار بازاریابی سنتی وجود دارد. یک راه عالی برای گسترش کسب و کار حضور در جامعه آنلاین است. با استفاه از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی می توان به آسانی محصول یا خدمات را به کاربران مناسب معرفی کرد و برخلاف تبلیغات سنتی به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه ای کمی این کار را انجام داد.

از استراتژی های بازاریابی خلاقانه استفاده کنید

یک روش برای ایجاد برتری و تمایز با رقبا استفاده از استراتژی بازاریابی خلاقانه است. به جای قرارداد با افراد معروف برای تبلیغات محصول از استراتژی های تاثیر گذار مانند “یکی بخر یکی ببر” استفاده کرد. به جای تبلیغات در شبکه های تلویزیونی و صرف هزینه های بالا می توان در کانال های ویدیویی آنلاین که رایگان است بهره برد. یافتن انگیزه مشتریان و شرکت می تواند نتایج عجیبی برای هر کسب و کاری به همراه داشته باشد.

تحلیل و آنالیز رفتار رقبا

آگاهی از مفروضات، اهداف و استراتژی‌ها‎ی فعلی رقیب زمانی قابل دستیابی است که بتوان از قابلیت ها و منابعی که رقیب در دسترس دارد، اطلاع کافی پیدا کرد. قابلیت‌ها‎ی رقیب می‌‎تواند با توجه به نقاط قوت و ضعف آن در مناطق مختلف عملکردی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. یکی از روش‌ها‎ برای این کار استفاده از مدل مدیریت استراتژیکSWOT  است که در آن نقاط قوت و ضعف رقبا به خوبی مشخص و تجزیه و تحلیل می‌‎شود. مطالعه رقبا یک بخش مهم کسب و کار به خصوص برای استارتاپ ها است. لازم است به تجزیه و تحلیل بازار بپردازید. سپس با شناسایی رقبا می توانید کسب و کار هر یک را تجزیه و تحلیل کنید و از آن یک مدل تحلیل رقبا درآورید. پس از شناخت کامل رقبا، باید رفتار خود را به گونه ای تنظیم کنید که مشتری روند کسب و کار شما را بر رقیبتان ترجیح دهد و به سمت شما بیاید.

انگیزه دادن به کارکنان

کارکنان با استعداد و دارای انگیزه می توانند بطور قابل توجهی سبب بهبود تجارت شما گردند. بنابراین مواردی را که سبب بالا رفتن انگیزه کارکنان می شود را یاد بگیرید. مهم است که به فرهنگ کاری خود معنا و هدف تزریق کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که هدف دارند، متمرکزتر، خلاق‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند، پس رهبرها باید به کارمندان خود یادآوری کنند که کار آنها در بهبود زندگی مردم مؤثر است. ایجاد مسئولیت و تعهد به جای اطاعت محض؛ (برخی افراد به خاطر ایمان و هدف مند بودن، خود را مسئول و پاسخگو می دانند) بستر مناسبی برای مدیران است که با توجیه صحیح و آموزش متناسب با شغل، و سپس با سپردن مسئولیت و اختیار، انگیزه آنان را افزایش دهند.

انتهای پیام/

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *