دیده شدن در اینستاگرام با رعایت این نکات

دیده شدن در اینستاگرام با رعایت این نکات

دیده شدن در اینستاگرام که یکی از  شبکه های اجتماعی پر مخاطب است، برای برند ها، صاحبان کسب و کار و فعالان بنگاه های اقتصادی به عنوان جایگاه فعال تبلیغات عمل می کند.

همه ما حداقل یک حساب شخصی در اینستاگرام داریم و هر روز ساعت هایی را برای چک کردن ، به آن اختصاص می دهیم و صفحه های مورد علاقه خودمان را مشاهده می کنیم و حتی آن ها را با دیگران هم به اشتراک می گذاریم . در واقع اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که از یک شبکه اشتراک گذاری عکس به یک شبکه بازاریابی محتوا تبدیل شده و دیگر علاوه بر سلیبریتی ها ، اینفلوئنسر ها و برند ها هر شخصی می تواند یک ستاره شبکه اجتماعی شود .

نرخ درگیر کردن مخاطبان در اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی بیشتر است و طبق آمار به دست آمده ، برند‌ها در اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر مانند توئیتر ۶۰ بار تعامل بیشتری نسبت با هر فالوور دارند که نتیجه این تعامل باعث شده که ۲۵ میلیون بیزینس پروفایل در حال کار و ۲ میلیون انتشار دهنده تبلیغ در این شبکه فعالیت کنند .

شما هم برای دیده شدن در اینستاگرام و داشتن پروفایلی موفق باید نکات زیر را رعایت کنید.

۸ راه برای دیده شدن در اینستاگرام

رعایت زیبایی شناسی

در اینستاگرام عکس ها و ویدئو های جذاب بیشترین اهمیت را دارند و همین دلیل باعث می شود که افراد صفحه شما را فالوو کنند . مثال اگر صاحب یک برند مد و فشن هستید باید از تصاویر تمیز و براق استفاده کنید و یا اگر صفحه ای با موضوع لایف استایل را دارید باید از عکس های چشم گیر و روشن تری استفاده کنید بهتر است برای پست و استوری‌های خود یک تم واحد مشخص کنید در واقع صفحه خود را با سلیقه خودتان چیدمان کنید و بسیار مهم است که عکس هایی را که برای صفحه خود انتخاب می کنید با برند شما همخوانی داشته باشد.

انتخاب موضوع مرتبط با صفحه

شما برای صفحه خود باید به دنبال عکس ها و مطالبی باشید که به موضوع کلی صفحه شما ربط داشته باشد چون اگر غیر از این باشد باعث می شود که فالوور های صفحه خود را از دست بدهید شما برای دیده شدن در اینستاگرام و جذب فالوور بیشتر باید به شناسایی بازار هدف خود بپردازید به عنوان مثال اگر شما صفحه ای با موضوع فیتنس دارید باید از محتوایی استفاده کنید که در آن انواع تیپ های رژیم غذایی ، تمرین ها و حرکات ورزشی وجود داشته باشد.

استفاده از کپشن (عنوان) های درگیر کننده

فالوور های خود را با پست های خود درگیر کنید با استفاده از کپشن های تند و تیز از مخاطبان خود بخواهید که چه چیزی را مشاهده می کنند . کپشن ها بهترین راه برای نشان دادن شخصیت برند شما هستند و باعث می شود که مخاطبان با شما به راحتی ارتباط برقرار کنند و تعامل بیشتری با شما داشته باشند.

استفاده هوشمندانه از هشتگ ها

استفاده از هشتگ ها برای دیده شدن در اینستاگرام و گرفتن لایک ، بازدید و اشتراک گذاری پست شما هوشمندانه ترین راه هستند اینستاگرام  ، اواخر استفاده از هشتگ ها را در هر پست به ۳۰ هشتگ محدود کرده است . شما می توانید در پست های خود از هشتگ هایی استفاده کنید که به پست شما مربوط می باشد استفاده از هشتگ های پرطرفداری مانند Instagram daily یا Instagram good می تواند خالی از لطف نباشد ولی به دلیل پرطرفدار بودن این نوع هشتگ ها دیده شدن در آن ها کار بسیار سختی است سعی کنید بیشتر از هشتگ هایی استفاده کنید که فقط اختصاص به برند و یا کمپینی از طرف شما دارد .

توجه به زمان پست گذاری

گذاشتن پست در یک زمان مناسب در صفحه شما باعث می شود که بهترین بازخورد را دریافت کنید برای این کار شما می توانید با استفاده از instagram insights  مشاهده کنید که در چه زمانی فالوور های شما بیشتر آنلاین هستند. با توجه به اطلاعات اخیر درباره زمان گذاشتن پست در هفته ، فعالیت ها در تمام روز های هفته به صورت یکسان است و فقط در روز های شنبه فعالیتی بیشتری مشاهده می شود و بهترین ساعت طبق آمار به دست آمده برای آپلود پست ساعت ۳ و ۴ بعد از ظهر است که  بعد از این ساعت  ، ساعت ۲  صبح و ۵ بعد از ظهر بهترین زمان آپلود پست می باشد. نکته ای که قابل ذکر است این است که هیچوقت چند پست را در زمان های نزدیک به هم آپلود نکنید واگر امکانش است برای این کار بهتر است از گزینه اسلاید استفاده کنید.

داشتن تعامل با بازدید کنندگان

بگذارید کسانی که از صفحه شما دیدن می کنند حضور فعال شما را حس کنند شما می توانید با جواب دادن به کامنت ها و دایرکت ها و شرکت در بحث ها حس خوبی را به مخاطبان خود القا کنید این کار باعث می شود که مخاطب شما حس کند که شما برای بودن آن در صفحه خود اهمیت قائل هستید و این امر باعث دیده شدن در اینستاگرام می شود.

استفاده از استوری

استوری در واقع محتوایی ادیت نشده است ، برای گزارش شما به مخاطبان از وضعیتی که در زمان حال دارید. همچنین در استوری ، شما خیلی بهتر می توانید اطلاع رسانی کنید به عنوان مثال شما می توانید لینک وبسایت خود را در استوری بگذارید و آن را در صفحه خودتان ذخیره کنید.این روش بهتر از قرار دادن لینک شما در بیو یا پست هایتان است .

استفاده از ایموجی ها و استیکر ها و گذاشنتن یک نطر سنجی می تواند برای مخاطبانتان در استوری بسیار جذاب باشد و گذاشتن یک استوری زنده برای آموزش و یا ارتباط برقرار کردن زنده و مستقیم با مخاطبان یا فالوور ها بسیار عالی هست که حتما این گزینه را پیشنهاد می کنم و حتی شما می توانید با دعوت کردن شخص دیگری به استوری خود گپ یا مصاحبه ای آنلاین با کلی مخاطب را تجربه کنید و کلی بازخورد های مثبت از این روش دریافت کنید.

لازم به ذکر است که در آپدیت جدید اینستاگرام می توانید در آی جی تی وی ویدئو طولانی آپلود کنید و دیگر زمان ویدئو شما را محدود نمی کند و در آن می توانید با ترفند های مختلف به تبلیغ محصولات خود بپردازید که در مقاله های بعدی حتما راجع به آن توضیح خواهیم داد .

شناخت رقبا

بررسی صفحاتی که رقبای شما هستند و حوزه کاری مشابهی با شما دارند می تواند برای دیده شدن در اینستاگرام مفید باشد به عنوان مثال شما می توانید به معیار هایی که رقبای شما برای خودشان گذاشتند دقت کنید زمان گذاشتن پست ، استفاده از هشتگ ها و نوع پست هایی که می گذارند تا تعامل بیشتری با فالوور های خود داشته باشند این اطلاعات به شما کمک می کند که محتوایی دقیق‌تر تولید کنید و یک مرحله از رقیبتان جلوتر باشید.

با توجه به رشد اینستاگرام در این چند سال اخیر شما با داشتن یک استراتژی دقیق و از قبل تعریف شده می توانید برای خود بازدید و حتی فروش بیشتری را ایجاد کنید. جست و جو و مشاهده صفحه برندها و کسانی که در این شبکه به صورت حرفه ای فعالیت دارند می تواند بسیار برای شما مفید باشد و باعث می شود که به ایده های بهتری برسید و روندی رو به بالا داشته باشید.

منبع: بلاگ اد

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *