دانشکده علوم ارتباطات نماد آکادمیک روزنامه نگاری و روابط‌عمومی

دانشکده علوم ارتباطات نماد آکادمیک روزنامه نگاری و روابط‌عمومی

دانشکده علوم ارتباطات نماد آکادمیک روزنامه نگاری و روابط‌عمومی در ایران محسوب می شود؛ چرا که این دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی سرچشمه مطبوعات آکادمیک ایران است.

دانشکده علوم ارتباطات نماد آکادمیک روزنامه نگاری و روابط‌عمومی

روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه سال جاری ( ۱۳۹۷ ) به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی ، اولین گروه فارغ التحصیلان و سری های بعد از آن در رشته های روزنامه نگاری و روابط عمومی و … تا سال های اولیه پس از انقلاب در محل سابق دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گرد آمده و تجدید دیدار نمودند. سالن ۱۰۰ دانشکده میعادگاه دانشجویان سال های دور بود که در صحیفه ذهن آنان خاطرات شیرین و دلپذیری از استادان ، هم کلاسی ها ، پرسنل و حتی حیاط و فضای آموزشی دانشکده نقش بسته است.

دانشکده علوم ارتباطات سرچشمه مطبوعات ایران

دانشکده علوم ارتباطات سرچشمه مطبوعات ایران

وقتی از زبان سخنرانان شنیدم که اگر هنوز بضاعتی در مطبوعات ایران مشاهده می کنیم ، از همین دانشکده سرچشمه گرفته ، با خود گفتم ای کاش جایگاه و منزلت این کانون معرفت را در ایام تحصیل ؛ بخصوص در دوره کارشناسی بیشتر و بهتر درک می کردم. در این نشست صمیمی بیش از پیش دریافتم‌که دانشکده ما فقط یک ساختمان نبوده و نیست ، بلکه نمادی از تاریخ آکادمیک روزنامه نگاری و روابط عمومی به شمار می رود ؛ به گونه ای که می توان آن را به عنوان یکی از دریچه های ورود مدرنیته در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم قلمداد کرد.

شور و شوق علاقه مندانی که از راه های دور ( خارج از کشور و شهرستان ها ) و نزدیک به این محفل انس آمده بودند و تداعی شدن چهره برجسته شادروان دکتر مصطفی مصباح زاده و نیز استادان گرانقدری نظیر شادروان دکتر کاظم معتمدنژاد ، شادروان دکتر حمید نطقی ، شادروان دکتر عماد افشار ، شادروان دکتر منوچهر فرهنگ ، شادروان رضا مرزبان ، شادروان خسرو یحیایی ، شادروان پرویز دیبایی و نیز دکتر صدرالدین الهی ، دکتر عبدالحمید ابوالحمد ، دکتر نعیم بدیعی ، دکتر مهدی محسنیان راد ، فرج الله صبا ، هوشنگ عباس زاده ، دکتر مهدی فرقانی ، دکتر هادی خانیکی ، دکتر احمد میر عابدینی ، دکتر حسینعلی افخمی ، دکتر حسن نمکدوست ، دکتر اسماعیل قدیمی و … ، خاطرات دوران دانشجویی پس از نیم قرن در افکار حاضران رژه می رفت.

دانشکده علوم ارتباطات هویت مطبوعات آکادمیک ایران

دانشکده علوم ارتباطات هویت مطبوعات آکادمیک ایران

از این رو دانشکده علوم ارتباطات و دلبستگی به آن ، بخشی از هویت ما را به خود اختصاص می دهد. آنچه که مورد تاکید سخنرانان بود ، تداوم این نشست ها و تشکیل انجمن ارتباطات با حضور نسل قدیم و نسل جدید فارغ التحصیلان رشته های روزنامه نگاری و روابط عمومی در سپهر جامعه مدنی ایران بود. در این اجتماع شکوهمند جای خالی دوستان سفر کرده به سوی معبود شادروانان علی تحریری و علی خان احمدی و … کاملا محسوس بود. اگرچه بنده نمی توانستم باور کنم که در جمع حضور ندارند و … روح شان شاد و یاد و نام شان پاینده باد.

بسیار خرسندیم که نهال علوم ارتباطات اجتماعی در سال ۱۳۴۶ اکنون در دانشگاه علامه طباطبایی به درختی تناور تبدیل شده و فارغ التحصیلان آن در جای جای ایران عزیز ، منشاء پویایی و حرکت در عرصه زندگی اجتماعی مردم هستند. بدون تردید آنچه نگاشتم ، تنها بخشی از حال و هوای اجتماع دلپدیر و شکوهمند دانشجویان سال های دور و هم کلاسی ها و بروز احساساتشان بود ؛ اما :

” آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید ”

در پایان لازم می دانم به سهم خود از همه عزیزانی که آستین همت بالا زدند و این فضای صمیمی و به یاد ماندنی را ایجاد نمودند ، صمیمانه تشکر می کنم.

ابراهیم جعفری

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *